Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
20-6-2016 |
Einddatum |
20-11-2016 |
Optie tot verlenging |
nee |
|
28 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Bevalling / zwangerschap |
De communicatieadviseur is een allrounder en heeft expertise op alle gebieden van het communicatievak. De gemeente bevindt zich in een bestuurlijk fusieproces. De adviseur ondersteunt het bestuur, management en de medewerkers over alle aspecten van in- en externe communicatie. Met name in het kader van het fusieproces heeft de communicatieadviseur een belangrijke rol. Daarnaast beschikt de adviseur over een maatschappelijke, politiek-bestuurlijke antenne en heeft inhoudelijke kennis op het vakgebied. Naast het adviseren is de communicatieadviseur ook verantwoordelijk voor de persvoorlichting en woordvoering over politiekgevoelige projecten. Daarnaast valt coördinatie van activiteiten in het kader van bestuurlijke representatie onder de verantwoordelijkheden. Met betrekking tot de interne communicatie, informatievoorziening via website, social media en andere communicatiemiddelen heeft de communicatieadviseur een ondersteunende rol.
Taken:
-adviseren van bestuur en vakinhoudelijke collega’s op het gebied van communicatie bij alle beleidsterreinen binnen de gemeente;
-zelfstandig vorm en inhoud geven aan de communicatie-inzet op diverse beleidsterreinen en projecten binnen de gemeente;
-jaarlijkse redactie gemeentegids (gemeentelijk deel verzorgen en controle gegevens)
-opstellen persberichten en verzorgen van perswoordvoering;
-schrijven van speeches en voorwoorden bestuurders;
-organiseren van bestuurlijke PR-momenten (zoals ondertekeningsmomenten en ‘slaan eerste paal’);
-organiseren van bewonersbijeenkomsten;
-ontwikkelingen van nieuwe communicatiemiddelen, zoals nieuwsbrieven.
-bijwonen regionale communicatie overleggen over (ruimtelijke) projecten.
-uitvoeren werkzaamheden in het kader van het kernenbeleid.
-eventuele andere voorkomende werkzaamheden op het gebied van communicatie.
Vaardigheden communicatieadviseur
-Heeft kennis van en ervaring met alle beleidsterreinen van de gemeente (welzijn / ruimte / financiën).
-Neemt initiatief, is doortastend en pakt zaken aan.
-Legt verbinding met externe factoren die effect (kunnen) hebben op de organisatie.
-Kan zelfstandig functioneren in een dynamische werkomgeving.
-Werkt snel en planmatig en heeft geen moeite met deadlines.
-Heeft analytisch vermogen en beschikt over goede mondelinge en schriftelijk vaardigheden.
-Is in hoge mate politiek/bestuurlijk sensitief.
Durft zef besluiten te nemen.
-Is flexibel, kan snel schakelen en is bekend met werken op ad-hocbasis.
-Heeft ervaring met crisiscommunicatie.
-Is stressbestendig.
|