Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ03166
 
Opdracht
Teammanager/verandermanager Financien & Inkoop
 
Sluitingsdatum
2013-06-25 09:28
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
(Algemeen) management, Financieel en administratie, Inkoop
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Opdracht informatie

 

Startdatum 1-7-2013
Einddatum 1-7-2014
Optie tot verlenging Ja
Aantal posities 1
Aanvraag reden Vacatureruimte / vervanging
Aanvraag reden opmerkingen Functie is herzien in kader van herinrichting afdeling Middelen.

 

 

Profiel informatie

 

   
 
Opdrachtomschrijving:
Leidinggeven aan het team Financiën & Inkoop (ca 22 Fte)
Opzetten en uitvoeren van verandertraject gericht op verdere professionalisering van het team

Toelichting:
Als gevolg van het terugbrengen van het aantal afdelingen in de gemeentelijke organisatie, zal per 1 juli 2013 een nieuwe afdeling Middelen ontstaan. Deze bestaat uit de voormalige afdeling Middelen en de afdeling Informatieve Diensten.
De nieuwe afdeling Middelen (ca 120 Fte) bestaat uit de volgende 6 teams; Beleid & Control, Financiën & Inkoop, P&O & BMO, Facilitair & Services, Informatievoorziening & Processen en Projecten.

Leiding:
Geeft dagelijks leiding aan het team Financiën & Inkoop.
Maakt deel uit van het afdelingsmanagementteam.

Ontwikkelopdracht:
  1. De behoefte aan verandering in het team Financiën & Inkoop is groot. De interne afnemers van de diensten van dit team, maar ook de medewerkers van het team, verwachten op zeer korte termijn verbetering.
  2. De doorontwikkeling van het team start vanaf dag 1: dit betekent in de analysefase de verandering al start door de inzichten die het oplevert.
  3. De analyse geeft inzicht in:
    • Welke medewerkers in staat zijn aan de ontwikkeling mee invulling te geven
    • Welke medewerkers in staat zijn mee te gaan in de ontwikkelingen
  4. Uiterlijk 2 maanden na aanvang van de opdracht een ontwikkelaanpak opleveren.
  5. De ontwikkelaanpak draagt bij aan de afdelingsbrede ontwikkeling.



Tijdsduur/Inzet:

-Start op 1 juli 2013 of zo snel mogelijk daarna

-Binnen twee maanden een ontwikkelaanpak opleveren voor het verandertraject

-Maximaal 1 jaar leidinggeven aan het team en het ontwikkelprogramma

-Gemiddelde inzet van drie dagen per week



Doelen/Te behalen resultaat:
Professionalisering van het team is in gang gezet en de continuïteit is ingeborgd in de werkwijze. Mensen zitten op de juiste positie en staan in hun kracht.


Samenhang met andere projecten en/of activiteiten:

Samenvoeging Middelen en ID en de daarbij behorende ontwikkelagenda

Basis op orde

MO programma

Bezuinigingstraject



Profiel:

-Ervaring met leidinggeven aan een fnancieel team

-Bewezen succes met het realiseren van verandertrajecten

-Teamspeler in de afdeling Middelen

-Ervaring in gemeentelijke organisaties


Maximaal 24 uur per week verdeeld over 3 dagen per week, verdeling van de uren gaat in overleg.

 

Aanvraag gunningscriteria

 

 
Omschrijving
Knock-out
Belang (1 = minst, 10 = meest)
- opleiding (de mate waarin deze aansluit op gestelde in aanvraag) Niet ingeschakeld 7
- competenties (de mate waarin deze aansluiten op gestelde in aanvraag) Niet ingeschakeld 10
- referentie Niet ingeschakeld 3
- relevante ervaring (de mate waarin deze aansluit op gestelde in aanvraag) Niet ingeschakeld 8
   

 

Uren en werkdagen

24
Werkdagen Maandag; Dinsdag; Woensdag; Donderdag; Vrijdag

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht