De taken van de Backoffice Medewerker B zijn:
-Berekenen en het rapporteren van onderhoudsbijdrage.
-Overdragen van de kennis van de onderhoudsbijdrage aan medewerkers.
-Zorg dragen voor het opstellen van rapporten en beschikkingen op het terrein van terugvordering en verhaal en het beoordelen daarin van de juridische kaders.
-Zorg dragen voor het opstellen van rapporten en beschikkingen alsmede het maken van financiële berekeningen die strekken tot verhaal op derden.
-Verantwoordelijk zijn en zorg dragen voor het debiteurenbeheer (aanmaningen, incasso etc.) en contacten onderhouden met externe incassopartners.
-Verzorgen en onderhouden van de minder complexe administraties en bestanden waaronder in hoofdzaak wordt verstaan het verzamelen, registreren, muteren en controleren van aangeleverde gegevens, het controleren van berekeningen, verwerken van administratieve en financiële gegevens, controleren van facturen en ontvangsten alsmede zorg dragen voor tijdige betalingen.
-Verwerken van beschikkingen, controleren van de daaruit voortvloeiende verplichtingen, beoordelen en verwerken van wijzigingen in persoonlijke omstandigheden van cliënten en informeren van de beschikkende instantie.
-Verzorgen van alle met het werkterrein verband houdende correspondentie en post, afhandelen administratieve zaken, opboeken en bewaken van voortgang bij de afdoening van stukken en processen.
-Bewaken van de kwaliteit van de administratie en het verstrekken van informatie aan belanghebbenden.
Competenties
De Backoffice Medewerker B beschikt over een MBO+ werk- en denkniveau.
We zijn op zoek naar een communicatieve en accurate medewerker, die problemen constructief weet op te lossen en resultaatgericht te werk gaat. De nadruk van deze opdracht ligt op het berekenen, rapporteren van onderhoudsbijdrage en de kennis op dit gebied over te dragen naar medewerkers.
Kennis en ervaring met de Participatiewet en de automatiseringssystemen GWS4all/Suite) is noodzakelijk.