De vacante functie valt onder de afdeling Samenleving.
Opdracht
Het geven van informatie, advies en ondersteuning door:
- het analyseren van de vraag van de cliënt;
- het verrichten van baliewerkzaamheden;
Het behandelen van aanvragen (WWB, IOAW, bijz. bijstand) door:
- het voeren van intakegesprekken, het verrichten onderzoek en het opstellen van rapporten en adviezen;
- het opstellen van beschikkingen en het verzorgen van de bijbehorende correspondentie en administratie;
- Het uitvoeren van rechtmatigheids- en doelmatigheidscontroles op verleende uitkeringen;
- Het adviseren over het continueren of wijzigen van verleende uitkeringen.
Het begeleiden van cliënten met een uitkering door:
- Het voeren van gesprekken over de mogelijkheden op de arbeidsmarkt;
- Het stimuleren van de cliënt om zich actief op te stellen.
Gunningcriteria (weging)
- Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Consulent WWB (40%)
- Minimaal HBO-opleiding afgerond, gericht op het vakgebied (35%)
- Ervaring met het werken GWS4all (25%)
Competenties
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:
Klantgericht, communiceren, overtuigingskracht, flexibiliteit, zorg voor kwaliteit, samenwerken.
Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.
Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 8.
Benodigd aantal professionals
0,5 fte (1 professional).
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Wo – Do – Vr