Het Klantcontactcentrum (KCC) is voor de teams Inkomen en Zorg op zoek naar twee medewerkers Aanvraag en Antwoord B (medewerkers inkomen en zorg) voor een periode tot en met 30 april 2016, met kans op verlenging.
Algemene Informatie
De opgave voor de gemeente is om in een dynamische omgeving steeds weer afwegingen te maken tussen individuele en collectieve belangen. Ontwikkelingen zoals de omgevingswet en Andere Overheid bevorderen dat. Dit vraagt een gemeente die streeft naar een hoge tevredenheid. Dat bewerkstelligt ze door in verbinding te staan met de samenleving en het gebruik van gezond verstand.
De bejegening door medewerkers is uitstekend en de afhandeltermijnen zijn kort. Een goede bejegening betekent deskundig, duidelijk, vriendelijk, snel en meedenkend zijn. Daardoor verlopen contacten tussen inwoners, ondernemers, instellingen, bezoekers , partners en medewerkers van de gemeente Leeuwarden soepel. Ze doet wat nodig is, zodat iedereen kan deelnemen aan de samenleving.
Alle klantvragen (van burgers, instellingen en bedrijven) komen binnen bij het Klantcontactcentrum (KCC) van de gemeente.
Er zijn 3 teams Inkomen en Zorg bij het Klantcontactcentrum. Deze teams zijn o.a. verantwoordelijk voor het afhandelen van aanvragen (Participatiewet) en het uitkeringsonderhoud van ongeveer 6000 klanten.
Functieomschrijving
Als Medewerker Aanvraag en Antwoord B (medewerker inkomen en zorg) ben je belast met de afhandeling van aanvragen levensonderhoud en bijzondere bijstand (Participatiewet). Daarnaast ben je belast met het onderhoud van uitkeringen en het (telefonisch) beantwoorden van vragen over inkomensvoorzieningen. De maximum reistijd woon werkverkeer is 1 uur (enkele reis).