Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
1-12-2015 |
Einddatum |
31-5-2016 |
Optie tot verlenging |
Ja max. half jaar |
|
32 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Anders |
beleidsmedewerker beleidsimplementatie Inkomen, armoede (incl. schuldhulpverlening)
Opdrachtbeschrijving:
In de eerste helft van 2016 zullen diverse beleidsmatige keuzes gemaakt moeten worden en implementatievraagstukken opgelost moeten worden. De samenwerking met de sociaal teams moet daarbij verder worden uitgewerkt en in afspraken en werkprocessen worden verankerd. Ook op andere onderdelen is nadere uitwerking van het beleid en vertaling in werkprocessen en -instructies noodzakelijk.
Hierbij is het belangrijk dat soepel de verbindingen tussen beleid en uitvoering worden gelegd. Kennis van de uitvoering is daarbij essentieel.
De benodigde aanpak van de medewerker daarbij is hands on en praktisch. Door de parate kennis van het werkveld en in het bijzonder de uitvoering daarvan draagt de medewerker bij aan onderdelen van de beleidsontwikkeling én de implementatie door:
- Vanuit het bestaande en nieuwe beleid beleidsregels en werkinstructies op te stellen;
- Bij te dragen aan onderdelen van de herijking armoedebeleid en een nieuw beleidsplan schuldhulpverlening;
- De communicatie met cliënten over het voorkomen en aanpakken van armoede verder vorm te geven.
- minimaal HBO opleiding
- actuele kennis van het werkveld (m.n. Participatiewet, schuldhulpverlening)
- minimaal 1 jaar werkervaring met beleidsimplementatie
- werkervaring met gemeente(n) als opdrachtgever
- goede schriftelijke en communicatieve vaardigheden
- ervaring met cliëntgerichte communicatie
- kennis, inzicht en werkervaring in het sociale domein in totaliteit
gemiddeld 32 uur in de week
|