Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 89747
 
Opdracht: Projectleider Logistiek en ICT 36 u per wk
 
Sluitingsdatum: 2013-08-07 14:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: ICT (zakelijke automatisering), Logistiek
 
Provincie: Noord-Holland
 
Beschrijving:

LET OP: Als je een aanbieding wilt verrichten op deze opdracht moet je reeds gekwalificeerd zijn bij de betreffende opdrachtgever. Je kunt alleen aanbiedingen verrichten op opdrachten die zijn gepubliceerd na jouw registratie- en kwalificatiedatum. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Tenderplace op telefoonnummer: 020-5216207

 

 

Start is direct na gunning en voor 3 maanden.

 

 

In Amsterdam is werken het doel en meedoen de norm. De Dienst Werk en Inkomen (DWI) helpt mensen uit de bijstand weer op eigen benen te staan, financieel én sociaal. DWI is een platte organisatie met drie managementlagen. Er zijn zeven resultaatverantwoordelijke eenheden voor de primaire dienstverlening (vijf Werkpleinen, Bijzondere Doelgroepen en
Jongeren) en zes voor de overige diensten: het Werkbedrijf, Handhaving, Werk en Uitvoering, Werkbedrijf Herstelling, Educatie en Inburgering en het Dienstencentrum.
Daarnaast is er een Bedrijfsbureau met daarin 4 stafafdelingen. DWI speelt een belangrijke rol in het oplossen of hanteerbaar maken van complexe maatschappelijke problemen. De focus ligt de komende jaren op het opvangen van de effecten van de economische crisis, de ontwikkeling van excellente dienstverlening naar klanten en het met partners in de stad inspelen op specifieke lokale behoeften en
vraagstukken. Daartoe wordt de samenwerking met stadsdelen en met diensten in het sociaal domein versterkt. In G4 verband werken we aan gemeenschappelijk beleid en ICT ontwikkeling. DWI werkt onder andere samen met het UWV Werkbedrijf, de Amsterdamse partners in het sociaal domein (Diensten en Stadsdelen) en Wigo4it.

 

 

Algemene informatie Project Kanstraject

Het gemeentebestuur heeft besloten de inspanningen ten aanzien van de mensen in de trede 2 groep te intensiveren, met het doel zoveel mogelijk mensen uit te laten stromen
naar werk, dan wel hen op andere manier te activeren. De aandacht gaat daarbij uit naar wat mensen wel kunnen, waarbij (de versterking van) het eigen netwerk belangrijk is.
Eventuele belemmeringen, zoals schulden of taalachterstand worden weggewerkt. Parttime en tijdelijk werk kunnen een goede opstap zijn naar definitieve uitstroom naar werk.
Begin mei is gestart met het Kanstraject (voorheen Intensivering trede 2): door middel van een gestructureerd gesprek worden de bewoners die deel uitmaken van de trede 2 groep gescreend op hun mogelijkheden. Per week vinden circa 500 gesprekken plaats op de werkpleinen. Vervolgens wordt de gesignaleerde potentie verder uitgewerkt met het concept Kanscafé. Mensen die niet willen werken komen in een sanctioneringstraject. Momenteel maken ongeveer tien medewerkers deel uit van het projectteam. Voor de ondersteuning van dit team zoeken we een management assistent. Het project Kanstraject past in het grotere programma Intensivering Uitstroom, dat op haar
beurt onderdeel is van het programma Nieuwe Werkwijzen.

Deelproject Logistiek & ICT

Een belangrijk deel van de inhoud van deze functie heeft betrekking op de controle van de registratie in RAAK. Goede registratie in RAAK is een voorwaarde om de re-integratieconsulent mee te geven wat in het diagnosegesprek is geconstateerd. Maar ook: aan de hand van informatie uit RAAK kunnen we tijdens de uitvoering bepalen of de planning gehaald wordt en of actie nodig is als dit niet het geval is. Ook gegevens over overdracht zijn van belang; als bijvoorbeeld meer klanten dan verwacht naar een Kanscafé gaan moeten we extra Kanscafé’s organiseren. Gegevens uit RAAK zijn ook nodig om te bepalen wat het project oplevert, en om aan te tonen dat het participatiebudget waaruit het project grotendeels wordt gefinancierd daadwerkelijk voor het project wordt gebruikt. Naast dit onderdeel wordt in deze functie ook ervaring en affiniteit gevraagd bij het uitvoeren en opzetten van project management taken en algemene project ondersteuning
zoals opstellen rooster en bouwen operationele tools.


Resultaatgebieden en werkzaamheden

1. Logistiek & ICT
-Sturen logistieke proces project, randvoorwaarden
-Aansluiten op bestaande processen en ICT (m.n. applicatie RAAK)
-Genereren informatie over proces en resultaten
-Aansturen ICT aanpassingen
-Intermediair tussen project wensen en proces/ICT mogelijkheden
-Operationele sturing
-Opstellen logistieke planning
-Aansturen assistent Projectmanager inkoop

-Werken conform ingerichte proces m.n. richting 5 Werkplein-projectleiders
-Generen stuurinformatie
-Opvolgen, sturing op deze planning, m.n. richting 5 Werkplein-projectleiders

2. Projectmanagement
-Opstellen, bijstellen en bewaken project budget (activity based costing)
-Aansluiten budget en projectactiviteiten
-Actueel houden projectplan zowel format als (deels) inhoudelijk:
-Project definitie
-Project organisatie
-Project planning
• Ondersteunen projectmanager

3. Algemene project ondersteuning
-Ontwerpen, bouwen en onderhouden Werk-Potentie-Matrix (excel-based)
-Ontwerpen, bouwen en onderhouden operationele tools (rooster, begroting; excel-based)

 

 

Het CV (LET OP: maximaal 5 pagina's) van de kandidaat is aan de map achter deze vraag toegevoegd.

-De kandidaat heeft een certificering in Logistiek op minimaal HBO niveau (aangetoond in CV)

-De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in projectmanagement in (middel)grote projecten in politieke organisaties. U voegt van deze ervaring minimaal 1 referentie toe waaruit blijkt dat de ervaring is opgedaan in (middel)grote projecten. Deze ervaring blijkt duidelijk uit het CV en/ of de referenties.

-De kandidaat heeft in projectmatige omgeving beheer gevoerd over budgetten.
Dit staat duidelijk beschreven in het CV.

-De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met proces-ontwerp met name logistieke kennis over ICT-applicaties. Deze ervaring blijkt duidelijk uit het CV.

-De kandidaat heeft aantoonbare en relevante kennis en ervaring met projecten binnen het werkveld werk en inkomen. Deze ervaring dient duidelijk te blijken uit het CV.

-De kandidaat heeft aantoonbare succesvolle ervaring met projectsturing op strategisch niveau in een zeer complexe omgeving. U voegt max 1 A4 bij van de beschrijving van het project, het strategische niveau, de complexe omgeving en de behaalde doelen/successen.

-De kandidaat heeft een volle ‘gereedschapskist’ met projectvaardigheden. DWI werkt met het sociaal plaberum als projectmanagement tool. Beschrijf duidelijk in het CV welke projectvaardigheden in welk project zijn toegepast

 

 

De kandidaat beschikt over de volgende competenties/vaardigheden:
-Uitstekende mondelinge, schriftelijke- en onderhandelingsvaardigheden
-Aantoonbare politiek-bestuurlijke sensitiviteit
-Samenwerken
-Flexibel handelen (laveren tussen centrale verantwoording en decentrale sturing)
-Netwerker
-Stressbestendig
-Visie en omgevingsbewustzijn
-Resultaatgericht en
Analytisch

Deze worden getoetst in het nadere gesprek.

 

Eisen

-De kandidaat heeft minimaal Excel niveau voor gevorderden en ervaring met Microsoft Access.
Beschrijf in het CV in welke werkervaring dit is toegepast.

-De kandidaat dient mobiel te zijn vanwege de uitvoer van het project over alle Werkpleinen binnen de stad.

-De kandidaat is direct na gunning beschikbaar voor 3 maanden voor 36 uur per week. Een verlenging is mogelijk.

-U gaat akkoord met de concept overeenkomst en de Eigen Verklaring en voegt de Eigen Verklaring, geheel ingevuld en ondertekend, toe aan de map achter deze vraag. Let op, sinds 17 juni 2013 gebruiken wij een andere eigen verklaring dan die wij hiervoor hebben gebruikt. Deze nieuwe eigen verklaring kan gevonden worden in de map "download documenten" en moet worden ingevuld en aangeleverd per offerteaanvraag.

-Heeft de kandidaat eerdere ervaring opgedaan als Projectleider/projectmanager bij DWI?

-Heeft de kandidaat kennis van en (projectmatige) ervaring met RAAK? Deze ervaring dient duidelijk te blijken uit het CV.

 

 

Planning

-Deadline voor het stellen van vragen is maandag 05 augustus 2013 om 14.00 uur. De Nota van Inlichtingen zal naar verwachting dezelfde dag verstrekt worden.

-Deadline voor het indienen van de offerte is woensdag 7 augustus 2013 om 14.00 uur.

 

 

Proces

Gunning vindt plaats aan de inschrijver die voldoet aan de in de offerteaanvraag voor deze specifieke opdracht gestelde eisen én de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan en tevens na selectie op matchgesprekken. De beoordeling wordt uitgevoerd in de volgende stappen:

1. Voldoet de inschrijving aan de gestelde eisen. De inschrijving dient aan de in deze offerteaanvraag gestelde eisen volledig te voldoen. Het niet voldoen aan een eis betekent uitsluiting van verdere beoordeling van de inschrijving (knock-out).

2. Beoordeling inschrijving op basis van gunningcriteria (kwaliteit en prijs). De score op de wensen (kwaliteit) wordt bepaald door de opdrachtgever en is zichtbaar in de online vragenlijst. In deze offerteaanvraag maakt de kwaliteit (wensen) voor 70% deel uit van de score op de gunningcriteria. De prijs maakt in deze offerteaanvraag voor 30% deel uit van de score op de gunningcriteria. De verdeling van de punten voor de score op prijs wordt als volgt berekend: de inschrijver met de laagste prijs krijgt het maximale aantal punten. Alle overige inschrijvers worden gerelateerd aan de inschrijving met de laagste prijs.

3. Daarna zal de beoordeling plaatsvinden op basis van de matchgesprekken.

 

 

Het is niet toegestaan om de vacaturetekst te kopiëren/te verspreiden. Indien dit toch plaatsvindt, behoudt de aanbestedende dienst zich het recht voor de gegadigde uit de e-Cartotheek te verwijderen.

 

 

Indien ondernemer ZZP'er is, overlegt deze bij een uitnodiging voor een geprek de bewijzen van zijn zelfstandigheid door overlegging van kopieën van één of meer van de volgende bescheiden:
- VAR-WUO/VAR;
- Bewijs van inschrijving in het handelsregister van de Kamer van Koophandel;
- Minimaal 1 referentie vorige opdrachtgevers of accountantsverklaring waaruit blijkt dat Opdrachtnemer voldoet aan de zelfstandigheid van de ondernemer;
- Bewijs van de belastingdienst met daarop het BTW-nummer;
- een verklaring van de belastingdienst betreffende het betaalgedrag van opdrachtnemer;
- Polis aansprakelijkheidsverzekering

 

 

Gemeente behoudt zich het recht voor om, zonder verdere opgaaf van redenen en zonder enige verplichting tot betalen van welke vergoeding dan ook, deze uitgebrachte offerteaanvraag in te trekken, een offerte te weigeren of een offerte af te wijzen.

 

Tarief

U dient uw UURTARIEF inclusief reis- en verblijfkosten en inclusief eventuele overige bijkomende kosten, exclusief BTW, ingevuld, afgerond op hele euro's in. Deze dient u in te vullen bij de grijze button "Prijs / tarief". Op basis van dit tarief zal uw offerte beoordeeld worden.
Het tarief voor deze opdracht is gemaximeerd op EUR127,- inclusief alle reiskosten binnen de gemeente. Geen andere kosten worden vergoed.

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden