Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Contractmanager, 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2015-01-11 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop
 
Provincie
Groningen
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 1-2-2016
Voltooiing opdracht: 1-2-2019
Optie verlenging: 2 x 12 maanden
Prijsstelling: maximaal €95
Vakgebied: Verkoop & Inkoop
Uren: 36 per week
Aantal FTE:
Type: 2B dienst 

 

 

De contractmanager is verantwoordelijk voor de beheersing van het gehele proces van contractvoorbereiding, aanbesteding en contractuitvoering richting verschillende marktpartijen. In dit proces wordt het inkoopplan opgesteld met aanbestedingsstrategie en contractvorm, wordt de daadwerkelijke contractering begeleid (met de daarbij behorende aanbestedings- en contractdocumenten), wordt het contractbeheersingsplan opgesteld en wordt de contractuitvoering begeleid. Ook hier is nauwe samenwerking met de andere onderdelen binnen het project weer essentieel. De contractmanager levert vanuit zijn rol een actieve bijdrage aan het project brede risicomanagementproces. Waar de risico’s zijn mandaat overstijgen legt hij dit voor aan de projectmanager.
De contractmanager is ook degene die de dagelijkse contacten onderhoudt en zo nodig de onderhandelingen voert met de marktpartijen.


Kandidaatomschrijving
Minimaal HBO niveau (aantoonbaar).
Opleiding NEVI 1 en 2 is een pre.
Kennis en ervaring met projectmanagement.
Ervaring bij inkoop overheden diensten en werken (min 5 jaar).
Ervaring bij (innovatief) aanbesteden 3 jaar.


De Contractmanager anticipeert effectief en weet tijdig op kritische situaties in te spelen, controleert de voortgang en stuurt zo nodig bij, is stressbestendig en kan ook onder druk de juiste beslissingen nemen. 
Gespreksplanning
Uit de top 10 van kandidaten worden maximaal 5 kandidaten uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De opdrachtgever bepaalt welke kandidaten worden uitgenodigd. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op vrijdag 15 januari 2016. We vragen de inschrijvende kandidaten nadrukkelijk om deze dagdelen vrij te houden voor een eventueel gesprek. Wanneer u op woensdag 13 januari 2016 voor 14.00 niet bent benaderd voor een gesprek kunt u er van uit gaan dat u daarvoor niet bent geselecteerd.

Het is de bedoeling dat de functie zo snel mogelijk doch uiterlijk 1 februari 2016 wordt ingevuld. De bedoeling is om deze functie voor de duur van 3 jaar in te zetten, met de optie op verlenging met één jaar, waarbij een tussentijdse opzegging, zoals onderstaand beschreven, tot de mogelijkheden behoort.

1. Een overeenkomst kan worden ontbonden, indien een aanwijzing van de opdrachtgever dit noodzakelijk maakt.
2. Ook bij ziekte van de medewerker, die naar verwachting langduriger (langer dan 10 werkdagen) zal zijn, en in geval van andere zeer ernstige omstandigheden, heeft de opdrachtgever het recht de opdrachtnemer te verzoeken een vervangende medewerker aan te bieden danwel het contract conform de algemene voorwaarden te ontbinden (zie bijgevoegd document). Iedere vervanging geschiedt slechts na voorafgaand overleg en toestemming van de opdrachtgever. De vervangende medewerker dient aan dezelfde kwalificaties te voldoen als de oorspronkelijk werkzame medewerker van de opdrachtnemer. Indien er een inwerkperiode noodzakelijk is, zal vooraf in overleg worden bepaald hoeveel dagen door de opdrachtnemer niet in rekening gebracht zullen worden, zulks echter met een maximum van 5 werkdagen
3. Tussentijdse ontbinding van de overeenkomst is mogelijk met instemming van alle partijen, tenzij één der partijen gemotiveerd kan aantonen dat het niet van haar verlangd kan worden dat deze detachering voortgezet wordt. In deze situatie nemen partijen een opzegtermijn van 1 maand in acht.

Het tarief dat is overeengekomen bij het verstrekken van de opdrachtovereenkomst kan gedurende de overeengekomen periode worden aangepast volgens CBS indexering en wanneer er sprake is van een wettelijke verhoging.

Vanwege mogelijk aanwezige specifieke kennis en gewenste mobiliteit wordt deze opdracht ook uitgezet bij collega waterschappen. Deze kandidaten hebben, bij gelijke geschiktheid, voorrang op externe kandidaten via de inhuurdesk. Mocht er een kandidaat gevonden worden bij een collega waterschap, dan wordt deze opdracht ingetrokken. 


 
 
Eisen
 
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.


Werkervaring innovatief aanbesteden
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 7 jaar, met innovatief aanbesteden binnen overheidsorganisaties.
Referentie vereist


Werkervaring inkoop
Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 8 jaar, met de inkoop van diensten en werken bij overheden.
Referentie vereist


Gevraagde documenten aanleveren bij offerte
-Motivatiebrief


aanleveren na gunning

-Kopie paspoort / ID-bewijs (indien ZZP-er)

-VAR verklaring (indien ZZP-er)

-VOG

-HBO diploma


Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel: 30 %

 
Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging: 50 %


Werkervaring contractmanager
Op CV aantoonbare werkervaring als contractmanager binnen een waterschap en/ of Rijkswaterstaat, opgedaan in de afgelopen 10 jaar.

-1 t/m 2 jaar werkervaring (3 %)

-3 t/m 5 jaar werkervaring (7 %)

-meer dan 5 jaar werkervaring (10 %)

Weging: 10 %


Opleiding NEVI
Op CV aantoonbaar een afgeronde opleiding NEVI 1 en/ of 2.

-Een afgeronde opleiding NEVI 1 of 2 (3 %)

-Een afgeronde opleiding NEVI 1 én 2 (6 %)

Weging: 6 %


Projectmanagement
Op CV aantoonbare kennis en/ of werkervaring met projectmanagement.
Weging: 4 %

 

 
Type opdrachtgever
Waterschap
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht