De teamleider heeft verder de volgende taken:
-direct leiding geven aan alle medewerkers van het team. Binnen het team Leefomgeving is een beleidscoördinator die vooral beleidsmatige afstemming en contacten met het bestuur bewaakt.
-als integraal manager eindverantwoordelijk voor de ontwikkeling en het beheer van de werkprocessen van het team, binnen de met het afdelingshoofd en het MT, dan wel bestuur afgesproken kaders;
-Budgetbeheer en programma coördinatie in het kader van de PC Cyclus;
-in het kader van de gesprekscyclus verantwoordelijk voor het voeren van de (ontwikkelings) gesprekken met alle medewerkers van het team;
-ondersteunen, informeren en adviseren van het afdelingshoofd Dienstverlening en het bestuur;
-Implementeren van projecten en/ of nieuwe werkprocessen. Optimaliseren van huidige werkprocessen.
-Samen met collega teamleiders uit Meppel sturen op gezamenlijke werkplannen voor diverse taakvelden.
-In het kader van de ambtelijke samenwerking deelnemen aan diverse werkgroepen met collega’s uit Meppel.