Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Kwaliteitsmedewerker Participatiewet, 28 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-05-13 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Gelderland
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 1-7-2016
Voltooiing opdracht: 1-10-2016
Optie verlenging: 3 x 1 maanden
Prijsstelling: €0 - €65 per uur
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 28 per week
Aantal FTE:
Type: Openbaar 
 
 
 
De kwaliteitsmedewerker Participatiewet maakt deel uit van het team Sociale Zaken, onderdeel van de eenheid Dienstverlening. Het team Sociale Zaken bestaat uit 20 mensen die verdeeld zijn over drie vakgebieden: Participatiewet, Wmo en Uitkeringsadministratie en wordt aangestuurd door een Teamleider.
 
De werkzaamheden van de Kwaliteitsmedewerker Participatiewet bestaan uit:
-het ontwikkelen en actualiseren van werkprocessen, rapportages, brieven en beschikkingen;
-het bestuderen en interpreteren van (toekomstige) regelgeving en jurisprudentie;
-de implementatie van vastgesteld beleid;
-het juridisch toetsen en beoordelen van bepaalde rapportages en beschikkingen inzake de Participatiewet;
-het afhandelen bezwaarschriften en beroepzaken;
-het mede zorgdragen voor correcte communicatie richting de klant;
-het beantwoorden van inhoudelijke uitvoeringsvragen;
-het toezien op en bewaken van de kwaliteit van werkzaamheden en processen door het nemen van steekproeven;
-het coachen en faciliteren van collega’s op kwaliteit en kwantiteit;
-het gevraagd en ongevraagd adviseren van de teamleider Sociale Zaken en de beleidsmedewerkers over bovenstaande werkzaamheden;
-het afhandelen van bezwaarschriften en beroepszaken;
-het mede zorgdragen voor correcte communicatie richting de klant;
-het beantwoorden van inhoudelijke uitvoeringsvragen;
-het toezien op en bewaken van de kwaliteit van werkzaamheden en processen door het nemen van steekproeven;
-het coachen en faciliteren van collega’s op kwaliteit en kwantiteit;
-het gevraagd en ongevraagd adviseren van de teamleider Sociale Zaken en de beleidsmedewerkers over bovenstaande werkzaamheden;
-coördineren van de werkzaamheden in de gezamenlijke uitkeringsadministratie van verschillende gemeenten;
-vervanging van de collega op het gebied van terugvordering en boete;
-vervanging van de kwaliteitsmedewerker Wmo.



Kandidaatomschrijving
Functie-eisen
-een afgeronde relevante opleiding op HBO-niveau;
-minimaal 1 jaar werkervaring als kwaliteitsmedewerker bij een gemeente in de afgelopen 3 jaar;
-ervaring met de uitvoering van de Awb, de Participatiewet 2015 en affiniteit met de Wmo;
-goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
-zelfstandig en in teamverband kunnen werken;
-analytisch, accuraat, behulpzaam, collegiaal en op een positieve manier kritisch.



Eisen
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO-opleiding.


Werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring met de uitvoering van Awb en Participatiewet 2015 (ervaring met beide wetten moeten duidelijk in CV naar voren komen)
Referentie vereist


Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar in de functie van Kwaliteitsmedewerker bij of voor een gemeente.
Referentie vereist


Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
-Motivatiebrief (maximaal 1/2 A-4 pagina)


aanleveren na gunning

-Kopie ID-bewijs (indien ZZP'er)

-VAR-verklaring (indien ZZP'er)

-VOG


Gunningscriteria
Weging prijsdeel:20 %


Verificatiegesprekken

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:55 %


Vakgerichte Opleiding
Op CV aantoonbaar een afgeronde vakgerichte opleiding JK-GSD (Juridisch Kwaliteitsmedewerker Gemeentelijke Sociale Dienst).
Weging:10 %


Werkervaring WMO
Op CV aantoonbaar werkervaring met de uitvoering van de WMO.
Weging:15 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht