Algemeen
Bij de afdeling Middelen, cluster Bedrijfsvoering, houdt zich onder andere bezig met juridische zaken.
Tijdelijk hebben we extra ondersteuning nodig bij de behandeling van diverse bezwaarschriften door de Onafhankelijke Commissie Bezwaarschriften.
Taken en functie-inhoud
Als secretaris van de commissie bezwaarschriften ga je o.a. de volgende werkzaamheden uitvoeren:
- Inhoudelijke ondersteuning van de bezwarencommissie
- Ondersteunen van de voorzitter en leden op een proactieve en professionele wijze
- Zittingen voorbereiden
- Controleren of informatie tijdig, correct en compleet aangeleverd is
- Vragen en verzoeken behandelen
- Verslaglegging van de hoorzittingen
- Opstellen van commissieadviezen binnen de gestelde termijn
Profiel
Wij zijn op zoek naar een ervaren secretaris die deze functie heeft uitgevoerd bij een gemeente, die direct beschikbaar en inzetbaar is. En die direct zelfstandig aan de slag kan.
Tevens voldoe je aan de volgende eisen:
- Je hebt een afgeronde juridische opleiding op Hbo-niveau
- Je hebt ruime, aantoonbare werkervaring als secretaris commissie bezwaarschriften bij een gemeente
- Je hebt kennis van Bestuursrecht, Awb en andere wet- en regelgeving.
Als persoon ben je klantgericht en flexibel. Je bent in staat te overtuigen en samen te werken. Resultaat verlies jij niet uit het oog en je neemt initiatief. Een goed ontwikkelde organisatiesensitiviteit is belangrijk. Verder beschik je over uitstekende mondeling en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
Kandidaatomschrijving