Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ03059
 
Opdracht
Klantmanager, Trainee klantmanager Uitstroom
 
Sluitingsdatum
2013-05-29 14:33
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving

 

Opdracht informatie

 

 

Startdatum 3-6-2013
Einddatum 31-12-2013
Optie tot verlenging ja
Aantal posities 1
Aanvraag reden Piekwerkzaamheden
 



Profiel informatie

 

   
 
Functiebeschrijving trainee klantmanager uitstroom

Omgeving
De werkzaamheden worden uitgevoerd bij de afdeling Sociale Zaken, team WERK. De afdeling Sociale Zaken zorgt voor een zelfstandige bestaansvoorziening van zijn klanten en activeert klanten naar werk. Daarnaast zorgt Sociale Zaken voor een rechtmatige, klantgerichte en efficiënte uitvoering van de Wet Werk en Bijstand en aanverwante wetten en regelingen. Voor het team WERK zoekt de gemeente  1 trainee klantmanager uitstroom.

Opdracht
De klantmanager uitstroom heeft als doel uitstroom te realiseren op zijn / haar caseload op basis van een no cure no pay / no cure less pay constructie. Er zijn in totaal 600 klanten (=dossiers) die op dit moment nog niet in een traject geplaatst zijn, waarvan uiteindelijk 250 klanten bemiddeld en geactiveerd dienen te worden naar werk door in totaal 4 fte. De gemeente streeft naar een uitstroompercentage van 50%. Uitstroom wordt gerealiseerd door bemiddeling naar werk en/of handhaving.

Resultaatgebieden

  1. Uitstroom naar werk:
  • Het inzichtelijk maken en houden van de caseload naar loonwaarde en arbeidsmogelijkheden;
  • Het bemiddelen naar werk, proefplaatsing of leerwerkplek door het voeren van gesprekken met cliënten en werkgever;
  • Het onderhandelen met werkgever over termijn en hoogte loonkostensubsidie;
  • Het toepassen van de afstemmingsverordening indien de cliënt zich niet voldoende inzet voor werkhervatting;
Target: Caseload 63 dossiers, uitstroom 50% (= 32 dossiers)
  1. Bemiddelen naar werk met behoud van uitkering:
  • Het voeren van intakegesprekken met cliënten, het klant-, schade- en/of investeringsprofiel beoordelen, het indiceren van de juiste re-integratievoorziening;
  • Opdracht geven aan re-integratiepartner voor het opstellen van een projectplan en indien nodig offerte beoordelen;
  • Het onderhouden van contacten met externe partijen over de voortgang van de cliënttrajecten en het zorgdragen voor onderlinge afstemming van de activiteiten;
  • Het periodiek evalueren van re-integratietrajecten;
  • het signaleren van afwijkingen en knelpunten in trajecten en deze oplossen;
Target: van de 50% niet-uitstroom, 100% doorbemiddelen naar een re-integratietraject

De trainee krijgt gedurende de detachering een ontwikkeltraject aangeboden door de gemeente op arbeidsbemiddeling, commerciële en coachingsvaardigheden.

 

 

Aanvraag gunningscriteria
 

 

 
Omschrijving
Knock-out
Belang (1 = minst, 10 = meest)
- opleiding (de mate waarin deze aansluit op gestelde in aanvraag) Niet ingeschakeld 3
- competenties (de mate waarin deze aansluiten op gestelde in aanvraag) Niet ingeschakeld 2
- referentie Niet ingeschakeld 1
- relevante ervaring (de mate waarin deze aansluit op gestelde in aanvraag) Niet ingeschakeld 4
   

 

Uren en werkdagen

36
Werkdagen Maandag; Dinsdag; Woensdag; Donderdag; Vrijdag

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht