Aanvang opdracht: 1-12-2015
Functieomschrijving
-Beheren caseload
-Beoordelen per kandidaat in hoeverre zij in staat zijn om zelfstandig werk te vinden (maatwerk in relatie tot de participatiewet)
-Enthousiasmeren, motiveren, stimuleren van gedragsveranderingen en coachen van uitkeringsgerechtigden in hun zoektocht naar werk
-Zorgdragen voor uitstroom naar werk (binnen een termijn van 1 jaar, dan wel uitstroom naar andere activiteiten die uiteindelijk leiden tot uitstroom naar werk. Je maakt hierbij gebruik van uiteenlopende re-integratiemiddelen.
-Progressiegericht werken / waarderende gespreksvoering
-Maatregelenbeleid en fraude alertheid / samenwerking met collega’s van Handhaving
Persoonlijk profiel
-HBO werk- en denkniveau
-Minimaal 3 jaar relevante werkervaring als consulent werk met uitkeringsgerechtigden
-Kennis van de Participatiewet en aanverwante wet- en regelgeving
-Kennis van re-integratie instrumenten en trajecten
-Een arbeidsdeskundige achtergrond is een pré i.v.m. toeleiding tot participatiebaan, garantiebaan en/of doelgroepenregister of
-Een achtergrond in de uitzendwereld is een pré i.v.m. de kennis van de arbeidsmarkt in de regio / kansrijke functies en kennis over sollicitatiegesprekken
-Aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar met GWS4all en Suite4werk.
Competenties
Je beschikt over sensitiviteit, zelfreflecterend vermogen en handelt integer. Je bent gedreven, klantgericht, stressbestendig en flexibel. Praten en schrijven gaan je makkelijk af, waarbij je gericht bent op resultaat, verbinding en samenwerking. Je hebt goed gevoel voor bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen en bent vooral stressbestendig, waardoor je goed kunt plannen en organiseren.