Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Inkomensconsulent team Inkomen Front Office Weener XL, 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-05-30 08:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 15-6-2016
Voltooiing opdracht: 31-12-2016
Optie verlenging: 8 x 3 maanden
Prijsstelling: €0 - €50 per uur
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 36 per week
Aantal FTE:
Type: Openbaar

 

 

Kerntaken zijn:
- het toeleiden van werkzoekenden naar werk;
- het verstrekken van een (tijdelijk) inkomen;
- het (financieel) ondersteunen van burgers met een laag inkomen en/of handicap;
De afdeling Werk en Dienstverlening bestaat uit de teams Werk & Poort, Werk & Handhaving, Inkomen (Front-Office) en Inkomen (Back-Office).
Wij zijn op zoek naar een kandidaat voor de  functie van Inkomensconsulent team Inkomen (front-office). Verwacht wordt dat de kandidaten alle werkzaamheden binnen de inkomensteams kunnen verrichten. 


De functie
Binnen de afdeling Werk en Dienstverlening is ruimte voor de functie van inkomensconsulent met als taken:
Het afhandelen van bijstandsaanvragen (Algemene bijstand, Bijzondere bijstand en IOAW).
 De volgende deeltaken zijn daarbij te onderscheiden:
- het beoordelen van de aangeleverde administratief compleet zijnde aanvragen op relevante juridische en maatschappelijke aspecten
- het voeren van gesprekken met cliënten met als doel
- het verkrijgen van verdere informatie teneinde een gefundeerde mening te kunnen vormen i.v.m. het afhandelen van de aanvraag
- het weergeven van de bevindingen in een rapportage na eventueel extern ingewonnen advies en het nemen van een besluit
 
Het afhandelen van onderzoeken m.b.t. de rechtmatigheid van uitkeringen, omvattende
- het op juistheid controleren van door cliënten in het kader van heronderzoeken aangeleverde gegevens
- het vastleggen van de consequenties v.w.b. het recht op c.q. de hoogte van de uitkering in een rapportage en beslissing na eventueel extern ingewonnen advies
- het opleggen van maatregelen
- het uitvoeren van (fraude-)verificatieonderzoeken middels een huisbezoek
- het stimuleren en motiveren van cliënten richting arbeidsmarkt middels toepassing van het incentive- en maatregelenbeleid
- het voeren van overleg op cliëntniveau, zowel intern als met externe instanties in relatie tot verstrekking van uitkeringen
 
 
Het terugvorderen van uitkering bij de cliënt en het verhalen van uitkering bij derden, inhoudende
- het nemen van een herzieningsbesluit, het vaststellen van de vordering en het treffen van een terugbetalingsregeling met cliënt
- het vaststellen van de wettelijke onderhoudsplicht en het berekenen van de onderhoudsbijdrage
 
 
Overige werkzaamheden, waaronder
- het doorverwijzen van cliënten bij eventuele materiële en immateriële problemen
- het uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoek na beëindiging van de uitkering (beëindigingonderzoeken)
- het uitvoeren van door derden gelegd beslag op een uitkering
Afhankelijk van de plaatsing in front- of backoffice zal het definitieve takenpakket worden vastgesteld.



Kandidaatomschrijving
Ervaring met soortgelijke werkzaamheden en een goede kennis van de office pakketten en Civision-Sam(enlevingszaken) vormen een pré evenals goede kennis van de betreffende wet- en regelgeving, alsook de beleidsregels en verordeningen geldend binnen de gemeente.


Gespreksplanning
De gesprekken worden gehouden op vrijdag 3 juni 2016 in de ochtend



Eisen


Minimale opleidingseis
MBO diploma Sociaal Juridische Dienstverlening of een gelijkwaardige opleiding


Minimale werkervaring
1 jaar werkervaring in de functie van Inkomensconsulent


Minimale competenties
Ervaring met: - Het afhandelen van en besluiten op aanvragen in het kader van de Participatiewet en IOAW. - Het afhandelen en besluiten op mutatieonderzoeken - Het afhandelen en besluiten op beëindigingsonderzoeken - Het voeren van klantgesprekken - Het uitvoeren van huisbezoeken


Uurtarief
Het uurtarief is altijd inclusief reiskosten woon-werkverkeer maar exclusief BTW en exclusief kosten dienstreizen. Bij verlenging van de opdracht is GEEN verhoging van het tarief mogelijk met de volgende kanttekeningen: • In het geval u een CAO toepast dan mag verhoging van het tarief plaatsvinden naar aanleiding van een wijziging van de CAO lonen. • Indien geen CAO wordt gevolgd, dan mag jaarlijkse tariefverhoging plaatsvinden op basis van het CBS indexcijfer.


Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte

-Geheel ingevulde en ondertekende Eigen Verklaring


aanleveren na gunning

-VAR verklaring


Gunningscriteria
Weging prijsdeel:20 %


Verificatiegesprekken

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:20 %


Werkervaring
Werkervaring als Inkomensconsulent binnen een sociale dienst

-tussen 1 en 3 jaar (5 %)

-meer dan 3 jaar (10 %)

Weging:10 %


Opleidingsniveau
Diploma opleiding Sociaal Juridische Dienstverlenging of vergelijkbare opleiding

-MBO diploma (5 %)

-HBO diploma of WO diploma (10 %)

Weging:10 %


Civision Samenlevingszaken
Ervaring met Civision Samenlevingszaken

-ja (20 %)

-nee (1 %)

Weging:20 %


Verseon
Ervaring met Verseon

-ja (10 %)

-nee (1 %)

Weging:10 %


Xential
Ervaring met Xential

-ja (10 %)

-nee (1 %)

Weging:10 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht