Taak 1:
Het verzorgen van wijzigingsbeheer volgens ITIL specificaties.
Activiteiten:
- Het in overleg met de gebruikersorganisatie in ontvangst nemen van wijzigingsverzoeken binnen het beheerde ICT segment;
- Het registreren en classificeren van en zo nodig rapporteren over deze verzoeken;
- Het uitvoeren van impact analyses, het voeren van wijzigingsoverleg;
- Het coördineren van en participeren in wijzigingsactiviteiten;
Taak 2:
Het verzorgen van probleembeheer volgens ITIL-specificaties.
Activiteiten:
- Het verzorgen van het beheer van het aangewezen ICT-segment (laag 1-3 OSI).
- Het uit incidentenanalyse identificeren van problemen in het beheerde ICT-segment.
- Het registreren en classificeren van als zodanig onderkende problemen.
- Het zorgdragen voor foutbeheer en het beheer van zgn. work-arounds.
- Het coördineren van en participeren in probleemoplossingen.
- Het documenteren en administreren van de beoogde omgevingen in de configuratie-database van het ITIL-pakket;
Taak 3:
Het verzorgen c.q. uitvoeren van activiteiten voortvloeiende uit het beveiligingsplan.
Activiteiten:
- Het inrichten/onderhouden van netwerkbeveiliging met behulp van firewall, virusscanners, URLfilters etc.
- Het dagelijks monitoren van beveiligde omgevingen en backup procedures;
Taak 4:
Het opstellen, uitwerken en implementeren van migratieplannen.
Activiteiten:
- Het opstellen en uitwerken van migratieplan.
- Het implementeren van het migratieplan.
- Communiceren met applicatiebeheerders en leveranciers over te implementeren software in de nieuwe omgeving.
- Handleidingen t.b.v. de organisatie samenstellen over de gewijzigde onderdelen.
- De organisatie informeren over bovengenoemde wijzigingen.
Opleidingseisen:
- HBO werk- en denkniveau, blijkend uit:
- aantoonbare grondige kennis netwerkbeheer voor zowel spraak als data onder meer blijkend uit de beheersing van Windows server 2008 en hoger, AD, DHCP, DNS, SCCM, actieve netwerkcomponenten, Exchange 2010, MS Office 2010
- adequate kennis van de overige ICT omgevingen
- adequate kennis van PowerShell, VBS
- adequate kennis van webtechnologie
- adequate kennis van systeembeveiliging en ITIL
- adequate kennis van hardware (Wise-clients, Zero-clients, PC’s, printers, etc.).
- adequate kennis van ITIL-tool (TopDesk).
- Bij voorkeur kennis van virtuele omgevingen (VMware/VMView/App-V/VDI)
Ervaringseisen
2 jaren ervaring in een soortgelijke functie.
Vaardigheden
- analytisch denkvermogen,
- in teamverband en zelfstandig kunnen werken,
- een flexibele, klantgerichte instelling,
- communicatieve vaardigheden
- accuratesse,
- stressbestendigheid,
- samenwerking,
- verbeteringsgerichtheid
- de wil om te blijven leren.
Op CV aantoonbaar in de afgelopen 2 jaar, tenminste 1 jaar werkervaring als infrastructuurbeheerder binnen een gemeente met meer dan 80.000 inwoners.
Op CV aantoonbaar in de afgelopen 2 jaar hebben gewerkt in een virtuele omgeving met VMWare, VMView, App-V, VDI binnen een gemeente.
-Kopie ID-bewijs (indien ZZP-er)
-Bewijs inschrijving KvK niet ouder dan 6 maanden (indien ZZP-er)
Weging prijsdeel: 30 %
Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:36 %
Op CV aantoonbaar in de afgelopen 6 maanden gewerkt met TopDesk (ITIL-tool).
Weging:4 %
Systeemkennis
Op CV aantoonbare werkervaring met Windows server 2008 en hoger/ AD/ DHCP/ DNS/ SCCM/ actieve netwerkcomponenten/ Exchange 2010/ MS Office 2010.
-Ervaring met 1 van bovenstaande onderdelen (5 %)
-Ervaring met 2 van bovenstaande onderdelen (10 %)
-Ervaring met 3 van bovenstaande onderdelen (15 %)
-Ervaring met 4 van bovenstaande onderdelen (20 %)
-Ervaring met 5 of meer van bovenstaande onderdelen (30 %)
Weging: 30 %