Beschrijving
Start Inhuur: Zo spoedig mogelijk
Eind Inhuur: 1 jaar na ingangsdatum
Aantal uren per week: 24-36 Salarisschaal 10
Uurtarief bandbreedte* € 60 en Maximaal € 80
Aantal gesprekskandidaten: 5
Gespreksdatum matchingsgesprek: Nog niet bekend Verhouding kwaliteit en prijs* kwaliteit 70% en prijs 30%
Dit is het werk
In de functie van Informatie- en Procesadviseur ben je samen met collega’s binnen het team Informatie- en Procesmanagement (IPM) verantwoordelijk voor de ondersteuning van de implementatie, revisie en wijzigingen van de vastgestelde (deel)processen binnen de uitvoeringsorganisatie Werk en Inkomen. Werk en Inkomen zet stevig in op procesherontwerp (LEAN) en digitalisering. Daarnaast word je ingezet als Procesdeskundige ingezet in het programma Professional Portal.
Het programma Professional Portal/Innovatie realiseert de vernieuwing van de werkprocessen en de ondersteunende IT systemen binnen het sociale domein van de 4 grootste gemeenten in Nederland (G4). De procesdeskundige legt en onderhoudt contacten met de business en neemt deze mee, legt ontworpen processen vast, documenteert de processen en procedures volgens de afgesproken standaarden, draagt bij aan de vormgeving en uitvoering van opleidingstrajecten, in overeenstemming met de G4-benadering. Hij/zij legt, op basis van Archimate-specificaties, de input van business (specialisten) vast en zorgt voor een nadere detaillering en zorgt voor gestandaardiseerde registratie (BPMN 2.0) van de business-behoefte zodat die door de ontwikkelaars ontwikkeld/gebouwd/gerealiseerd kan worden in de Professional Portal.
Plek in de organisatie
Het team Informatie- en Procesmanagement maakt deel uit van de uitvoeringsorganisatie Werk en Inkomen van de gemeente Utrecht. Werk & Inkomen is onderverdeeld in een aantal units waarvan de unit Bedrijfsvoering er één is. De unit Bedrijfsvoering is onderverdeeld in twee teams: Business Control en Informatie- en Procesmanagement (IPM).
Taak van het onderdeel
Werk en Inkomen (WenI) begeleidt mensen weer naar werk en als dat niet mogelijk is naar maatschappelijke participatie (in samenwerking met partners in het sociaal domein). Daarnaast is WenI verantwoordelijk voor de uitvoer van de WWB (bijstandsuitkeringen), de individuele WMO verstrekking, overige minimaregelingen. Ook helpt WenI burgers met financiële schulden. Het team IPM beheert en ontwikkelt in samenwerking met de uitvoering, Interne Bedrijven, G4 steden en de coöperatieve vereniging WiGo4It (IT-samenwerkingsverband van Utrecht, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam) de processen en informatie systemen.
Dit breng je mee
- HBO/WO- werk- en denkniveau in de richting Informatie- en Procesmanagement;
- Ruime kennis en ervaring als procesdeskundige;
- Ruime ervaring met BiZZdesign Architect;
- Kennis van en werkervaring in de gemeentelijke sector;
- Kennis van de sociale domeinen Werk, Inkomen en Zorg is een pre;
- Kennis van projectmanagementtechnieken zoals Prince2 en MSP;
Competenties:
Communicatieve en schriftelijke vaardigheden, Resultaat gericht, Overtuigingskracht, Initiatiefrijk, Plannen en organiseren, Creativiteit, Inzicht in en gevoel voor de organisatie, Communicatief vaardig, Analytisch vermogen.
|