Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Projectleider Regionaal Kompas 2.0, 32 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-12-07 10:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Welzijn en zorg, Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Overijssel
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 1-1-2016
Voltooiing opdracht: 1-7-2016
Optie verlenging: 1 x 6 maanden
Prijsstelling: €75 - €95 per uur
Vakgebied: Gezondheidszorg
Uren: 32 per week
Aantal FTE: 0,8
Type: 2B dienst
 

Werkzaamheden en resultaten 
In het algemeen bent u verantwoordelijk voor de uitvoering en indien nodig de verdere uitwerking van de startnotitie. De startnotitie is met andere worden de leidraad en geen statisch document.
Als projectleider organiseert en coördineert een open en interactief proces. U bent de kartrekker en voert de pen bij zowel de voorbereidingen als de uitwerkingen. Dit resulteert in ieder geval in:
1. Een concreet plan van aanpak ter voorbereiding op het proces (procesopzet/-planning; bij voorkeur al op te leveren in december 2015);
2. Een open en interactief proces waarbij de diverse betrokken partijen op een actieve en op een voor hun passende wijze worden betrokken. De betrokken partijen/spelers zijn cliënten/cliëntvertegenwoordigers (cliëntenraden, Wmo raden, etc.), zorgaanbieders, de gemeenten die samen de regio vormen en de zorgkantoren.
3. Een concrete en  door de (keten)partners breed gedragen regionale meerjarenbeleidsvisie (op te leveren in mei 2016);
4. Uitwerking van de meerjarenbeleidsvisie in een helder uitvoeringsplan (op te leveren in mei 2016). In het uitvoeringsplan moeten in ieder concreet en duidelijk uitgewerkt worden opgenomen:
- Hoe de maatschappelijke opvang, verslavingszorg, openbare geestelijke gezondheidszorg en beschermd wonen ggz in de regio Midden-IJssel zijn georganiseerd;
- Wat de meerjarige kwaliteits-, resultaats- en samenwerkingsafspraken zijn. Zowel tussen de gemeenten als met aanbieders en zorgkantoren;
- De verdere transformatieagenda voor de periode tot 2020, inclusief planning;
- De begroting op basis van de beschikbare budgetten.
5. Het besluitvormingsproces (colleges en gemeenteraden) vanaf september 2016 waarbij u een ondersteunende rol heeft aan de programmamanager.
6. Implementatie van de visie en het uitvoeringsplan per januari 2017.


Daarnaast legt u zich toe op de doorontwikkeling van het Bijzonder Zorgteam. Eén van de belangrijkste taken van het Bijzonder Zorgteam is de uitvoering van de openbare geestelijke gezondheidszorg (bemoeizorg aan zorgwekkende zorgmijders). Per 1 januari 2015 is het sociale domein ingrijpend veranderd. Dit vraagt om een herijking van de rol, taak en werkwijze van het Bijzonder Zorgteam. Hierbij moet worden aangesloten op de lokale infrastructuren (sociale wijkteams, gezinscoaches, gebiedsteams, etc.) van de gemeenten die samen de regio vormen. Dit resulteert in:
1. Een compacte evaluatie van de huidige rol, taken en werkwijze van het Bijzonder Zorgteam in de context van het veranderde sociale domein (op te leveren eind januari/begin februari 2016);
2. Een door de partners gedragen, concrete uitwerking van de ‘nieuwe’ (geactualiseerde) rol, taken en werkwijze van het Bijzonder Zorgteam (op te leveren in mei 2016). Deze dient aan te sluiten op de reguliere zorg en de lokale structuren (reguliere zorg en lokale structuren/werkwijzen zijn leidend);
3. Een uitwerking van het inhoudelijke plan in concreet en door de partners gedragen voorstel over hoe het Bijzonder Zorgteam vanaf 2017 georganiseerd moet worden (op te leveren in mei 2016);
4. Een zorgvuldige implementatie van de inhoudelijke en organisatorische uitwerking (zo snel mogelijk en uiterlijk per januari 2017).


Positionering
U werkt zelfstandig en onder de inhoudelijke en functionele aansturing van de programmamanager van de gemeente die is belast met de werkzaamheden voor de regio. De programmamanager is verantwoordelijk voor de bestuursadvisering en het besluitvormingsproces. Daarbij heeft u een ondersteunende rol. De teammanager maatschappelijke ontwikkeling van de gemeente  is formeel uw opdrachtgever.



Kandidaatomschrijving


Gevraagde competenties
• Een actie- resultaat-, uitwerkingsgerichte werkstijl. U bent zelfstandig verantwoordelijk voor de concrete uitwerking en realisatie van de gewenste resultaten;
• Het aantoonbaar kunnen begeleiden en succesvol realiseren van complexe beleids-/veranderprocessen;
• Een helicopterview, samenwerkingsgericht en uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
• Affiniteit met en aantoonbare kennis en ervaring in dit werkveld;
• Sensitief voor en kunnen omgaan met verschillende belangen en verhoudingen. 
 
 
 
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding


Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 7 jaar, op het vlak van de Wmo en/ of maatschappelijke opvang en/of de geestelijke gezondheidszorg.


Referentie vereist
Gevraagde documenten aanleveren na gunning

-Kopie ID bewijs (indien ZZP-er)

-VAR verklaring (indien ZZP-er)

-VOG

 
Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel: 30 %


Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:40 %

 
Werkervaring projectleider
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 7 jaar, als projectleider met het begeleiden en realiseren van complexe beleids-/veranderprocessen.
Weging:15 %

 
Inhoudelijke werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring op het vlak van de Wmo en/of maatschappelijke opvang en/ of geestelijke gezondheidszorg.

2- 3 jaar (5 %)

meer dan 3 jaar (10 %)

Weging:10 %


Werkervaring overheid
Op CV aantoonbare werkervaring binnen een gemeente of relevante zorgaanbieder, zoals omschreven in de opdrachtomschrijving
Weging:5 %

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht