Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ15169
 
Opdracht
(Groeps)Leerkracht VSO
 
Sluitingsdatum
2015-11-02 18:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Onderwijs, wetenschap en cultuur
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Opdrachtinformatie

Startdatum 27-10-2015
Einddatum 18-12-2015
Optie tot verlenging ja
40
Aantal posities 3
Aanvraag reden Vacatureruimte / vervanging
Aanvraagreden opmerkingen Wij zoeken 2,4 fte aan docenten.
1,0: vmbo 2
0,8: Praktijk Onderwijs Onderbouw
0,6: praktijk Onderwijs midden/bovenbouw

 

 

Je bent een bevlogen docent met sterke pedagogische en didactische vaardigheden.
Je hebt ervaring in het onderwijs aan een speciale doelgroep en weet onderwijs op een praktische en creatieve manier in te vullen. Samen met onder meer collega docenten, de intern begeleider en de gedragswetenschapper krijg je de ruimte om het onderwijs binnen het College verder te professionaliseren.
Je verzorgt lessen in diverse theorievakken binnen de richting
-Praktijk Onderwijs voor een midden- en bovenbouwklas (0,6 fte);
-Praktijk Onderwijs voor een onderbouwklas (0,8 fte);


VMBO 2 (1,0 fte).
Je geeft les aan een groep van ca. 12 leerlingen met externaliserende problematiek.
Een deel van de leerlingen woont op onze residentiële  jeugdzorg-locatie. Dit betekent voor de school dat er veel wisselingen zijn in leerlingen gedurende het schooljaar. Het groepsklimaat binnen de klassen is hierdoor steeds aan veranderingen onderhevig.
 

Het college biedt Praktijk Onderwijs, V-ROC en VMBO.
De school wordt bezocht door leerlingen tussen de 12 en 18 jaar.
Het onderwijs wordt gegeven volgens de afspraken in het groepsplan en het  trajectplan.
In dit  trajectplan zit een onderwijsspecifiek gedeelte waar jij als docent  de didactische  en
pedagogische doelen samen met de jongeren afstemt .
De lessen worden gegeven volgens het curriculum van het speciaal onderwijs.
In het werk word je begeleid door de intern begeleider en de gedragswetenschapper
van de school. De direct leidinggevende , de schoolleider ,voert functioneringsgesprekken en gesprekken die relevant zijn om goed onderwijs te kunnen geven.


Wij vragen:
Een professional in een veranderende omgeving:
-Affiniteit/ervaring met onze doelgroep;
-Bezit van een onderwijsbevoegdheid  of studerend hiervoor (bij voorkeur 2e graads of PABO);
-stevige, enthousiaste persoonlijkheid;
-doorzettingsvermogen, flexibiliteit, stressbestendig;
-groot verantwoordelijkheidsgevoel;
-professionele distantie.


Een docent die:
-zorgt voor een goede sfeer in de les en stevig in de schoenen staat;
-in contact is met de leerlingen;
-les geeft op een wijze die past binnen de onderwijskundige visie van de school;
-op basis van kennis van de basisbehoeften en de ontwikkelingsprocessen van leerlingen een veilige leer- en werkomgeving kan realiseren;
-houvast en structuur biedt bij de keuzes die de leerlingen moeten maken, zodat zij zich sociaal-emotioneel en moreel kunnen ontwikkelen;
-zorg draagt voor een goede planning van de onderwijswerkzaamheden;
-zich op een consequente manier aan procedures en afspraken houdt;
-bijdraagt aan en verantwoording voelt voor het goed functioneren van het park College als goede schoolorganisatie;
-gevraagd en ongevraagd feedback geven aan je collega’s, met als doel samen tot verbetering te komen;
-kan samenwerken met collega’s en er voor zorgen dat zijn werk en dat van de collega’s in de school goed op elkaar zijn afgestemd;
-zijn bijdrage levert aan een goed pedagogisch en didactisch klimaat op de school
-Het onderwijs  verder kan ontwikkelen.

 
Type opdrachtgever
Onderwijs
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht