Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
21-4-2016 |
Einddatum |
1-7-2016 |
Optie tot verlenging |
Maximaal 24 maanden |
|
40 |
Toelichting aantal uur per week |
Minimaal 32 uur per week |
Aantal posities |
1 |
|
€ 85,00 |
Opmerkingen maximum tarief |
Uurtarief inclusief reiskosten woon-werk v.v. en parkeerkosten, exclusief BTW. Uw offerte wordt zonder meer afgewezen als het door u geboden indicatieve tarief hoger is dan het in de aanvraag opgenomen maximum tarief. |
Aanvraag reden |
Tijdelijke vacatureruimte |
Van de senior Functioneel beheerder wordt extra gevraagd:
Aanvullende eisen
Afgeronde HBO opleiding.
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als senior Functioneel Beheerder in de afgelopen 5 jaar.
Bijzonderheden
In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt verwacht dat voor woonwerkverkeer en eventuele dienstreizen gebruik gemaakt wordt van het openbaar vervoer.
“UWV voert hierin een actief beleid ten aanzien van duurzaamheid en streeft naar een verminderde CO2-uitstoot. Kandidaten die gebruik maken van openbaar vervoer genieten de voorkeur.”
Functieprofiel
1. Doel van de functie Beheren van informatievoorziening en het doorvoeren van wijzigingen ten behoeve van de klant en van gebruikers.
2. Bijdrage van de functie De functie draagt indirect bij aan de productie, waarbij het resultaat gerelateerd is aan ondersteuning van het lijnmanagement dan wel de functionele lijn.
3. Hoofdtaken
Is verantwoordelijk voor de instandhouding van de informatievoorziening in opdracht van de opdrachtgever.
Is verantwoordelijk voor het opstellen van de functionele eisen en biedt deze aan als input voor het functioneel ontwerp. Houdt daarbij rekening met de nietfunctionele eisen. Toetst de functionele eisen aan het functioneel ontwerp.
Is verantwoordelijk voor de informatie analyse en de bijbehorende impact analyse van de voorgestelde wijzigingen op de informatievoorziening (systemen en bedrijfsprocessen UWV breed), signaleert knelpunten in opgeleverde informatieanalyses en stelt alternatieve oplossingen voor. Doet (structurele) verbetervoorstellen voor de informatievoorziening.
Opdracht/Functieprofiel
Inventariseert en onderzoekt consequenties van voorgestelde wijzigingen op de componenten van de informatievoorziening in relatie tot de gehele informatievoorzieningsketen.
Stelt de realiseerbaarheid van deze wijzigingen vast, daarbij rekening houdend met het voortbrengingsproces van de keten waaruit de informatievoorziening is opgebouwd (zowel de geautomatiseerde als niet geautomatiseerde informatievoorziening; systemen, bedrijfsprocessen, procedures en documentatie) over de informatieketen heen.
Is mede verantwoordelijk voor de bijdrage aan (deel)releaseplannen en adviseert zowel klanten als leveranciers (applicatie beheer en technisch beheer) over prioriteiten binnen releases aan releaseplatforms/projecten.
Is verantwoordelijk voor het verstrekken van testopdrachten met aanvullende eisen ten behoeve van de functionele acceptatie testen. Is verantwoordelijk voor de eisen t.b.v. testontwerp en gebruikersacceptatie.
Is verantwoordelijk voor het laten uitvoeren van gebruikers acceptatietesten.
Informeert de belanghebbenden over de op handen zijnde wijzigingen.
Signaleert toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de informatievoorziening en adviseert daar proactief over (lange termijn visie, strategisch niveau).
Is verantwoordelijk voor de 2e lijnshelpdesk ondersteuning en adviseert gebruikers (gebruikersondersteuning).
Is verantwoordelijk voor het beheer van de bedrijfsgegevens, de gegevensselecties, gebruikersdocumentatie, functionele en technische documentatie en installatiekits.
Initieert en is verantwoordelijk voor de realisatie van beveiligingsmaatregelen.
4. Functiegebieden
Advies, Onderzoek, Control.
5. Competenties
6.1 Bedrijfscompetenties UWV
Kent de missie en bedrijfsdoelstellingen van UWV.
Kent globaal de wetgeving en organisatie van de Sociale Zekerheid en specifiek de plaats van UWV in de keten.
Kent op hoofdlijnen de organisatie van UWV.
Kent en begrijpt wet- en regelgeving SV.
Heeft gedetailleerde kennis van (regelgeving over) uitvoeringspraktijk van een aandachtsgebied.
Opdracht/Functieprofiel
6.2 Gedragscompetenties UWV
Klantgerichtheid, onderzoeken van wensen en behoeften van de klant en hiernaar handelen. Anticiperen op behoeften van klanten. Hoge prioriteit geven aan servicebereidheid en klanttevredenheid.
Samenwerken, levert een actieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is.
Resultaatgerichtheid, is actief gericht op het behalen van resultaten en doelstellingen en heeft de bereidheid om in te grijpen bij tegenvallende resultaten.
Leervermogen, nieuwe informatie en ideeën in zich opnemen en effectief toepassen
Organisatieloyaliteit, eigen gedrag in lijn brengen met de cultuur, behoeften, prioriteiten en doelen van de organisatie.
Probleemanalyse, signaleren van problemen; herkennen van belangrijke informatie; verbanden leggen tussen gegevens. Opsporen van mogelijke oorzaken van problemen; zoeken naar ter zake doende gegevens.
Oordeelsvorming, op basis van beschikbare informatie juiste en realistische conclusies trekken.
Motiveren en stimuleren, Stimuleert anderen in de directe werkomgeving tot effectief enthousiasmeren en stimuleren, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag.
7.3 Functiecompetenties
Opleiding/kennis
HBO werk- en denkniveau.
Gedegen ICT kennis, bijvoorbeeld HBO Informatica.
Kent en gebruikt de theorieën, methoden en instrumenten van zijn vakgebied, ook in de breedte (functioneel ontwerp, testen).
Kent en gebruikt de voor zijn vakgebied relevante processen, procedures en systemen.
Kennis van servicemanagement processen.
Gedegen kennis van het wijzigen van systemen.
Kennis van en ervaring met beheersprocessen gebaseerd op BiSL. Daarnaast ook kennis vereist van ASL en ITIL frameworks.
Ervaring
Minstens drie jaar relevante werkervaring in het uitvoeren van functioneel beheer binnen een grootschalige gebruikersorganisatie.
Ruime ervaring met bedrijfsprocessen, organisatiekunde en ICT.
Ruime ervaring met het opstellen van gebruikers documentatie.
Ervaring met het coachen van medewerkers.
|