Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: REQ02772
 
Opdracht: Consultant leiderschap 40 u per wk
 
Sluitingsdatum: 2013-08-07 18:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: (Algemeen) management
 
Provincie: Noord-Holland
 
Beschrijving:

Wat houdt de functie in?
De klant gaat in alle operationele ketens Leiderschap & Operationeel Management verder ontwikkelen. Lean wordt hierbij als basis gehanteerd. Het programma start met een diagnose fase. Daarna volgt een implementatieperiode waarbij de operationele teams worden ondersteund door diverse ondersteuners. Als ondersteuner start je met een trainingssessie om je de "de klant" invulling van Leiderschap & Operationeel Management eigen te maken. Na deze training ga je met collega ondersteuners aan de slag voor een manager en zijn of haar teamleiders en teams . Je helpt hen met het begrijpen, het implementeren, het inbedden en het toepassen van Operationeel Management en coacht de manager en de teamleider in het neerzetten van zijn of haar leiderschap hierbij. Je doet dit voor een periode van 4 tot 6 maanden per team, met als doel dat het team de nieuwe manier van werken dan zelfstandig kan uitvoeren. Het programma vindt gefaseerd plaats op diverse locaties (zowel centraal als lokaal).
Je ondersteunt zowel op kennis en inhoud als ook op houding en gedrag. Je bent klankbord voor de manager en teamleider, bewaakt de resultaten en signaleert richting het regieteam dat er successen te vieren zijn of dat onvoldoende voortgang wordt geboekt en er interventies gewenst zijn. Tevens help je de teamleider bij het op juiste wijze inrichten van de werkwijze, procedures en processen.
 


Tot je taken behoren o.a.:
-Het coachen en begeleiden van de manager en de teamleider
-Het coachen en begeleiden van de medewerkers
-Feedback op houding en gedrag waar nodig
-Het ondersteunen van de manager en teamleider bij het bewaken van en rapporteren over de voortgang.
 


Wat vragen we van je?
Je bent een echte consultant. Je legt snel een verbinding met de mensen in je omgeving. Je bent communicatief sterk en kan goed feedback geven op houding en gedrag. Door jouw wijze van begeleiding en ondersteunen zorg jij ervoor dat leidinggevenden hun positie pakken en het team met zich meenemen. Je omgeving ervaart je als bescheiden maar je beschikt over voldoende zelfvertrouwen om je plek te pakken als dat nodig is. Je bent (organisatie)sensitief en kan je goed inleven in de wereld van de medewerkers en hun leidinggevenden. Je bent gericht op echte samenwerking, empatisch sterk en resultaatgericht. Je begrijpt als geen ander dat Leiderschap & Operationeel Management op basis van Lean middelen zijn en geen doel op zich. Je weet dat jouw ‘hands on’ en flexibele stijl daarbij passen.

Je beschikt over de noodzakelijke rust, weet weerstand om te buigen in ‘inzicht in eigen handelen’ en stimuleert de manager en teamleider en haar medewerkers om de uitdagingen aan te gaan. Daarbij houd je rekening met verschillen in diverse belangen en onderlinge verhoudingen.
 


Verder breng je het volgende mee:
-WO werk- en denkniveau
-Relevante kennis van Leiderschap, Operationeel Management en Lean
-Meer dan 5 jaar relevante werkervaring als consultant
-Kennis én ervaring met het implementeren van Operationeel Management en Lean binnen complexe organisaties met aantoonbaar succes.
-Aantoonbare analytische vaardigheden
-Je bent flexibel in het toepassen van communicatie- en ondersteuningsstijlen. Kennis van de processen binnen het primaire proces van een netbeheerder/De klant is een sterke pre.
 


Waar ga je werken?
Met ruim 7000 medewerkers zorgt De klant iedere dag voor de levering van elektriciteit en gas aan 2,8 miljoen huishoudens en bedrijven. De klant staat midden in de maatschappij. Daarom zijn we er zuinig op. We investeren in energiebesparing en nieuwe technieken voor een duurzame samenleving.

In deze functie ga je werken in de diverse ketens van Operatie. De Operatie is het kloppend hart van De Klant en bestaat uit de ketens Realisatie Kleinverbruik, Realisatie Grootverbruik, Reconstructie & Netten, Klantbeheer Kleinverbruik en Klantbeheer Grootverbruik , Marktfacilitering en Instandhouding & Storingen.
 


Wat bieden wij je?
Een uitdagende rol in een organisatie die volop in ontwikkeling is. Vanuit deze rol ben je in de positie om mede vorm te geven hoe deze ontwikkeling er uit komt te zien. Een rol waarin je jouw passie voor duurzaamheid en commercie nadrukkelijk meeneemt en als leidraad kunt gebruiken.

 

 

Er staat standplaats Amsterdam, dat kan ook Arnhem zijn en later in de tijd (2014) ook Leeuwarden.
 


De planning is als volgt:
Tot 2 augustus 18.00 uur is er de gelegenheid tot het stellen van vragen.
Tot 7 augustus 18.00 uur kunt u uw kandidaten aanbieden, volgens een vast format, welke als attachment is bijgevoegd aan deze aanvraag, gelieve deze bij eventuele aanbieding te hanteren.

Tussen 9-16 augustus wordt beoordeeld of de kandidaten doorgaan in de selectie en uitgenodigd worden voor een selectie dagdeel.

Week 34 en 35 vinden de selecties op de daarvoor geplande dagdelen plaats (data volgt nog).

Terugkoppeling van de selectiedagen zal uiterlijk week 35 en 36 plaatsvinden.

Week 38 en week 39, instroom van de geselecteerde consultants.


Zij zijn op zoek naar kandidaten die 32-40 uur per week beschikbaar zijn vanaf 8 uur ¹s ochtends. Omdat de voorkeur uitgaat naar kandidaten die 40 uur beschikbaar zijn, zullen deze bij gelijke geschiktheid voorrang krijgen. We verwachten commitment van de consultant voor de opdrachtduur van 4-6 maanden. Indien een consultant toch onverwacht uitvalt zal de vervangingsaanvraag breed uitgezet worden.

 

 

Aanvraag gunningscriteria

Omschrijving

Knock-out

Belang (1 = minst, 10 = meest)

WO werk- en denkniveau

Ingeschakeld

 

Relevante kennis van leiderschap, Operationeel Management en lean

Ingeschakeld

 

Meer dan 5 jaar relevante werkervaring als consultant

Ingeschakeld

 

Kennis en ervaring met het implementeren van Operationeel Management en Lean binnen complexe organisaties met aantoonbaar succes.

Ingeschakeld

 

Aantoonbare analytische vaardigheden

Niet ingeschakeld

6

Flexibel in het toepassen van communicatie- en ondersteuningsstijlen. Kennis van de processen binnen het primaire proces van een netbeheerder/De klant is een sterke pre.

Niet ingeschakeld

1

 

 

 

Dit betreft een spoedprocedure.

Data met betrekking tot de aanvraag, vindt u terug in de aanvraag.
 


De gunning:
Op basis van de gunningcriteria worden de best passende kandidaten door de inhuurdesk door gezet naar de manager. Indien er meerdere aanbiedingen met gelijke score zijn, wordt het tarief meegenomen in de beoordeling. De beste aanbiedingen worden door de manager uitgenodigd voor een intake. De kandidaten ontvangen hier uiterlijk de dag voor de geplande intake een uitnodiging voor. Indien u nog geen terugkoppeling op uw aanbieding heeft ontvangen, is uw kandidaat niet uitgenodigd voor de eerste gespreksronde. Mogelijk wordt uw kandidaat in een tweede gespreksronde alsnog uitgenodigd. Op basis van de aanbieding en het intakegesprek selecteert de manager de voor hem/haar best passende kandidaat.

 

 
Type opdrachtgever: Overige
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden