Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
13-3-2016 |
Einddatum |
31-12-2017 |
Optie tot verlenging |
ja, ja maximaal 3 x 1 jaar tot uiterlijk 31-12-2020 |
|
12 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Project |
actualiseert de analyse met daarbij aangegeven welke infrastructurele, civieltechnische en milieutechnische activiteiten, werkzaamheden en situaties voorbereid en uitgevoerd worden;
- brengt aan de hand van de infrastructurele, civieltechnische en milieutechnische activiteiten, werkzaamheden en situaties in beeld welke daarvan vergunning- en/of meldingsplichtig zijn en welke bevoegd gezaginstanties daarbij betrokken zijn, rekening houdend met wijzigingen in jurisdictie;
- stelt een quickscan in de vorm van een bureaustudie van de benodigde publiekrechtelijke besluiten (vergunningen, ontheffingen, toestemmingen, goedkeuringen en besluiten op meldingen) op die te maken hebben met het projectontwerp, inrichting en eindsituatie van het deelgebied (permanente vergunningen);
- stelt de voor de hand liggende vergunningenclusters op grond van de Tracéwet op, rekening houdend met de (referentie)bouwfaseringen;
- brengt de stakeholders in beeld;
- stelt de vergunningenplanning aan de hand van de wettelijke (juridische) processtappen/-fases op grond van de Tracéwet op, houdt deze bij en brengt periodiek de grootste knelpunten met de masterplanning in beeld;
- breidt de quickscan van de benodigde publiekrechtelijke besluiten met vergunningen die voortvloeien uit en/of stelt voorwaarden aan de uitvoeringswijze van de aannemer;
- presenteert de activiteiten, werkzaamheden, situaties en vergunningeninventarisatie aan de bevoegd gezaginstanties en zorgt voor het definitief vaststellen welke vergunningplichten aan de orde zijn;
- woont informatieavonden bij waar de voortgang aan bewoners, belangengroepen en andere belanghebbenden wordt gepresenteerd;
- maakt de mogelijke risico’s in iedere processtap/-fase van het vergunningverwervingstraject inzichtelijk met daarbij een advies hoe deze zoveel mogelijk beheerst kunnen worden;
- adviseert i.o.m. collega medewerker vergunningen van de regio, de IPM-rolhouders - de
omgevingsmanager in het bijzonder - welke permanente vergunningen bij voorkeur door opdrachtgever verworven dienen te worden (of een aanzet daartoe gegeven kan worden) als risicobeheersingsmaatregel;
|