Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 89592
 
Opdracht: Stadsarchief - Projectarchitect 16 - 20 u per wk
 
Sluitingsdatum: 2013-08-06 16:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Facilitair, ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie: Noord-Holland
 
Beschrijving:

LET OP: Als je een aanbieding wilt verrichten op deze opdracht moet je reeds gekwalificeerd zijn bij de betreffende opdrachtgever. Je kunt alleen aanbiedingen verrichten op opdrachten die zijn gepubliceerd na jouw registratie- en kwalificatiedatum. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Tenderplace op telefoonnummer: 020-5216207

 

 

Het Stadsarchief en BMA verwerven, beheren en presenteren archieven en collecties en geven advies over behoud en ontwikkeling van monumenten en archeologie. De informatie en kennis wordt beschikbaar gesteld via traditionele en digitale kanalen aan overheden, organisaties en personen. Daarmee worden professionele activiteiten en persoonlijke belangstelling in het verleden gefaciliteerd en ondersteund, waarbij de relatie met het heden niet wordt vergeten. In deze veelzijdige organisatie werken ruim 200 enthousiaste medewerkers, waarvan ongeveer 160 in dienst van het Stadsarchief.

Sinds 2008 heeft het Stadsarchief een E-depot ontwikkeld, het geheel van apparatuur, programmatuur, procedures, methoden, kennis en vaardigheden waarmee het Stadsarchief in staat is digitale objecten en metadata in te nemen en te garanderen deze op lange termijn te kunnen beheren en beschikbaar te houden. Het E-depot wordt ontwikkeld en beheerd door de sectie Digitaal Beheer van de afdeling ACB van het Stadsarchief. Aan het hoofd van deze sectie staat het sectiehoofd Digitaal Beheer. De in te huren architect zal aan hem rapporteren.

Het Ambtelijk Team heeft in principe besloten dat het E-depot een generieke voorziening voor het concern Amsterdam kan worden. De geschiktheid moet worden aangetoond in enerzijds een drietal pilotprojecten waarbij organisatieonderdelen op het E-depot worden aangesloten. En anderzijds n.a.v. van een nog op te stellen domeinarchitectuur. Voor beide trajecten is bepaalde architect expertise noodzakelijk die het Stadsarchief niet zelf in huis heeft.

Taken en verantwoordelijkheden van de Projectarchitect zijn:
-Begeleiden en vertalen van workshops naar tekst en modellen (ArchiMate) voor domein architectuur SAA.
-Mede opstellen en bewaken samenhang domein architectuur
-Verwerken en uitwerken van uitbreidingen op domeinarchitectuur SAA.
-Begeleiden haalbaarheid architectuur onderzoek: “e-depot in de dynamische fase”
-Vertalen van klantvraag naar architectuur modellen op alle gevraagde niveaus (van business tot techniek laag)
-Uitwerken architectuur met e-depot als generieke voorziening voor concern
-Uitwerken Project Start Architectuur (PSA) voor de E-depot pilotprojecten

Het CV (LET OP: maximaal 5 pagina's) van de kandidaat is aan de map achter deze vraag toegevoegd.

De kandidaat heeft 3 jaar ervaring met het opstellen van zowel business- als informatiesysteemarchitecturen. Deze ervaring is opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Dit moet duidelijk blijken uit het toegevoegde CV.

De kandidaat heeft ervaring met het opstellen van Project Start Architecturen. Deze ervaring is opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Deze ervaring moet duidelijk blijken uit het toegevoegde CV.

De kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met architectuurmethodes, specifiek met ArchiMate (eis). Dit moet duidelijk blijken uit het toegevoegde CV.

De kandidaat beschikt over alle van de volgende competenties. Deze competenties kunnen in het matchgesprek nader worden getoetst.

-Pragmatisch - de theoretische discussie niet uit de weg gaan maar kiezen voor haalbaarheid;
-Analytisch vermogen en vanuit meerdere relevante invalshoeken te werk gaan;
-Vertaalslag kunnen maken van denkbeelden naar concrete architectuur;
-Sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;

De aangeboden kandidaat is beschikbaar vanaf maandag 19 augustus tot donderdag 31 oktober voor 16 - 20 uur per week. Er is een optie tot verlenging mogelijk tegen dezelfde condities.

U gaat akkoord met de Eigen Verklaring en de opdrachtovereenkomst die op 25 juli 2013 is aangepast. U voegt de Eigen Verklaring, geheel ingevuld en ondertekend, toe aan de map achter deze vraag. Let op, sinds 17 juni 2013 gebruiken wij een andere eigen verklaring dan die wij hiervoor hebben gebruikt. Deze nieuwe eigen verklaring kan gevonden worden in de map 'download documenten' en moet worden ingevuld en aangeleverd per offerteaanvraag. De opdrachtovereenkomst hoeft op het moment van aanbieding niet te worden ingevuld.

U gaat ermee akkoord, dat indien de gegunde kandidaat om welke reden dan ook uitvalt, althans niet beschikbaar is, de Gemeente zich het recht voorbehoudt alsnog over te gaan op de opvolgend gekwalificeerde kandidaat en om met deze kandidaat een overeenkomst voor het overgebleven deel van de opdracht aan te gaan. Of om de opdrachtnemer te verzoeken om een vervangend kandidaat aan te leveren.

Het is de verantwoordelijkheid van de leverancier en de kandidaat om er voor te zorgen dat dezelfde kandidaat niet door twee partijen of meer wordt aangeboden. Indien dit toch gebeurt, dan worden beide partijen en de kandidaat van deelname uitgesloten. U heeft bovenstaande gelezen, begrepen en gaat hiermee akkoord.

De kandidaat heeft kennis van en ervaring met overheidsarchitecturen (zoals NORA, GEMMA). Indien de kandidaat aan deze wens kan voldoen, moet dit duidelijk blijken uit het toegevoegde CV.

Ja = 100 punten
Nee = 0 punten

Weging 20%.

 

De kandidaat is TOGAF gecertificeerd. Indien de kandidaat aan deze wens kan voldoen, moet dit duidelijk blijken uit het toegevoegde CV. Daarnaast kan een kopie van het certificaat toegevoegd worden in de map achter deze vraag.

Ja = 100 punten
Nee = 0 punten

Weging 10%.

De kandidaat heeft vanaf 3 jaar aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van document- en recordsmanagement. Indien de kandidaat aan deze wens kan voldoen, moet dit duidelijk blijken uit het toegevoegde CV.

Ja = 100 punten
Nee = 0 punten

Weging 10%.

 

De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met (Opdrachtgevers) Project Portfolio Management (PPM) trajecten. Indien de kandidaat aan deze wens kan voldoen, moet dit duidelijk blijken uit het toegevoegde CV.

Ja, de kandidaat heeft aantoonbare ervaring met PPM trajecten binnen de gemeente Amsterdam = 60 punten
Ja, de kandidaat heeft aantoonbare ervaring met PPM trajecten buiten de gemeente Amsterdam = 40 punten.
Nee, de kandidaat heeft geen aantoonbare ervaring met PPM trajecten = 0 punten

Weging 20%.

De kandidaat heeft een relevante (bedrijfskundige) Informatietechnologie opleiding op HBO-niveau afgerond. Indien de kandidaat aan deze wens kan voldoen, moet dit duidelijk blijken uit het toegevoegde CV. Een kopie van het diploma kan toegevoegd worden in de map achter deze vraag.

Ja, de kandidaat heeft een relevante (bedrijfskundige) Informatietechnologie opleiding op HBO-niveau afgerond = 100 punten.
Nee, de kandidaat heeft geen relevante (bedrijfskundige) Informatietechnologie opleiding op HBO-niveau afgerond = 0 punten.

Weging 10%.

 

Deadline voor het stellen van vragen is donderdag 1 augustus om 16.00 uur. Het streven is om de Nota van Inlichtingen uiterlijk de volgende dag te verstrekken.

Deadline voor het indienen van de offerte is dinsdag 6 augustus 2013 om 16.00 uur.

De matchgesprekken zullen plaatsvinden in de week van maandag 12 augustus tot vrijdag 19 augustus. Hier graag rekening mee houden in verband met beschikbaarheid.

Gunning vindt plaats aan de inschrijver die voldoet aan de in de offerteaanvraag voor deze specifieke opdracht gestelde eisen én de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan en tevens na selectie op matchgesprekken.

De beoordeling wordt uitgevoerd in de volgende stappen:
1. Voldoet de inschrijving aan de gestelde eisen
De inschrijving dient aan de in deze offerteaanvraag gestelde eisen volledig te voldoen. Het niet voldoen aan een eis betekent uitsluiting van verdere beoordeling van de inschrijving (knock-out).

2. Beoordeling inschrijving op basis van gunningcriteria (kwaliteit en prijs).
De score op de wensen (kwaliteit) wordt bepaald door de opdrachtgever en is zichtbaar in de online vragenlijst. In deze offerteaanvraag maakt de kwaliteit (wensen) voor 70% deel uit van de score op de gunningcriteria. De prijs maakt in deze offerteaanvraag voor 30% deel uit van de score op
de gunningcriteria. De verdeling van de punten voor de score op prijs wordt als volgt berekend: de inschrijver met de laagste prijs krijgt het maximale aantal punten. Alle overige inschrijvers worden gerelateerd aan de inschrijving met de laagste prijs.
3. Daarna zal de beoordeling plaatsvinden op basis van de
matchgesprekken.

Indien ondernemer ZZP'er is, overlegt deze bij een uitnodiging
voor een geprek de bewijzen van zijn zelfstandigheid door
overlegging van kopieën van één of meer van de volgende
bescheiden:
- VAR-WUO/VAR-dga
- Bewijs van inschrijving in het handelsregister van de Kamer van Koophandel
- Minimaal 1 referentie vorige opdrachtgevers of
accountantsverklaring waaruit blijkt dat Opdrachtnemer voldoet
aan de zelfstandigheid van de ondernemer
- Bewijs van de belastingdienst met daarop het BTW-nummer, een
verklaring van de belastingdienst betreffende het betaalgedrag van opdrachtnemer
- Certificaat van de polis aansprakelijkheidsverzekering

Het is niet toegestaan om de vacaturetekst te kopiëren/te
verspreiden. Indien dit toch plaatsvindt, behoudt de
aanbestedende dienst zich het recht voor om de gegadigde uit
de e-Cartotheek te verwijderen.

Gemeente behoudt zich het recht voor om, zonder verder opgaaf van redenen en zonder enige verplichting tot betalen van welke vergoeding dan ook, deze offerteaanvraag in te trekken, een offerte te weigeren of een offerte af te wijzen.

U dient uw UURTARIEF inclusief reis- en verblijfkosten en inclusief eventuele overige bijkomende kosten, exclusief BTW, ingevuld, afgerond op hele euro's in. Deze dient u in te vullen bij de grijze button 'Prijs / tarief'. Op basis van dit tarief zal uw offerte mede beoordeeld worden.

De opdrachtgever heeft het uurtarief geminimaliseerd op €85,- en gemaximaliseerd op €125,-. Indien u een uurtarief aanbiedt dat lager is dan het minimum bedrag of hoger is dan het maximum bedrag, dan zal uw offerte aanbieding terzijde worden gelegd.


 

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden