Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
ZU327
 
Opdracht
Projectleider Digitalisering Parkeerketen
 
Sluitingsdatum
2013-05-08 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Openbare orde en veiligheid
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

 

    Publicatiedatum 24-04-2013
Dienstverband 16 uur per week Aanvraagnummer ZU327
Werk/denkniveau WO Verloopdatum 08-05-2013 09:00
Aanvang z.s.m.  
Duur 7 maanden (met optie tot verlenging)  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Organisatie
Deze gemeente is een innovatieve en moderne werkgever waar talent alle kans krijgt zich te ontwikkelen. De organisatie is klantgericht, open, extern gericht, resultaatgericht en gericht op samenwerken. Er heerst een toegankelijke en informele werksfeer waar samen resultaatgericht wordt gewerkt voor stad en bestuur. De dynamiek van de stad vraagt om professionals met initiatief, ambitie, betrokkenheid en een actieve, open instelling. Vakmensen die kunnen inspelen op een steeds sneller veranderende omgeving.

 

Opdracht
Het gemeentebestuur is voornemens om de efficiency van de parkeerketen structureel te verbeteren d.m.v. een vergaande vorm van digitalisering. Belangrijke trefwoorden daarbij zijn:


- Digitale parkeervergunningen;
- Kentekenparkeren via een ParkeerRechtenDatabase (PRDB);
- Digitale bezoekersregeling;
- Integrale dienstverlening (straat en garage).


De implementatie van deze digitalisering is een omvangrijke opgave vanwege een groot aantal deelprojecten en activiteiten die bij verschillende afdelingen belegd worden. De onderlinge afhankelijkheid tussen deze deelprojecten en activiteiten is groot. Deze deelprojecten behelzen het hele traject van specificeren, aanschaffen - deels via aanbestedingen - en implementeren/converteren. Er zal in fasen worden gewerkt, waarbij sprake is van een overgangsfase tussen bestaande systemen en nieuwe systemen.


Om de bezuinigingstaakstelling zo spoedig als mogelijk te kunnen effectueren, is sturing op het op tijd en binnen budget bereiken van de mijlpalen een harde randvoorwaarde. Binnen nu en twee jaar moeten inspanningen geleverd worden om tot een draaiend systeem te komen. De reguliere opgaven lopen gewoon door. Hoofddoel van de digitalisering is z.s.m. tot een substantiële structurele kostenreductie in de uitvoering te komen en tegelijkertijd een verbeterde dienstverlening naar de gebruikers te kunnen leveren.


Als projectleider ben je verantwoordelijk voor:

 

  • - het opstellen en uitwerken van projectplannen;
  • - het bewaken en bijsturen van de voortgang van het project;
  • - het vertalen van de voortgang, resultaten en beslismomenten in voorstellen en notities;
  • - de integrale aansturing van projecten;
  • - de realisatie van de doelstellingen van projecten;
  • - het functioneel aansturen van deelprojectleiders en projectmedewerkers;
  • - het afleggen van verantwoording van behaalde resultaten;
  • - het doen van verbetervoorstellen.
  •  

Een en ander leidt tot de volgende project-/tussenresultaten:

 

  1. 1. Nieuwe deelproject- en procesbeschrijvingen behorende bij digitale dienstverlening.
  2. 2. Opstellen overall-architectuur van benodigde hard- en software systemen (front-office, mid-office en back-office), incl. de wijze waarop gekoppeld wordt met bestaande infrastructuur.
  3. 3. Aanschaf en inrichting PRDB, met voorafgaand een keuze over zelf aanschaffen versus hosting en andere noodzakelijke vraagspecificatie m.b.t. een evt. maatwerkcontract.
  4. 4. Specificatie, aanschaf en implementatie HandHelds, die parkeerrechten checken in de PRDB en gekoppeld zijn aan GWS.
  5. 5. Vraagspecificatie m.b.t. de aanschaf ofwel aanpassing van een Parkeer Vergunningen Systeem (PVS) en implementatie. Het PVS moet geschikt zijn voor (a) digitale vergunningen en (b) digitale bezoekersregeling, (c) koppeling met GBA, RDW en POET-lijst, (d) doorzetten kentekens van verleende vergunningen naar PRDB en (e) PVS ook uitbreidbaar voor of te koppelen met toegangsrechten tot parkeergarages en pollers.
  6. 6. Vraagspecificatie m.b.t. aanbesteding en installatie ParkeerAutomaten die hun informatie doorzetten naar de PRDB.
  7. 7. Vraagspecificatie m.b.t. aanschaf en inrichten ScanScooters.
  8. 8. Vraagspecificatie m.b.t. aanschaf en implementatie digitale BezoekersRegeling.
  9. 9. Deelconfiguratie c.q. optionele koppeling met garage-apparatuur, incl. gefaseerde aanpak.
  10. 10. Projectplanning per deelproject en een integrale projectplanning, incl. alle onderlinge afhankelijkheden.
  11. 11. Voorstel voor een aangepaste organisatie behorende bij de nieuwe werkwijze, inclusief implementatieplan.
  12. 12. Een risicologboek als onderdeel van de projectbeheersing. De integrale projectplanning bevat een uitputtende risicoparagraaf, die voor het zomerreces resulteert in een risicologboek. Dit risicologboek maakt inzichtelijk wie de risico-eigenaren en –beheerders zijn, verantwoordelijk voor het uitvoeren van beheersmaatregelen.
  13.  

Gunningscriteria (weging)

  • - Minimaal WO werk- en denkniveau blijkend uit een afgeronde opleiding (30%)
  • - Minimaal 5 jaar ervaring over de laatste 8 jaar in het zelfstandig leiden van gemeentelijke projecten (40%)
  • - Minimaal 1 jaar ervaring met projecten op het gebied van parkeerbeleid (15%)
  • - Minimaal 1 jaar ervaring met projecten op gebied van digitalisering en informatievoorziening (15%)

 

Geef in het cv duidelijk aan of u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.


Competenties
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:


- sociaal vaardig;
- initiatiefrijk;
- klant- en samenlevingsgericht;
- leiderschap
- organisatiesensitiviteit;
- analytisch vermogen;
- plannen en organiseren;
- overtuigingskracht.


Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.


Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 12. LET OP: De kosten die Marktplaats in rekening brengt bij de winnende leverancier bedragen € 2,50 per gewerkt uur.

 

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht