Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Coordinator Grondverwervers, 24 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-02-17 13:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 29-2-2016
Voltooiing opdracht: 30-12-2016
Optie verlenging: 2 x 6 maanden
Prijsstelling: €0 - €120 per uur
Vakgebied: Ruimtelijke ordening & Milieu
Uren: 24 per week
Aantal FTE: 0,6
Type: 2B dienst 



Functiebeschrijving
De coördinator grondzaken is verantwoordelijk voor het tijdig beschikbaar hebben van de benodigde grond en ruimte binnen de daarvoor vastgestelde randvoorwaarden.
Hij of zij is het eerste aanspreekpunt voor de projectmanager en de omgevingsmanager voor wat betreft grondzaken.
De coördinator stuurt de grondverwervers aan, bewaakt het aankoopproces en de voortgang en rapporteert daarover aan de omgevingsmanager.

Resultaatgebieden
- stuurt aan en coördineert grondverwerving door interne en externe deskundigen en entmeesters/grondverwervers;
- stelt grondaankoopplannen op:
- legt financiële verantwoording af over de grondverwerving;
-levert een bijdrage aan de totstandkoming van het, bestuursrapportages,  uitvoeringsplannen, beleidsbegroting en beleidsnota's;
- adviseert en ondersteunt de projectmanager en/of omgevingsmanager over grondzaken, schaderegelingen en  verwervingskredieten;
- draagt zorg voor actuele informatie in de relevante applicaties;

 

Beleidsadvisering
- inventariseert en analyseert relevante ontwikkelingen beoordeelt het belang ervan voor de organisatie;
- stelt notities, rapportages, beleidsnota's en -adviezen op;
- neemt deel aan in- en externe overleg  over de ontwikkeling en afstemming
 van  beleid;
- levert een bijdrage aan de beleidsevaluatie en adviseert over bijstelling van beleid.

 

Beleidsuitvoering
- toetst aan de hand van kengetallen de beleidsuitvoering en doet voorstellen voor bijstelling;
- levert kerngegevens voor de budgetbewaking, begroting en meerjarenraming, stelt
  toelichtingen op  voor de begroting en levert een bijdrage aan managementrapportages.

 

Speelruimte
- de coördinator  grondverwerving neemt beslissingen bij het verwerven van gronden en
  vestigen van  zakelijke rechten, bij de beleidsadvisering en beleidsuitvoering van het
  grondverwervingsbeleid;
- eigendommenbeleid, relevante wet- en regelgeving, het beleidsplan van het waterschap,
  jaarplanning, procedures en richtlijnen vormen het kader;
- de coördinator grondverwerving legt verantwoording af over de kwaliteit van het verwerven
  van  gronden en vestigen van zakelijke rechten, over de beleidsadvisering en beleidsuitvoering
  van het grondverwervingsbeleid.

 

Contacten
- met de omgevingsmanager over specifieke ontwikkelingen op het beleidsterrein om
  informatie te verstrekken en te adviseren;
- met omgevingsmanager en projectleiders over de voortgang en planning van de
  grondverwerving van de diverse projecten om af te stemmen;
- met de grondverwervers over de voortgang en planning van de grondverwerving.
- met interne en externe overlegverbanden (gemeenten, waterschappen, provincie etc.) over het
  vakgebied om te overleggen;
- met externe partijen over overeenkomsten, taxeren onroerende goederen etc. ten behoeve van
  grondverwerving en inkomens- en schadeberekeningen om af te stemmen en te
  onderhandelen;
- met vertegenwoordigers van andere overheden over beleidswijzigingen dan wel wijzigingen in
  de regelgeving om een en ander toe te lichten, advies of informatie te verstrekken;
- met de interne organisatie over het beheer van waterkeringen
  beheeraspecten en om deze toe te lichten.

Het meerendeel van het werk dient vanuit het WPM-kantoor uitgevoerd te worden. Aanwezigheid en zichtbaarheid is belangrijk, gezien de coördinerende rol.



Kandidaatomschrijving

Kennis en vaardigheden
- heeft ruime ervaring met het coördineren van de grondverwerving en onteigening in complexe projecten, bij voorkeur op het gebied van dijkversterking;
- heeft ruime ervaring met het aansturen van grondverwervers;
- kennis van het beleidsterrein en de daaraan gerelateerde wet- en regelgeving;
- kennis van grondverwerving en het vestigen van zakelijke rechten;
- kennis van aan- en verkoopprocedures;
- kennis van taxaties van onroerende zaken c.q. grondzaken;
- kennis van en ervaring met planschades en bestuurscompensatie;
- inzicht in financieel economisch beheer en kwaliteitsborging;
- inzicht in bestuurlijke verhoudingen en besluitvormingsprocessen;
- inzicht in het eigendommenbeleid;
- vaardigheid in het analyseren van (beleid)ontwikkelingen en het opstellen van beleidsnota's en
  adviezen en rapporten;
- vaardigheid in het inschatten van de politieke en bestuurlijke regionale verhoudingen en de
  haalbaarheid van adviezen;
- vaardigheid in het adviseren;
- communicatieve vaardigheden, in het bijzonder netwerken;
- onderhandelingsvaardigheden.
 

 


Eisen

Opmaak CV

CV bestaat uit maximaal 5 pagina's A4 enkelzijdig. Het aangeboden tarief dient alle bijkomende kosten - waaronder verzendkosten, kilometerkosten, telefoonkosten, verblijfskosten, administratiekosten, hardwarekosten, softwarekosten en dergelijke te bevatten. Kandidaat dient te beschikken over de benodigde hardware (laptop en telefoon) zonder hiervoor extra kosten in rekening te brengen. Via een Citrix applicatie zal kandidaat toegang hebben tot de benodigde software. Het opgegeven uurtarief dient vast te zijn voor de jaren 2016 én 2017.

 

Beschikbaarheid

Kandidaat is op CV aantoonbaar per direct, uiterlijk per 1 maart, beschikbaar voor de gevraagde 24 uur per week. Exact aantal beschikbare uren en per wanneer dient op CV beschreven te zijn.


Werkervaring

Op CV aantoonbaar in de afgelopen 6 jaar minimaal 3 jaar werkervaring als coördinator/leidinggevende van grondverwervers op onteigeningsbasis bij een provincie of gemeente of waterschap. Dit moet duidelijk uit het CV blijken.


Werkervaring

Op CV aantoonbaar in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar werkervaring met het coördineren van de grondverwerving en onteigening binnen een project. Dit moet duidelijk uit het CV blijken inclusief een uitgeschreven referentieproject op CV.



Gevraagde documenten

aanleveren na gunning

-Kopie ID bewijs (indien ZZP-er)

-Kopie VAR-verklaring (indien ZZP-er)

-Bewijs inschrijving KvK niet ouder dan 6 maanden (indien ZZP-er)



Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %
 

Gesprekkenronde

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:41 %
 

Werkervaring

Op CV aantoonbaar werkervaring als coördinator gronverwerving

-bij een provincie of gemeente (10 %)

-bij een waterschap (15 %)

-in een dijkversterkingsproject (20 %)

Weging: 20 %


Werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring met het opstellen van grondaankoopplannen

-1 of 2 jaar (10 %)

-3 of 4 jaar (15 %)

-5 jaar of meer (19 %)

Weging: 19 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht