Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000745
 
Opdracht
Service Delivery Manager, 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-08-26 17:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving
01-11-2016
30-06-2017
Ja, 2 x een jaar
36


 

Enige tijd geleden is de politie-organisatie gestart met de bouw van één landelijk politie datawarehouse: de Basisvoorziening Informatie (BVI). De komst van de Nationale Politie heeft de wens naar het landelijk beschikbaar krijgen van data verder versterkt.

De ambitie is om regionale data bij elkaar te brengen zodat landelijke informatieproducten kunnen worden gerealiseerd. Deze ontwikkelingen zorgen voor een groeiende afhankelijkheid van de dienstverlening. De continuïteit is van groot belang en de gebruikerswensen nemen met de dag toe, net als de hoeveelheid data die opgeslagen wordt. Binnen de omgeving wordt continue projectmatig gewerkt aan de verdere functionele uitbreiding.

Daarnaast is er een start gemaakt met een omvangrijk programma met als doel de omgeving zowel technisch als organisatorisch te moderniseren. Binnen het laatste traject wordt gebruik gemaakt van de modernste technologie met als doel veel sneller, dan nu het geval is, bronnen te ontsluiten, te analyseren en te bevragen. Dit bevat naast een oplossing voor gestructureerde data tevens de mogelijkheid om ook ongestructureerde data te kunnen analyseren. Hiervoor wordt o.a. gebruik gemaakt van een Apache Hadoop cluster.

De ontwikkelingen zijn ingekaderd door de in 2012 vastgestelde Business Intelligence (BI) Strategie en worden vanuit de business bestuurd door de landelijke BI Stuurgroep onder leiding van de portefeuillehouder Intelligence binnen de politie (niveau korpsleiding).

De BI activiteiten (operatie en projecten) zijn georganiseerd binnen een landelijk BI Competency Center (BICC) Centraal. Daarnaast wordt samengewerkt met 10 regionale BICC’s binnen de politieorganisatie op het niveau van de eenheden. De projecten worden geleid door verschillende projectmanagers onder aansturing van een programmanager Business Intelligence. Het geheel wordt aangestuurd door een managementteam waarin alle relevante disciplines vertegenwoordigd zijn.

Informatie afkomstig van alle eenheden wordt centraal vanuit een geïntegreerde Business Intelligence (BI) omgeving beschikbaar gesteld aan de gehele organisatie. De BI-organisatie is een ontwikkeling waarbij onder andere de serviceverlening naar eindgebruikers van essentieel belang is. Om die reden is er behoefte aan een Senior Service Delivery Manager op het terrein van Business Intelligence, verder te noemen ‘Service Delivery Manager’.

De kandidaat moet bereid zijn incidenteel te reizen naar andere locaties van de eenheden.


De serviceverlening naar eindgebruikers van de BVI optimaliseren.


De Service Delivery Manager is verantwoordelijk voor de volgende resultaatgebieden:

-Een optimaal functionerend Service Delivery Team.

-Een continu actueel overzicht van business wensen, geplande veranderingen (RFC’s en projecten) en lopende projecten.

-Optimale communicatie met (vertegenwoordigers) van eindgebruikers over de dienstverlening van het BICC op operationeel, tactisch en strategisch niveau. Inclusief een derdelijns helpdesk en communicatie over verstoringen.

-Het initiëren en aandragen van vooronderzoeken ten behoeve van besluitvorming over business wensen.

-Het inrichten en onderhouden van alle bij de Service Delivery functie passende processen.

-Het leveren van informatie op ad-hoc basis op verzoek van de gebruikersorganisatie (de zogenaamde Quick Services).

-Het functioneel beheer van de reeds bestaande informatieproducten.

-Operationele aansturing en coaching van het – gedeeltelijk virtueel georganiseerde - Service Delivery team.

-Het leveren van een bijdrage aan het professionaliseren van de werkwijze van het BICC.

 

 

De Service Delivery Manager is verantwoordelijk voor de operationele (day-to-day) interactie met (vertegenwoordigers van) gebruikers van de diverse BI oplossingen. Daarnaast is de Service Delivery Manager verantwoordelijk voor de interactie op tactisch niveau, door het bijhouden van het overzicht en de planning van gewenste wijzigingen in de bestaande omgeving die kunnen variëren van Requests for Changes (RFC) tot projecten. Hiervoor vindt veelvuldig overleg plaats met vertegenwoordigers van de gebruikersgroepen, (potentiele) opdrachtgevers en collega’s binnen het BICC. De Service Delivery Manager is tevens verantwoordelijk voor het aandragen van concrete voorstellen voor meer omvangrijke projecten ter besluitvorming door de Stuurgroep en input voor het jaarlijkse portfoliomanagementproces. Waar nodig worden hiervoor door hem vooronderzoeken geïnitieerd. Samenvattend kan de Service Delivery Manager functie gezien worden als de primaire intermediair tussen het BICC en de gebruikersorganisatie, voor zover het geen concrete projecten ter realisatie van nieuwe functionaliteit betreft. In die laatste gevallen wordt rechtstreeks gecommuniceerd vanuit het betreffende projectteam binnen het BICC.

De Service Delivery Manager geeft leiding aan het Service Delivery team van het BICC. De nadruk ligt op de juiste communicatieve kwaliteiten richting professioneel ingestelde, veeleisende eindgebruikers. Het betreft hier een leidinggevende rol met een sterk BI-vakinhoudelijk karakter. Aansturing vindt primair plaats op inhoud, niet op proces.

De Service Delivery Manager is in staat om vanuit BI-gebruikersperspectief end-to-end te denken, en sturing te geven aan een multidisciplinair team van BI-specialisten (Service Delivery team met business analisten en functioneel beheerders). Hij communiceert gemakkelijk met business- en meer technisch geschoolde collega’s binnen en buiten de verschillende onderdelen van het BICC. Hij weet hoe de informatiebehoefte van de organisatie vertaald moet worden in oplossingen. Beschikt over een proactieve houding richting opdrachtgevers en collega’s, denkend vanuit de mogelijkheden (in plaats van de beperkingen) van data en techniek en rekening houdend met de planning en consequenties voor de lange termijn.



Aansturing team business analisten en functioneel beheerders.



Intern en extern



Project en lijn

 


QO werk-en denkniveau aantoonbaar middels een bedrijfskundige en/of ICT diploma.

-In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring als Service Delivery Manager in een multidisciplinaire Business Intelligence omgeving, inclusief aansturing van een of meerdere teams is een eis.

-Minimaal 5 jaar ervaring opgedaan in complexe en grootschalige Business Intelligence omgevingen (>25.000 gebruikers) is een eis.

-Aantoonbare ervaring met operationele IT -processen en -systemen in het veiligheidsdomein is een wens.

-Kennis van Business Intelligence en datawarehouse concepten aantoonbaar middels gevolgde trainingen, opleiding of ervaring opdrachten is een wens.

Het betreft een dynamische omgeving waar veel in beweging is – gezocht wordt naar een inhoudelijk leider op senior niveau met ruime kennis en ervaring op het gebied van BI die mede invulling gaat geven in de richting waarin deze ontwikkeling plaatsvindt.

 

-Teamplayer en leidinggeven

-Flexibel en pragmatisch

-Organisatiesensitief en netwerken

-Proactief en servicegericht

-Communicatief in woord en geschrift




Prijs (eisen)
Maximaal: € 105,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.



Kwaliteit (eisen)
 
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
 
Minimaal 3 jaar relevante ervaring als Service Delivery Manager in een multidisciplinaire Business Intelligence omgeving, inclusief aansturing van een of meerdere teams, opgedaan in de afgelopen 5 jaar is een eis. Dit moet duidelijk blijken uit en benoemd zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj).
 
Minimaal 5 jaar ervaring opgedaan binnen een complexe en grootschalige Business Intelligence omgevingen (>25.000 gebruikers) is een eis. Dit moet duidelijk blijken uit en benoemd zijn (ook het aantal gebruikers) in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj).
 
Een afgeronde academische opleiding met een bedrijfskundige en/of ICT gerelateerde richting is een eis. Toon dit duidelijk in het CV aan. Het ontbreken van deze informatie zal tot uitsluiting leiden


Gunningscriteria (wensen)
40 % Ervaring met operationele IT processen en -systemen in het veiligheidsdomein is een wens. Dit moet duidelijk blijken uit en benoemd zijn in het CV van de kandidaat. Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden.
40 % Kennis van Business Intelligence en datawarehouse concepten aantoonbaar middels gevolgde trainingen, opleiding of ervaring opdrachten. Dit moet duidelijk blijken uit en benoemd zijn in het CV van de kandidaat.
10 % Geef in het CV of in een apart document minimaal één referentie (naam en telefoonnummer) van eerdere relevante werkzaamheden/projecten, waarin bovenstaande eisen en wensen tot uitdrukking komt.
10 %Relevante werkervaring binnen de politieorganisatie. Dit moet duidelijk blijken uit en benoemd zijn in het CV van de kandidaat



Planning
16-08-2016 00:00
19-08-2016 17:00
22-08-2016 23:59
26-08-2016 17:00
29-08-2016 00:00
30-09-2016 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht