Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
6-6-2016 |
Einddatum |
31-12-2016 |
Optie tot verlenging |
Ja |
|
36 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Anders |
Uitvoerend medewerker Handhaving
-Preventief ondersteuning bieden aan de specialisten bijstand tijdens de aanvraagfase van een uitkering.
-Controleren op de naleving van rechten en plichten van de uitkeringsgerechtigden, door middel van:
- Informatie gestuurd handhaven.
- Het inzetten en uitvoeren van themaonderzoeken.
- Het afleggen van huisbezoeken in het kader van de rechtmatigheid en de wet BRP.
- Het verrichten van waarnemingen ter plaatste.
- Dossier onderzoek en internetresearch. •Het zelfstandig voeren van en ondersteuning bieden aan de specialisten bij spreekkamer gesprekken.
-Het maken van gesprekverslagen tijdens de spreekkamer gesprekken.
-Het rapporten van de bevindingen in het kader van de rechtmatigheid.
-Samenwerken met de integrale toegang, om tot een duurzame oplossing, zonder fraude, te komen.
Senioren taken Handhaving en Invordering, Verhaal en Signalen.
Vanuit de visie van opgavegericht en ketendienstverlening, vervult de senior een positie binnen een team op basis van extra taken. De medewerker met seniore taken biedt dienstverlening aan burger bij complexe situaties danwel incidenteel en/of bij calamiteiten. Hij/zij heeft een specialisme om de inhoudelijke taken te kunnen uitvoeren.
De senior taken die ondergebracht worden binnen elk specialisme zijn,
Op inhoud:
1.implementatie van beleid in de uitvoering (vanuit specialisme)
2.1e aanspreekpunt voor collega’s op vakinhoud en organiseren (vak)disciplineoverleggen
3.Kwaliteitsbewaking (collegiale toetsing, coaching en signalering)
4.Deskundigheidsbevordering en kennisbanken bijhouden
5.Borging werkwijzen en methodieken
6.Website teksten t.b.v. discipline
7.Eerste aanspreekpunt bij complexe casussen
Op proces:
1.Verbindingsofficier tussen teams
2.Rol bij inhoudelijk werkoverleg
3.Roostering bij calamiteiten (incl telefonische toegankelijkheid, Gbos enz)
4.Opzet plan en coördinatie nieuwe medewerkers
5.1e aanspreekpunt bij klachten
6.Voor een aantal disciplines is de senior verantwoordelijk voor de werkverdeling
7.Contacten met ketenpartners voor afstemming, netwerken en verbinden.
8.Up to date houden van de (vak)kennis en betrokken bij het faciliteren van het team als het gaat om informatiemanagement en te gebruiken systemen, zoals gws/ suite4 sociale regie, etc.
9.Voor een aantal senioren geldt een rol als procesbegeleider voor suite4socialeregie dan wel lean.
Op visie:
1.Verbinder in het gebiedsgericht werken aan een duurzame oplossing voor inwoner
2.Bewaking/doorontwikkeling van de uitvoering van de methodiek (abc-principe)
3.Voor een aantal senioren geldt: verbinder binnen het mdt en daarmee het bevorderen van de integraliteit binnen het mdt, onder meer tijdens casuïstiek overleg
|