Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Allround juridisch Beleidsmedewerker RO, 32 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-09-29 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie
Overijssel
 
Beschrijving

Aanvang opdracht: 3-10-2016
Voltooiing opdracht: 31-12-2016
Optie verlenging: 6 x 1 maanden
Prijsstelling: €0 - €72 per uur
Vakgebied: Ruimtelijke ordening & Milieu
Uren: 32 per week
Aantal FTE:


Opdrachtomschrijving

Binnen de afdeling Ruimtelijke & Economische Ontwikkeling (Team Beleid) zijn wij op zoek naar een allround juridische beleidsmedewerker RO.

Taken:
- Voorbereiden en opstellen ruimtelijk beleid (opstellen beleidsnotities, opstellen/controleren ruimtelijke onderbouwingen etc.);
- Voorbereiden en begeleiden van bestemmingsplanprocedures;
- Opstellen nieuwe bestemmingsplannen en/of juridische ondersteuning bij het opstellen van bestemmingsplannen;
- Beoordelen van en adviseren over ruimtelijke onderbouwingen;
- Het in rechte vertegenwoordigen van de gemeente tijdens eventuele beroepszaken bij de Raad van State inzake planologische onderwerpen;
- Het voeren en bijwonen van mediationgesprekken;
- Beantwoorden van vragen (mondeling en schriftelijk) van bestuurders, collega’s, externe partijen en burgers;
- Verslaglegging en maken van afspraken.



Kandidaatomschrijving

-Minimaal een HBO-diploma en ruime ervaring op het vakgebied;

-Ruime ervaring in het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures;

-Ervaring met het vertegenwoordigen van de gemeente bij bezwaarschriftencommissie, rechtbank en Raad van State op het terrein van Ruimtelijke Ontwikkeling;

-In staat de klant centraal te stellen bij het uitvoeren van de werkzaamheden en waar mogelijk pre-mediation vaardigheden kan toepassen;

-Gedegen inhoudelijke kennis van de WRO, de Wabo en de Awb;

-Kennis van de Omgevingswet;

-Op een creatieve wijze resultaat- en omgevingsgericht;

-Zowel zelfstandig als in teamverband werken;

-Flexibel en het vermogen tot constructieve samenwerking;

-Stressbestendig;

-Goede contactuele, mondelinge en schriftelijke vaardigheden;

-Oplossingsgericht;

-Zelfstandig;

-Bestuurlijke en omgevingssensitiviteit;

-Passend in het team en direct inzetbaar voor het gevraagde aantal uren;

Bovenstaande competenties zullen door de gemeente worden getoetst in de motivatiebrief en/of het gesprek.



Eisen

Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.


Wetkennis
Op CV aantoonbare operationele kennis van de WRO én Wabo én Awb, aantoonbaar te maken door opgedane werkervaring in de afgelopen 3 jaar. Deze wetten moeten specifiek vermeld worden op het CV met het aantal jaren werkervaring erbij.
Referentie vereist


Werkervaring gerechtelijke procedure
Op CV aantoonbaar ruime ervaring in het voeren van bezwaar- en beroepschriften. Ervaring met het vertegenwoordigen van de gemeente bij bezwaarschriften commissie, rechtbank en Raad van State op het terrein van Ruimtelijke Ordening
Referentie vereist


Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar als Juridisch Beleidsmedewerker RO bij een gemeente.
Referentie vereist


Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte

-Motivatiebrief (maximaal 1 A-4 pagina)


aanleveren na gunning

-VOG (niet ouder dan 3 maanden)

-Polis beroeps-/bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (indien aanwezig en indien ZZP-er)

-Uittreksel KvK (indien ZZP-er)

-Modelovereenkomst (indien ZZp-er)


Gunningscriteria
Weging prijsdeel:15 %

Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor de opdracht. De brief wordt getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht/kandidaat omschrijving.
Weging:25 %


Sollicitatiegesprek

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de kennis/ervaring en gevraagde competenties zoals beschreven in de kandidaat omschrijving.
Weging:25 %


Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding Planologie, Bestuurskunde of Ruimtelijke ordening
Weging: 14 %


Vakgerichte wetskennis
Op CV aantoonbare kennis op basis van gerichte training en zo mogelijk betrokkenheid bij de invoering van de Omgevingswet binnen een organisatie.
Weging:12 %


Vaardigheden
Op CV aantoonbaar ervaring met pre-mediation.
Weging:9 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht