Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
1-9-2016 |
Einddatum |
15-1-2017 |
Optie tot verlenging |
Ja, maximaal 1 x 3 maanden tot en met 15-04-2017. |
|
36 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Bevalling / zwangerschap |
Aanvraagreden opmerkingen |
Aanvangsdatum per z.s.m. gezien initiële startdatum reeds is verlopen. |
Functieomschrijving
Inkopen als één rijksoverheid, met rijksbrede strategieën. Categoriemanagement voeren over de gehele levenscyclus van producten en diensten. Ben jij de manager die deze uitdaging bijzonder aantrekkelijk vindt?
Verhuisdiensten is een subcategorie binnen de categorie Kantoorinrichting. Als categoriemanager Verhuisdiensten werk je voor de gehele Rijksoverheid. Je zet rijksbrede inkoopstrategieën op voor de verwerving van producten en diensten op het gebied van verhuisdiensten. Van behoeftebepaling aan het begin tot contractmanagement en evaluatie aan het eind. Jij denkt na over hoe de strategie zodanig uit te werken is, dat we slimmer in kunnen kopen en contracten beter kunnen benutten. Vanuit een rijksbreed perspectief laat je interne klanten zien hoe ze de kwaliteit van inkoop kunnen verbeteren en besparingen kunnen realiseren.
Daarnaast zorg je ervoor dat de Rijksbrede doelstellingen die zijn opgesteld vanuit Binnenlandse zaken (DGOBR) op het gebied van o.a. duurzaamheid, social, return, sociale voorwaarden en dergelijke worden doorgevoerd in de categorie. Als categoriemanager is het je taak om een juiste match te maken tussen de uitvoering van de doelstellingen die er Rijksbreed zijn opgesteld en te voldoen aan de wensen van de klant.
In de klantenraad stem je voor jouw categorie af over standaardisatie, afbakening van de rijksbrede behoefte, de inkoopstrategie en contractmanagement. Daarbij houd je rekening met het departement waar je op dat moment werkzaam bent. Maar in de afweging moet je ook de belangen van alle andere departementen, de SSO’s en de specifieke kenmerken van de categorie meenemen. Periodiek rapporteer je over je werkzaamheden. Door de inzet van jouw expertise kan het bijna niet anders dan dat die rapportages goed nieuws bevatten over je categorie. En daardoor ook voor de inkoop bij de rijksoverheid als geheel.
Je bent een spin in het web en onderhoudt contacten met klanten, beleidsmakers en marktpartijen. Je maakt samen met de andere rijksbrede categoriemanagers deel uit van het portfolio facilitair dat vanuit Binnenlandse Zaken (DGOBR) wordt aangestuurd door de portfoliomanager. Daarnaast neem je deel aan diverse interdepartementale overleggen. Je hebt een eigen klantenraad met daarin een vertegenwoordiging van de Rijksoverheid. In de klantenraad vindt afstemming plaats voor de betreffende categorie over zaken als standaardisatie, afbakening rijksbrede behoeftestelling, invulling inkoopstrategie en contractmanagement. Voor de categorie verhuizingen wordt ook een contractmanager aangesteld. Jullie trekken samen op als team waarbij de focus van de categoriemanager ligt op het beleid en interdepartementaal draagvlak en de contractmanager de focus heeft op de contracten, de leveranciers en daarmee bijdraagt aan het behalen van de doelstellingen van de categorie. Zowel de categoriemanager als de contractmanager worden hiërarchisch aangestuurd vanuit RWS en functioneel vanuit DGOBR. Je werkt volgens de regelgeving, procedures en werkwijze van het Ministerie van I&M en RWS.
Functie-eisen
Werk- en denkniveau
-Master/doctoraal - WO
Kennis en ervaring
-Je hebt een master/doctoraal WO werk en –denkniveau, en een bedrijfskundige achtergrond.
-Je hebt ervaring met het effectief aansturen van een omvangrijk netwerk.
-Je gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen, onderkent de politieke impact van bepaalde besluiten en kunt kamervragen op een adequate wijze beantwoorden.
-Je hebt ervaring met het leveren van zeer complexe, multidisciplinaire bedrijfsvoeringsproducten.
-Je hebt ervaring met het stimuleren van verschillende partijen tot (intensieve) samenwerking en met kwaliteitsverbetering, zoals harmonisatie van processen en standaardisatie.
-Je hebt ervaring met het opstellen en beoordelen van businesscases.
-Je hebt ervaring op gebied van het ontwerpen en implementeren van (inkoopgerelateerde) processen.
-Je bent integer, neemt initiatief, handelt resultaatgericht, kunt goed netwerken en hebt overtuigingskracht.
-Je kunt visie ontwikkelen en vertalen naar concrete plannen
|