Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Kwaliteitsmedewerker WMO, 24 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-05-13 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Welzijn en zorg, Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Gelderland
 
Beschrijving

 

Aanvang opdracht: 1-7-2016
Voltooiing opdracht: 1-10-2016
Optie verlenging: 3 x 1 maanden
Prijsstelling: €0 - €65 per uur
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 24 per week
Aantal FTE:
Type: Openbaar 


Opdrachtomschrijving 
Wij hebben een vacature voor een ervaren Kwaliteitsmedewerker Wet maatschappelijke ondersteuning met actuele kennis van de Awb en WMO en affinititeit met de Participatiewet 2015 voor een periode van 3 maanden voor 24 uur per week.
 
De kwaliteitsmedewerker is een schakel tussen de beleidsontwikkeling en beleidsuitvoering op het gebied van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO). Hij of zij is medeverantwoordelijk voor het optimaliseren van de kwaliteit van de dienstverlening aan de klant en het rechtmatig, doelmatig en efficiënt werken.
 
De kwaliteitsmedewerker WMO maakt deel uit van het team Sociale Zaken, onderdeel van de eenheid Dienstverlening. Het team Sociale Zaken bestaat uit 20 mensen die verdeeld zijn over drie vakgebieden: Participatiewet, WMO en Uitkeringsadministratie en wordt aangestuurd door een teamleider.
 
De werkzaamheden van de Kwaliteitsmedewerker WMO bestaan uit:
- het ontwikkelen en actualiseren van werkprocessen, rapportages, brieven en beschikkingen;
- Het bestuderen en interpreteren van (toekomstige) regelgeving en jurisprudentie;
- de implementatie van vastgesteld beleid;
- het juridisch toetsen en beoordelen van bepaalde rapportages en beschikkingen inzake de WMO;
- het afhandelen van bezwaarschriften en beroepszaken;
- het mede zorgdragen voor correcte communicatie richting de klant;
- het beantwoorden van inhoudelijke uitvoeringsvragen;
- het toezien op en bewaken van de kwaliteit van werkzaamheden en processen door het nemen van steekproeven;
- het coachen en faciliteren van collega’s op kwaliteit en kwantiteit;
- het gevraagd en ongevraagd adviseren van de teamleider Sociale Zaken en de beleidsmedewerkers over bovenstaande werkzaamheden;
- vervanging van de kwaliteitsmedewerker Participatiewet.


Kandidaatomschrijving

Functie-eisen
- een afgeronde relevante opleiding op HBO-niveau;
- minimaal 1 jaar werkervaring als Kwaliteitsmedewerker bij een gemeente in de afgelopen 3 jaar;
- ervaring met de uitvoering van de Awb, de WMO en affiniteit met de Participatiewet 2015;
- goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
- zelfstandig en in teamverband kunnen werken;
- analytisch, accuraat, behulpzaam, collegiaal en op een positieve manier kritisch.


Eisen
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO-opleiding.


Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar in de functie van Kwaliteitsmedewerker bij of voor een gemeente.
Referentie vereist


Werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring met de uitvoering van de Awb en WMO (beide wetten moeten duidelijk in het CV naar voren komen)
Referentie vereist


Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
-Motivatiebrief (maximaal 1/2 A-4 pagina)


aanleveren na gunning

-Kopie-ID-bewijs (indien ZZP-er)

-VAR-verklaring (indien ZZP-er)

-VOG



Gunningscriteria
Weging prijsdeel:20 %


Verificatiegesprekken

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:55 %


Werkervaring Participatiewet
Op CV aantoonbaar werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet 2015.
Weging:10 %


Meerjarige werkervaring
Op CV aantoonbare werkervaring, opgedaan in de afgelopen 7 jaar in de functie van Kwaliteitsmedewerker bij of voor een gemeente.

-2 t/m 3 jaar werkervaring (5 %)

-4 t/m 5 jaar werkervaring (10 %)

-6 jaar of meer werkervaring (15 %)

Weging:15 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht