Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: REQ03011
 
Opdracht: Interim Unitleider Wmo-loket , 36 u per wk
 
Sluitingsdatum: 2013-08-13 18:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: (Algemeen) management, Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:

Opdracht informatie

 

 

Startdatum 19-8-2013
Einddatum 19-11-2013
Optie tot verlenging ja
Aantal posities 1
Aanvraag reden Anders
Aanvraag reden opmerkingen vervanging van huidige unitleider omdat zij tijdelijke een aantal zware projecten gaat trekken

 

 

PROFIEL

 

Binnen de gemeente wordt vanuit het Wmo-loket de dienstverlening geleverd op het gebied van individuele Wmo-voorzieningen, Schuldhulpverlening, Bijzondere Bijstand, Leerplicht, Leerlingenvervoer, Huisvesting Statushouders en Nazorg-ex-gedetineerden.
Het onderdeel individuele Wmo-voorzieningen wordt uitgevoerd door medewerkers van de Wmo-uitvoeringsorganisatie Participe. Alle andere disciplines worden uitgevoerd door medewerkers van de gemeentelijke unit Wmo-loket (circa 25 medewerkers).
Op dit moment vinden er een aantal ingrijpende ontwikkelingen plaats in en rond het Wmo-loket:


  1. De gemeente  ontwikkelt een Serviceplein van waaruit alle dienstverlening in het sociale domein integraal zal worden uitgevoerd. Hiertoe zullen verschillende units, waaronder de unit Wmo-loket, worden samengevoegd en op een aantal onderdelen worden andere werkwijzen geïntroduceerd.
  2. Intussen is ook de voorbereiding van een gemeentelijke herindeling in volle gang. Per 1-1-2014 fuseren de 3 gemeentes. De harmonisatie van beleid en de invlechting van teams vraagt de komende maanden nog veel aandacht.
  3. Vanuit de rijksoverheid worden een aantal ingrijpende maatregelen doorgevoerd. Denk o.a. aan de decentralisatie Jeugdzorg, de overheveling van de begeleiding en persoonlijke verzorging vanuit de AWBZ naar de Wmo en de nieuwe wetgeving op gebied van werk en bijstand.
De huidige unitleider van het Wmo-loket zal een aantal projecten die met bovenstaande samenhangen, gaan trekken. Om die reden is de gemeente  op zoek naar tijdelijke vervanging van haar rol als unitleider.
Terwijl alle bovenomschreven ontwikkelingen plaatsvinden en meerdere collega’s in diverse (deel-)projecten en pilots een rol vervullen, blijft de winkel open. In deze weerbarstige en onrustige omgeving is van groot belang dat de medewerkers kunnen rekenen op de ondersteuning van een unitleider die van aanpakken weet.
Waar het gaat om de vakinhoud van de verschillende disciplines, spelen vooral de 3 coördinatoren die de unit telt, een belangrijke rol.

 

De opdracht
De interim unitleider die wij zoeken zal zich vooral met de volgende zaken bezighouden:


-Sparringpartner voor consulenten en coördinatoren waar het gaat om dilemma’s die zich voordoen in weerbarstige (multiproblem-) casussen en waar nodig voeren van de regie over politiek gevoelige issues.

-Waar nodig het realiseren van doorzettingsmacht.

-In stand houden van de verbindingen tussen unit, management, bestuurders (burgemeester en wethouders) en de verschillende projectleiders.

-P-taken

-Onderhouden van externe contacten (voor zover deze niet een directe rol spelen in een van de veranderprojecten en als zodanig meer op de weg van de projectleiders Serviceplein liggen).

-Signaleren van knelpunten die mogelijk ontstaan.

 

Wat vragen wij


-Een ervaren interim-manager die accepteert dat de richting van de ontwikkelingen al is bepaald en die graag zijn/haar ervaring inzet om het lopende proces te ondersteunen

-Een peoples-manager met ervaring op een aantal van de genoemde werkterreinen

-Een diplomatiek teamspeler die waar nodig stevig kan zijn op de inhoud en sterk in het behouden van de relatie.

-Een communicatief sterke persoonlijkheid die steeds opnieuw de juiste toon en woorden vindt om ingewikkelde boodschappen te vertalen naar verschillende betrokkenen.

-Een manager die durft te vertrouwen op de expertise van medewerkers en als zij daaraan behoefte hebben in staat is hen te ondersteunen op een hoogwaardig niveau.

 

Wat bieden wij
-Een interessante functie in een omgeving waar een interessante ambitie wordt gerealiseerd.
-Een inhuurcontract voor in eerste instantie 3 maanden, met uitzicht op een opdracht voor de duur van 1 tot 1,5 jaar.
-Een unit waarbinnen de verschillende teams op een goed niveau functioneren en 3 coördinatoren die waar het gaat om de vakinhoud hun sporen ruimschoots hebben verdiend.
 

 

Reageren?
-De reacties bestaan minimaal uit een CV, een motivering, een uurtarief en 2 recente referenties.

 

 

Aanvraag gunningscriteria

 

 

 
Omschrijving
Knock-out
Belang (1 = minst, 10 = meest)
minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring in het sociale domein binnen een gemeentelijke organisatie Niet ingeschakeld 10
minimaal 2 interimopdrachten vervuld in genoemd sociaal domein binnen een gemeente Niet ingeschakeld 5
z.s.m. beschikbaar Niet ingeschakeld 5
aantoonbare ervaring met een vergelijkbare functie in een gemeente van vergelijkbare omvang in tijden van grote turbulentie Niet ingeschakeld 8
Cv's dienen voorzien te zijn van 2 referenties Ingeschakeld

 

 

Uren en werkdagen

36
Werkdagen Maandag; Dinsdag; Woensdag; Donderdag; Vrijdag

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden