Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: FL292
 
Opdracht: Handhaver
 
Sluitingsdatum: 2012-12-07 12:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie: Flevoland
 
Beschrijving:

Afdeling Sociale Zaken (SZ)
Bij de afdeling SZ werken ruim 40 medewerkers die samen verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van diverse wetten zoals onder meer de Wet werk en bijstand (WWB) en de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO). De afdeling bestaat uit meerdere teams: Reïntegratie, Inkomen, Bijzondere regelingen, WMO, etc. SZ is een zeer dynamische afdeling die door haar nauwe relatie met de samenleving en wijzigingen in de wetgeving snel moet inspringen op veranderingen. Het werken op de afdeling is hierdoor leuk en afwisselend.

 

Opdracht
We zijn op zoek naar een enthousiaste handhaver voor de gebieden reïntegratie en indien van toepassing, inkomen. Samen met onze vaste kracht en een externe handhaver vorm je het team handhaving.

De functie vraagt een hoge zelfstandigheid en verantwoordelijkheid, enerzijds omdat individueel wordt opgetreden en besloten, anderzijds ook omdat veel initiatief wordt verlangd. Je bent dagelijks beschikbaar voor hulpvragen, legt ad hoc huisbezoeken af bij (on)geoorloofd verzuim (trajectafspraken, reïntegratietrajecten, werkervaringsplaatsen) en je spant je in, om mis- of oneigenlijk gebruik van de sociale wetgeving te voorkomen. Je voert het gesprek met de uitkeringsgerechtigde over de bevindingen en maakt rapportage op naar aanleiding van het ingestelde onderzoek. Je kunt zelfstandig een maatregel rapporteren en een beschikking aanmaken en de kwaliteit hiervan is hoog.

 

Tevens adviseer je over de te nemen beslissingen aangaande maatregelen m.b.t. de financiële situatie. Een onderdeel van je werk kan zijn het intensief controleren door waarnemingen en het verrichten van aanvullend onderzoek (waaronder huisbezoek, inwinnen van informatie bij derden en verifiëren, beoordelen en ordenen van verkregen informatie), waarna evt. fraude gedetecteerd kan worden en de uitkering kan worden aangepast, beëindigd of ingetrokken.

 

Eis
In bezit van auto + rijbewijs

Gunningscriteria
- Aantoonbare ervaring met handhaving inclusief het rapporteren en beschikken (minimaal 3 jaar ervaring in de laatste 6 jaar, in een gemeentelijke organisatie) (40%)
- Kennis van de Wet werk en bijstand (30%)
- Afgeronde opleiding op (minimaal) HBO-niveau (10%)
- Ervaring met GWS4ALL / Suite4 inkomen (10%)
- Inzetbaar buiten reguliere werktijden (10%)

Competenties
Als kernwaarden voor alle medewerkers van de gemeente Dronten zijn geformuleerd: Afspraak = afspraak, Klantgericht, Toekomstgericht, Integer en Veranderingsbereid (AKTIV).

- Goede sociale en communicatieve vaardigheden
- Vlot schriftelijke rapportages en beschikkingen kunnen opstellen
- Zelfstandige en proactieve werkhouding
- Praktisch en doelgericht
- Getraind in het omgaan met agressie

Gedurende de selectiegesprekken bij de gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.

Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 9.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld in 32 tot 36 uur per week, minimaal verspreid over 4 werkdagen. Werkdagen kunnen in onderling overleg worden vastgesteld.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 50. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 december 2012 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.

Overige informatie
ZZP-ers die reageren dienen in het bezit te zijn van een geldige VAR wuo of VAR dga. De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.


De reactietermijn van deze marktplaatsopdracht duurt tot 7 december 2012, 12.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden