Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ01772
 
Opdracht
Test Coordinator
 
Sluitingsdatum
2013-05-10 18:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Startdatum: 21-5-2013

Einddatum: 31-12-2013 met een optie tot verlenging

 

Functie omschrijving

Gezocht worden naar een senior test coördinator voor het deelproject Ondersteuning en Advies, onderdeel van het project ICT integratie.
Dit project is gestart in het kader van de komende herindeling van Alphen aan den Rijn, Boskoop en Rijnwoude. Waarin het project ICT integratie onder andere de taak heeft ervoor te zorgen de data wordt gemigreerd en het applicatielandschap wordt geharmoniseerd tot een voor de nieuwe gemeente. Vanuit het deelproject Ondersteuning & Advies wordt voor de (8) deelprojecten en het hoofdproject op centraal niveau voorzien in afdekking van taakgebieden en de levering van resources. In dit kader is  “Testen” ondergebracht bij dit deelproject.

De testcoördinator coördineert de datamigratie testen en de functionele applicatietesten en de verschillende koppelingen tussen applicaties databases en de landelijke voorzieningen. Ook het testen van hardware printers scanners behoort bij de functionele testen. Hij maakt hiervoor een testplan, voert de regie over het testen (het testen zelf worden meestal door de applicatiebeheerders uitgevoerd) en geeft terugkoppeling over de resultaten van de testen zowel aan de leverancier, de applicatiebeheerders, systeembeheer I&A als de deelprojectleiders over de voortgang van de testen voor hun onderdelen. Indien nodig wordt de test herhaald.
De beoogde inzet is gemiddeld;

- 2 dagen per week tot 30 september 2013
- 4 dagen per week van 01 oktober tot 31 december 2013
- optie op verlenging van 01 januari tot medio januari met 2 dagen per week.

In verband met de drukte op het project dient u in de periode van 1 oktober tot 31 december (en indien gebruik wordt gemaakt van de optie 5 januari) volledig beschikbaar te zijn. Alhoewel er zoveel mogelijk naar gestreefd wordt dat dit niet noodzakelijk is kan het voorkomen dat testwerkzaamheden door de applicatiebeheerders buiten de normale kantoor uren plaats moeten vinden, u dient hiertoe dan ook bereid te zijn.
 


Taken van de testcoördinator:

-
Opstellen en uitvoeren van het master testplan.

- Begeleiden van het opstellen en uitvoeren van de (applicatie) testplannen.
- Begeleiden van de data migratietesten.
- Uitvoeren van analyses bij fouten.
- Beoordelen van de resultaten met de applicatiebeheerder.
- Zorg dragen dat de applicatie beheerder de administratieve vastlegging van de testen goed uitvoeren.
- Zorg dragen voor een juiste status vastlegging (hertest, bevindingen, akkoord) etc.
- Het afstemmen met de verschillende betrokken partijen (leveranciers, applicatiebeheerders, intern I&A etc.) over de benodigde activiteiten om tot evt. noodzakelijke verbetering te komen.
- Actieve bewaking van alle acties.
 


Profiel van de testcoördinator:

- U heeft een afgeronde HBO opleiding.
- U bent aantoonbaar bekend met I&A-projecten van gemeentelijke herindelingen.
- U kent de gemeentelijke applicaties.
- U bent een goed organisator, die goed kan structureren en meerdere taakvelden kan overzien en combineren.
- U kunt meerdere partijen (leveranciers, applicatiebeheerders, intern I&A, etc.) sturen op/naar gezamenlijk resultaat
- U hebt een klantgerichte en proactieve instelling naar andere werkgroepen en de organisatie als geheel.
- U hebt goede communicatieve eigenschappen en adviesvaardigheden.
- U bent vasthoudend, zelfsturend en resultaatgericht.
- U bent een teamplayer en kan ook uitstekend zelfstandig werken.

- U voldoet aan bovenstaand profiel
- U bent op korte termijn beschikbaar
- U bent beschikbaar in de genoemde periode(s)
- U bent bereid (zo nodig) ook buiten kantooruren te werken  

 

CV eisen

-CV in Word of PDF-format, volledig in het Nederlands.
-Minimaal 2 referenties (naam referent, organisatie, telefoonnummer).
-CV (met motivatie en referenties) mag niet langer dan 7 pagina's zijn.
-Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
-Waar in de gunningcriteria kennis en/of ervaring wordt gevraagd, moet dit specifiek uit het CV naar voren komen, zodat beoordeeld kan worden of daadwerkelijk aan de criteria wordt voldaan. Alleen een opsomming in een lijst van bijvoorbeeld systeemkennis volstaat niet. De mate van ervaring moet duidelijk worden toegelicht.
-Bij de werkervaring in het CV dienen de periodes gespecificeerd te worden met maanden en jaartallen. Voorbeeld periode werkervaring augustus 2002 – december 2009.
Ook genoten opleidingen en cursussen dienen gespecificeerd te worden in jaartallen met de vermelding of de diploma/certificaat wel/niet behaald is.

Indien u niet voldoet aan deze eisen wordt uw aanbieding niet in behandeling genomen.

 

 

Aanvraag gunningcriteria

 

Knock-out

Belang (1 = minst, 10 = meest)

Minimaal afgeronde HBO opleiding richting ICT

 

10

U heeft aantoonbare werkervaring met I&A projecten van gemeentelijke herindelingen.

 

7

Aantoonbare kennis van gemeentelijke applicaties en hun koppelingen

 

7

Aantoonbare ervaring als testcoördinator

 

7

Aantoonbare ervaring met het sturen van meerdere partijen (leveranciers, applicatiebeheerders, intern I&A, etc.) naar gezamenlijk resultaat.

 

7

U bent zo nodig bereid ook buiten kantooruren te werken.

 

 

 

 

Procedure eisen

De deadline voor het stellen van vragen verloopt na 2 werkdagen om 18.00 uur
Vragen met betrekking tot deze aanvraag kunt u alleen stellen via de button in deze aanvraag.
U kunt geen vragen stellen aan de opdrachtgever, deze worden niet beantwoord.

De antwoorden op deze vragen zullen op de 3e werkdag voor 18.00 uur worden gepubliceerd.

De deadline voor het aanbieden van kandidaten verloopt na 5 werkdagen om 18.00 uur, na deze termijn is het niet meer mogelijk om een aanbieding op deze aanvraag te doen.

De gunning:
Op basis van de gunningcriteria worden de best passende kandidaten door de inhuurdesk door gezet naar de manager. Indien er meerdere aanbiedingen met gelijke score zijn, wordt het tarief meegenomen in de beoordeling. De beste aanbiedingen worden door de manager uitgenodigd voor een intake. De kandidaten ontvangen hier uiterlijk de dag voor de geplande intake een uitnodiging voor. Indien u nog geen terugkoppeling op uw aanbieding heeft ontvangen, is uw kandidaat niet uitgenodigd voor de eerste gespreksronde. Mogelijk wordt uw kandidaat in een tweede gespreksronde alsnog uitgenodigd. Op basis van de aanbieding en het intakegesprek selecteert de manager de voor hem/haar best passende kandidaat.

Wij streven er naar u zo snel mogelijk terugkoppeling te geven over de status van uw aanbieding.
De inhuurdesk fee bedraagt € 2,85 per gewerkt uur.

 

 

De planning is als volgt:
Vragen stellen tot en met maandag 6 mei 18:00 uur
Biedingen plaatsen tot en met vrijdag 10 mei 18:00 uur

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht