Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ03156
 
Opdracht
Medewerker Techniek & ontwikkeling, technisch specialist wegverhardingen
 
Sluitingsdatum
2013-06-13 14:03
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Riolering grond- en wegenbouw
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving

 

2) DOEL VAN DE FUNCTIE

Het leveren van een technisch inhoudelijke inbreng ten behoeve van de voorbereiding en uitvoering van technische (ontwikkel) werkzaamheden, het testen en implementeren van applicaties en het houden van toezicht op werken.

 

3) RESULTAATGEBIEDEN

1. Werkzaamheden ten behoeve van voorbereiding en uitvoering verrichten en applicaties en systemen testen en beheren

l Vertaalt vastgesteld beleid naar regelingen, procedures, plannen en/ of voorstellen ten behoeve van beheer en onderhoud.

l Verzamelt, registreert en levert gegevens aan, controleert op volledigheid, toetst op rechtmatigheid en vertaalt dit in (beleids) voorstellen.

l Toetst meerjarenplannen en programmering.

l Stelt offertes, contracten en bestekken op en/ of verbetert deze.

l Stelt (jaar)werk-/ onderhoudsplannen, technische randvoorwaarden en programma's van eisen op.

l Beheert de technische infrastructuur, voert service-support uit, verricht projectwerkzaamheden en activiteiten in componentteams.

l Adviseert over vernieuwing en verbetering van de technische infrastructuur.

l Vraagt offertes op, beoordeelt deze en selecteert leveranciers.

l Signaleert knelpunten en afwijkingen en lost deze op.

l Draagt zorg voor het periodiek doorvoeren van wijzigingen ten gevolge van updates.

l Stelt het functioneel ontwerp op en onderhoudt dit.

l Draagt zorg voor het licentie- en versiebeheer.

l Treedt op als aanspreekpunt voor leveranciers.

l Leidt, vanuit de specialisatie, projecten binnen het aandachtsgebied.

Resultaat: Werkzaamheden ten behoeve van voorbereiding en uitvoering verricht zodanig dat gegevens tijdig en correct zijn verzameld, verwerkt en beoordeeld en toegankelijk zijn voor belanghebbenden.

 

 

2. Toezicht houden op werken

l Houdt toezicht en controleert of voldaan wordt aan de verplichtingen van opdrachten en of met derden en belanghebbenden gemaakte afspraken worden nagekomen, onderhandelt binnen kaders over meer- en minderwerk.

l Controleert de kwaliteit van uitgevoerde werkzaamheden en treft zo nodig maatregelen.

l Verzorgt de benodigde administratie, verrekening en stelt rapportages op.

Resultaat: Toezicht gehouden op werken zodanig dat problemen tijdig zijn gesignaleerd en passende maatregelen conform procedures

en richtlijnen zijn genomen.

 

 

3. Advies geven en expertisegebied beheren

l Signaleert en analyseert ontwikkelingen op het aandachtsgebied en adviseert over consequenties en oplossingsrichtingen.

l Voert onderzoeken uit binnen het aandachtsgebied, analyseert de resultaten en geeft adviezen over de toepassing van uitkomsten.

l Voert overleg met afdelingen met betrekking tot het aandachtsgebied en adviseert leidinggevenden gevraagd en ongevraagd over aangelegenheden binnen het aandachtsgebied.

l Adviseert ten aanzien van gebruik van informatie, besluiten en details op het aandachtsgebied.

l Adviseert over toepassing van wet- en regelgeving binnen het aandachtsgebied.

l Is aanspreekpunt, verstrekt advies, kennis en antwoorden op reguliere vragen van medewerkers, met betrekking tot het aandachtsgebied.

l Draagt zorg voor de inhoudelijke coaching en begeleiding van collega's.

l Stelt periodiek managementrapportages op en adviseert het management hierover.

l Schrijft (beleids)voorstellen en (-)adviezen.

Resultaat: Advies gegeven en informatie verstrekt zodanig dat leidinggevenden en medewerkers juist geïnformeerd en geadviseerd zijn

en vragen adequaat zijn afgehandeld.

 

 

4. Meldingen en problemen be- en afhandelen en gebruikers ondersteunen

l Signaleert problemen, onvoorziene omstandigheden en stagnaties, vindt (technische) oplossingen en rapporteert hierover.

l Handelt mondeling of schriftelijk complexe meldingen en gebruikersvragen af van belanghebbenden.

l Adviseert over de afhandeling van meldingen van derden en vertegenwoordigt de gemeente in rechte.

l Instrueert gebruikers in het gebruik van de systemen/ applicaties.

l Registreert incidenten, verzoeken en vragen en bepaalt binnen kaders prioriteiten.

l Lost incidenten, verzoeken en vragen op en raadpleegt hiertoe eventueel handboeken, gebruiksaanwijzingen en/ of documentatie.

l Stelt gebruikershandleidingen op en verzorgt voorlichting en training.

l Inventariseert en analyseert wensen van gebruikers, adviseert daarover en specificeert systeemeisen.

Resultaat: Meldingen en gesignaleerde problemen in behandeling genomen zodanig dat deze tijdig en correct zijn behandeld en indien

mogelijk zijn voorkomen. Gebruikers ondersteund zodanig dat gebruikers tijdig en optimaal gebruik kunnen maken van relevante applicaties.

 

 

5. Werkprocessen verbeteren

l Signaleert knelpunten in de uitvoering van de werkzaamheden en adviseert over consquenties en oplossingsrichtingen.

l Evalueert dienstverlening en vertaalt deze in adviezen en (beleids)voorstellen.

l Implementeert verbeteringen.

Resultaat: Werkprocessen verbeterd zodanig dat werkzaamheden efficiënter, effectiever en met een zo hoog mogelijke kwaliteit kunnen worden uitgevoerd.

 

 

4) SPEELRUIMTE

l De functionaris neemt beslissingen bij het opstellen en beoordelen van gegevens en informatie, bij het selecteren van leveranciers, bij het beheren van de infrastructuur, bij het opstellen van het functioneel ontwerp, bij het adviseren en bij het signaleren van

knelpunten en problemen, bij het afhandelen van klachten en het ondersteunen van gebruikers.

l Wet- en regelgeving, provinciale en gemeentelijke voorschriften en richtlijnen vormen het kader.

l De functionaris legt verantwoording af aan de hiërarchisch leidinggevende over de kwaliteit van de leveranciersselectie, over de kwaliteit van de functionele ontwerpen, over de kwaliteit van de advisering en het expertisebeheer, de opgestelde stukken,

uitgevoerde werkzaamheden, over de wijze van ondersteuning van gebruikers, de kwaliteit van de (beleids)adviezen en over de kwaliteit van de projecten.

 

 

5) KENNIS EN VAARDIGHEDEN

l Kennis van (technische) methoden en werkwijzen.

l Gespecialiseerde kennis van het aandachtsgebied.

l Kennis van en inzicht in de verschillende beleidsterreinen en werkprocessen van de organisatie.

l Kennis van planningsmethodieken, bewakings-, beheer- en onderhoudstechnieken.

l Kennis van databases en functionele structuren.

l Inzicht in relevante wet- en regelgeving en in financiële, organisatorische en technische aspecten van het werk.

l Inzicht in organisatorische en functionele verhoudingen.

l Inzicht in de gebruikerswensen.

l Inzicht in ontwikkelingen in het aandachtsgebied.

l Vaardigheid in het opstellen van plannen.

l Vaardigheid in het adviseren.

l Vaardigheid in het overdragen van kennis en het instrueren van gebruikers.

l Vaardigheid in het opstellen van het functioneel ontwerp.

l Vaardigheid in het leiden van projecten.

 

 

6) CONTACTEN

l Met leidinggevenden en collega’s over de voorbereiding en uitvoering van de werkzaamheden om (beleids)voorstellen te doen en te adviseren.

l Met gebruikers over gebruikerswensen, meldingen en vragen om informatie uit te wisselen en afspraken te maken.

l Met het management over ontwikkelingen in het aandachtsgebied om te adviseren en om informatie uit te wisselen.

l Met derden over de werkzaamheden om informatie uit te wisselen en afspraken te maken.

l Met instanties om afstemming te verkrijgen bij de voorbereiding en uitvoering van de werkzaamheden.

l Met burgers en bedrijven over (geplande) werken om informatie te geven en meldingen af te handelen.

l Met in- en externen over projecten om informatie uit te wisselen en af te stemmen.

l Met leveranciers over offertes, incidenten en knelpunten om af te stemmen en afspraken te maken over de implementatie.

l Met leveranciers over zich voordoende uitvoeringsproblemen/ -vragen om oplossingen af te stemmen of afwijkingen te laten oplossen en informatie uit te wisselen.

 

Aanvraag gunningscriteria

 

 
Omschrijving
Knock-out
Belang (1 = minst, 10 = meest)
- opleiding (de mate waarin deze aansluit op gestelde in aanvraag) Niet ingeschakeld 6
- competenties (de mate waarin deze aansluiten op gestelde in aanvraag) Niet ingeschakeld 7
- referentie Niet ingeschakeld 1
- relevante ervaring (de mate waarin deze aansluit op gestelde in aanvraag) Niet ingeschakeld 10
   

 

Uren en werkdagen

18
Werkdagen Maandag; Dinsdag; Woensdag; Donderdag; Vrijdag

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht