Beschrijving
Aanvraagnummer
|
898
|
Aanvang
|
z.s.m.
|
Duur
|
6 maanden
|
Opleidingsniveau
|
HBO
|
Optie tot verlenging
|
Mogelijk maar nog niet bekend.
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
2 x 18 uur
|
Verloopt op
|
25-10-2016 09:00
|
Opdracht
Het programma De Moderne Overheid is ingericht om de ambitie van de organisatie om de beste gemeentelijke dienstverlener te worden, te realiseren (het initiëren en coördineren van activiteiten en projecten op het terrein van digitalisering en dienstverlening). Nadat in 2014 de basis is gelegd met Het Nieuwe Werken (thuiswerkomgeving, ict op de werkplek, iPads en iPhones) en vanaf 2015 de eerste stappen zijn gemaakt in de vernieuwing van de website en de planning en controlproducten (begroting, tussenrapportages etc) kijken we al weer vooruit en worden nieuwe projecten opgestart. Het gaat dan o.a. om vervolgstappen in de vernieuwing van de website en het verder invoeren van zaakgericht werken.
Naast het programma Moderne Overheid is ook het programma Implementatie Omgevingswet van start gegaan. Daarin start binnenkort het project Dienstverlening en Digitalisering. In dit project sluiten we aan bij wat landelijk van ons gevraagd wordt per 2024, maar willen we ons in de komende drie jaar vooral richten op de inwerkingtreding van de wet in 2019. Dat betekent dat we volledig zaakgericht werken, koppelingen gelegd zijn en we digitaal helemaal voorbereid zijn op onze taak als eerste en enige loket voor vergunning aanvragen.
Voor de bovengenoemde (onderstreepte) projecten zoeken wij twee part-time projectleiders. (Eén voor programma Moderne Overheid (functie 1) en één voor programma Implementatie Omgevingswet (functie 2)). Zij nemen naast de business projectleiders de technische kant van de projecten voor hun rekening.
Knock-out criterium
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. De kandidaat voldoet aan de uitgangspunten van ‘Bring Your Own Device’.
Gunningscriteria (weging)
2. Afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau (bij voorkeur Informatica) (15%)
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met complexe en multidisciplinaire projecten/programma’s in de afgelopen 5 jaar (25%)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van digitalisering in de afgelopen 8 jaar (25%)
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar (25%)
6. Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase (10%)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase. In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin onder andere wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen
competenties:
•Kennis van de digitale gevolgen van de omgevingswet (functie 2)
•Bekendheid met het gemeentelijke geo-veld (functie 2)
•Bekendheid met zaakgericht werken bij lokale overheden (functie 1 en 2)
•Goede communicatieve vaardigheden
•Analytisch
•Resultaatgericht
•Klantgericht
•Dienstverlenend
•Proactief
•Initiatiefrijk
•Helicopterview
•Teamplayer
|