Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 001091
 
Opdracht: Project Manager/ Business Consultant, 32 u/w
 
Sluitingsdatum: 2017-07-03 17:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Facilitair, Personeel en organistatie
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:
Startdatum 01-09-2017
Einddatum 31-12-2017
Optie tot verlenging Ja
Uren per week 32
 
 
Opdracht omschrijving
Context
De dienst Facilitair Management (FM) van de Nationale Politie (NP) transformeert naar een dienstverlenende organisatie waarin zij door de nieuwe landelijke werkwijze de eindgebruiker zo optimaal mogelijk van zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening voorziet. De dienst FM is onderdeel van het Politie Diensten Centrum (PDC) die de bedrijfsvoering van de Politie centraal organiseert.
De dienst FM heeft recentelijk de transitie afgerond waar eenheid voor eenheid de Politie is over gegaan op een nieuwe landelijke werkwijze van de sector Facilitaire Services en de dienstverlening van de landelijke Servicedesk FM. Al onze eindgebruiker kunnen zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening halen uit het landelijk standaard assortiment. Zij kunnen dan 24/7 zelf hun facilitaire zaken regelen via het landelijk intranet. Dit wordt ondersteund door het systeem Planon NP die landelijk beschikbaar is.
De komende jaren staan in het teken van het verder in werking treden van het en het verder vormgeven van de Dienst FM op diverse gebieden zoals Facilitaire Services, Huisvesting, Inkoop Contractmanagement en Vaar & Voertuigen. Dit betekent onder andere het implementeren van het dienstverleningsmodel, processen, het implementeren van basissystemen en inrichten van basisadministraties.
 
 
Context project
Als Politie is het gewenst om een landelijk proces in te richten voor het samenstellen en uitgeven van toegangspassen. Hieraan gekoppeld is ook het beleid en de vastlegging van screeningsverklaringen, VOGs en geheimhoudingsverklaringen.
Daarnaast is het gewenst dat er een integraal ketenproces (beheer, uitgifte, inname, etc.) voor wordt geimplementeerd voor het beheren, uitgeven en innemen van kleding en uitrusting van politiemedewerkers.
 
 
Doelstelling
De kandidaat wordt als Project Manager/Business Consultant ingezet op bovengenoemde trajecten en levert de kandidaat toegevoegde waarde in de verdere doorontwikkeling van de Dienst FM.
Verantwoordelijkheden
Als business consultant/project manager levert de kandidaat een bijdrage in het efficiënt en effectief realiseren van project doelstellingen. Hierbij is de kandidaat primair verantwoordelijk voor het succesvol realiseren van een integraal en landelijk proces voor het samenstellen en uitgeven van toegangspassen en voor het beheren, uitgeven en innemen van kleding en uitrusting van politiemedewerkers en daarbij allle betrokkenen integraal aan te sturen.


Vakmatige taken
Aansturen projectteams, werkgroepen en/of afdelingen om te komen tot een integraal werkend proces;
Opstellen van blauwdruk voor een toekomstvaste oplossing;
Maakt inzichtelijk hoe taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden lopen;
Opstellen, uitvoeren en coördineren van het implementatieplan;
Opstellen, in kaart brengen en implementeren van procedures en processen;
Onderkennen en analyseren van de informatiebehoeften en deze vertalen naar benodigde processen en functionaliteiten;
Zorgdragen voor een duidelijk (project) plan;
Meenemen en betrekken van de gebruikersorganisatie;
Organiseren en leiden van workshops;
Kijkt over de grenzen van de eigen afdeling en stemt af met afdelingen, gebieden en projecten;
Geeft operationeel leiding aan werkgroepen;
Houdt de samenhang, onderlinge relaties en afhankelijkheden tussen verschillende werkgroepen en afdelingen in de gaten;
Adviseren over de inrichting van systemen en processen;
Waar van toepassing, samenwerken en aansturen van de IV/ICT organisatie om functionaliteiten te realiseren in systemen t.b.v. de werking van een integraal proces.
 

Leidinggevende taken
Geeft leiding/sturing aan het projectteam en/of werkgroepen


Contacten
Vanuit deze rol rapporteert de kandidaat aan de projectmanager aan de realisatie manager van de dienst FM en aan de opdrachtgever van FM (sectorhoofd dienst FM). De kandidaat heeft nauw contact met project managers en business consultants en diverse teams binnen de dienst FM, maar ook met stakeholders vanuit de andere diensten. Daarnaast wordt indien van toepassing een nauwe samenwerking verwacht met de Dienst HR en FIN.
Verder heeft de kandidaat intensief contact met diverse stakeholders vanuit de PDC organisatie.


Inzet in de lijn of project
De inzet is op projectbasis.


Opleiding
Afgeronde erkende HBO/WO opleiding bij voorkeur op gebied van Bedrijfskunde, Bestuurskunde Management of vergelijkbaar.
Aanvullenden opleidingen op gebied van facilitair management zijn een pré.


Werkervaring
Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring waarvan bij voorkeur 5 jaar in politiek bestuurlijke en complexe organisaties waarbij kennis en ervaring is opgedaan met het coordineren van facilitaire gedreven projecten en het implementeren van integrale processen.
Je hebt aantoonbare rollen gehad als, project leider, project manager of business consultant.


Competenties
In staat project werkzaamheden integraal te coordineren;
Is in zijn/haar kracht om diverse partijen en betrokkenen bij elkaar te brengen en te laten werken aan een integraal procec;
Is in staat verschillende type projecten naast elkaar te begeleiden;
Goede sociale vaardigheden, krijgt dingen gedaan o.b.v. persoonlijke kracht;
Uitstekende analytische vaardigheden;
Helicopterview, heeft voornamelijk oog voor dwarsverbanden en weet deze te benoemen, maar heft ook oog voor detail;
Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
Goede adviesvaardigheden (waaronder klantgerichtheid, rapportage en presentatie);
Hands on instelling, pragmatisch en resultaatgericht;
Planmatig kunnen werken, team-, deelprojectplanningen kunnen opstellen en uitvoeren, eigen werk kunnen plannen;
Is overtuigend en weet stakeholders en medewerkers samen te laten werken naar een gezamenlijk doel;
Flexibel kunnen omgaan met veranderende omstandigheden en situaties;
Snel doordringen tot de kern, snel kunnen inwerken in nieuwe materie;
Een proactieve, positief kritische en resultaatgerichte werkhouding;
Kunnen kijken over de grenzen van de eigen afdeling of project;
In staat om de samenhang en onderlinge relaties en afhankelijkheden tussen verschillende projecten te onderkennen en te besturen;
In staat om verbinding te leggen en de organisatie en gebruikers mee te nemen in het proces;
Kan uitstekend zelfstandig functioneren.
 
 
 
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-09-2017 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-12-2017 voor 32 uur per week.
 
Het contract kan door de opdrachtgever optioneel worden verlengd.
 
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Fase 1: Schriftelijke beoordeling


Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Kwaliteit (eisen)
 
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Sjabloon : CV template Algemeen 1.2.doc
 
Minimaal een afgeronde en erkende HBO/WO opleiding bij voorkeur op gebied van Bedrijfskunde, Bestuurskunde of vergelijkbaar.
 
Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Bij het ontbreken van deze informatie zal uw bieding ter zijde worden gelegd.
 
Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als project manager.
 
Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Bij het ontbreken van deze informatie zal uw bieding ter zijde worden gelegd.
 
Ervaring met het opstellen, inrichten en implementeren van integrale processen.
 
Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Bij het ontbreken van deze informatie zal uw bieding ter zijde worden gelegd.


Gunningscriteria (wensen)
40 % Kennis en ervaring is opgedaan met het coördineren van facilitaire gedreven projecten op het gebied van bedrijfsvoering.
 
Motiveer in de toelichting de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj) en
geef een situatieschets waaruit bovenstaande ervaring blijkt. Geef een beschrijving van een
recente opdracht (en).
 
De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht, 2= matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend). 
Alleen een verwijzing naar het CV is niet voldoende en zal geen punten genereren. 
 
Puntenverdeling: 
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
 
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
30 % Kennis van facilitaire systemen en processen.
 
Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Bij het ontbreken van deze informatie zal uw bieding ter zijde worden gelegd.
20 % Aanvullende opleidingen op gebied van facilitair management, ISBW Praktijkopleidingen (vastgoed en gebouwenbeheer, facilitaire management, facilitaire inkoopmanagement) of vergelijkbaar.
 
Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Bij het ontbreken van deze informatie zal uw bieding ter zijde worden gelegd.
10 % De kandidaat heeft bij voorkeur 5 jaar ervaring in een politiek bestuurlijke en complexe organisatie.
 
Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de
gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het ontbreken van deze informatie zullen punten niet worden toegekend.
 
 
Planning
Start publicatie  21-06-2017 00:00 
Einddatum vragen 26-06-2017 12:00 
Beantwoording vragen 26-06-2017 23:59 
Sluiting publicatie 03-07-2017 17:00 
Beoordeling offertes (vanaf) 04-07-2017 00:00 
Verwachte terugkoppeling 07-07-2017 23:59 
 
Type opdrachtgever: ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden