Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: REQ01014
 
Opdracht: Arbeidsdeskundige Bezwaar en Beroep 40 u per wk
 
Sluitingsdatum: 2013-08-16 16:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Personeel en organistatie
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:

Startdatum                   : 28 augustus 2013

Einddatum                    : 1 januari 2013

Aantal uur per week      : 40

Maximum tarief            : € 85,00 inclusief reiskosten woon - werk - woon en parkeren en excl. BTW

 

 

Vanuit mens, werk en inkomen klantgericht heroverwegen waarbij op basis van bezwaarschriften, beroepsschriften en/of vraagstellingen een arbeidsdeskundig oordeel. Bijdragen aan de inhoudelijke kwaliteit van de arbeidsdeskundige professie binnen het bedrijf

 

Werk en Denk niveau

HBO

 

 

Gedragscompetenties:

Bedrijfscompetenties:

Klantgerichtheid

Samenwerken

Resultaatgerichtheid.

 

Functiecompetenties:

Probleemanalyse

Flexibel gedrag

Oordeelsvorming

Besluitvaardigheid

Kwaliteitsgerichtheid

 

 

Resultaatgebied

Kernactiviteit

Resultaat

 

Klant

Denkt actief mee met de klant(en) en komt op eigen initiatief met passende voorstellen.

Maakt van een begrijpbaar gemotiveerd oordeel waarbij de klant zich gehoord voelt.

Mate van klanttevredenheid.

 

Communicatie

Communiceert op een niveau dat op de klant is afgestemd.

Zorgt voor gedeelde informatie over en van de eigen organisatie bij interne en externe partijen.

De klant weet waar hij aan toe is en wat van hem verwacht wordt.

 

Productie

Doet onderzoeken gerelateerd aan mens, werk en inkomen.

Levert rapportages conform het Professioneel Statuut.

Mate waarin producten zijn vervaardigd die voldoen aan wettelijk en/of afgesproken tijdigheid- en kwaliteitseisen.

Mate waarin de afgesproken productie is gehaald

 

Kwaliteit(szorg)

Zorgt vanuit een onderzoek voor een onafhankelijke, goed onderbouwde en inzichtelijke arbeidsdeskundige rapportage.

Draagt bij aan de kwaliteitsverbetering van de dienstverlening van UWV.

Wijze waarop je tot je professionele oordeel voor de klant bent gekomen.

De mate waaraan een bijdrage is geleverd aan verbetering en borging van de kwaliteit binnen het team, district en B&B

HRM

Conformeert zich aan het de voorschriften in het Professioneel Statuut.

Draagt zorg voor van registratie en up to date houden certificering.

Ontwikkelt zich langs de 4 dimensies:

- kennis

- vaardigheden

- ervaring

- attitude

 

Neemt verantwoordelijkheid voor de eigen ontwikkeling en loopbaan.

Werkt aan zijn gezondheid en motivatie.

Levert als teamspeler een actieve bijdrage aan de resultaten van het team, het district, B&B en ons.

Is aanspreekbaar op het eigen functioneren en spreekt anderen aan op hun functioneren.

Nakomen afspraken in HRM cyclus.

 

 

Kaders en speel-/ regelruimte

De functie wordt uitgevoerd binnen de van toepassing zijnde wet- en regelgeving, van ons beleid en B&B- beleid. De arbeidsdeskundige Bezwaar en Beroep levert werk conform het Professioneel Statuut en stelt waar nodig klant boven regels.

 

 

Vakinhoudelijke competenties

-HBO diploma en aanvullende arbeidsdeskundige opleiding

-Heeft specifieke opleiding tot bezwaararbeidsdeskundige afgerond

-Geregistreerd bij SRA en gecertificeerd bij SKO/HOBEON

-Kent gedetailleerd wet- en regelgeving SV voor zijn vakgebied.

 

 

Gedragscompetentie

Definitie

Gedragsvoorbeeld

Klantgerichtheid

Onderzoeken van wensen en behoeften van de klant en hiernaar handelen. Anticiperen op behoeften van klanten. Hoge prioriteit geven aan servicebereidheid en klanttevredenheid.

Stelt zich dienstverlenend op en maakt actief gebruik van de eigen regelruimte en geeft op voor de klant begrijpelijk wijze aan wat eigen organisatie(onderdeel) wel en niet voor de klant kan betekenen.

Samenwerken

Actieve bijdrage leveren aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is.

Wisselt op eigen initiatief informatie, kennis en ideeën uit met collega’s en benoemt problemen binnen het team en zet zich in om deze samen op te lossen.

Resultaatgerichtheid

Het actief gericht zijn op het behalen van resultaten en doelstellingen en de bereidheid om in te grijpen bij tegenvallende resultaten.

Signaleert en doet voorstellen die leiden tot een effectief en efficiënt resultaat. Behaalt het afgesproken resultaat vanuit een positieve grondhouding.

Probleemanalyse

Signaleren van problemen; herkennen van belangrijke informatie; verbanden leggen tussen gegevens. Opsporen van mogelijke oorzaken van problemen; zoeken naar ter zake doende gegevens.

Zoekt naar relevante informatie door het stellen van vragen of door schriftelijk informatie bijeen te zoeken.

Flexibel gedrag

Indien zich problemen of kansen voordoen de eigen gedragsstijl veranderen teneinde het gestelde doel te bereiken.

Herkent tijdig het moment waarop van gedragsstijl gewisseld moet worden.

Oordeelvorming

Op basis van beschikbare informatie juiste en realistische conclusies trekken.

Onderbouwt zijn/haar oordeel op basis van feitelijke gegevens.

Besluitvaardigheid

Beslissingen nemen door middel van het ondernemen van acties of zich vastleggen door middel van het uitspreken van oordelen.

Neemt beslissingen in geval van tegenstrijdige belangen en stelt beslissingen niet (onnodig) uit.

Kwaliteitgerichtheid

Hoge eisen stellen aan kwaliteit van producten en diensten en daarnaar handelen.

Stelt voor zichzelf hoge eisen aan de kwaliteit van de dienstverlening en komt met voorstellen om kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren.

 

 

Contextinformatie en kleurbeeld

Bezwaar en Beroep omvat alle diensten, producten en activiteiten die voor rechtsbescherming kunnen zorgen als verzekerden het niet eens zijn met door ons genomen beslissingen. De medewerkers van Bezwaar en Beroep proberen geschillen rond werk en inkomen op een cliëntgerichte en professionele wijze op te lossen. Een klantvriendelijke instelling en een sterke nadruk op kwaliteit bij de behandeling van bezwaar- en beroepsprocedures bepaalt het werkklimaat. Naast een sterke gerichtheid op het behalen van een optimaal resultaat en een zo hoog mogelijk prestatieniveau.

 

De medewerker bij Bezwaar en Beroep heroverweegt beslissingen op basis van vakinhoudelijke deskundigheid en is in staat om een onafhankelijk en objectief oordeel te vormen. Daar is grondige kennis van de wet- en regelgeving voor nodig, naast een accurate en objectieve instelling. In de praktijk betekent dit dat de medewerker klachten en bezwaren serieus neemt en stilstaat bij argumenten die klanten naar voren brengen. De medewerker geeft er de voorkeur aan om in overleg met klant de situatie op te lossen binnen de gegeven juridische kaders. Respectvol omgaan met de klant door persoonlijk contact en het geven van aandacht en informatie zijn hiervoor essentieel.

 

Met zijn of haar afwegingen en beslissingen draagt de medewerker bij aan het creëren van een gemeenschappelijke focus binnen het team van Bezwaar en beroep. Het gaat daarbij om het zoeken naar een goede balans tussen de belangen van de klant en die van ons. Door in een goed contact met klanten enerzijds en interne afdelingen anderzijds beslissingen uit te leggen en te onderbouwen, wordt de acceptatie vergroot en worden conflicten voorkomen. Een manier van werken die ervoor zorgt dat de geschillen die worden behandeld ook bij kunnen dragen aan de verbetering van de dienstverlening.

 

De medewerker werkzaam binnen Bezwaar en Beroep wordt gezien als professioneel medewerker aan wie eisen worden gesteld die zijn professionaliteit garanderen. Bij de uitoefening van de functies binnen Bezwaar en Beroep is integriteit een belangrijke algemene competentie. In de visie van Bezwaar en Beroep is klantgerichtheid het speerpunt waarbij ‘klant boven regels’ veel van de medewerkers vraagt.

 

De arbeidsdeskundige bezwaar en beroep wekt binnen een (resultaat) verantwoordelijk team. Hierin wordt gezamenlijk gewerkt aan het resultaat waarbij een open en transparante communicatie plaats vindt. Binnen het team is ieder teamlid verantwoordelijk voor de kwaliteit van het geleverde product, waarop hij kan worden aangesproken door de in- en externe klant en de verantwoordelijkheid verder gaat dan de eigen functie.

 

Bijzonderheden

In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt verwacht dat voor woon-werkverkeer en eventuele dienstreizen gebruik gemaakt wordt van het openbaar vervoer.

 

 

CV eisen

CV volledig in het Nederlands (maximaal 7 pagina’s)

De maximale individuele inhuurperiode is vastgesteld op 4 jaar. Onderbrekingen tussen contracten worden hierin eveneens meegeteld, tenzij de onderbreking minimaal 12 aaneengesloten maanden heeft geduurd. Na een onderbreking van minimaal 12 aaneengesloten maanden kan opnieuw aangeboden worden voor opdrachten en begint de telling van de maximale inhuurperiode opnieuw.
Uw aanbieding wordt niet geaccepteerd indien de maximaal hierboven bedoelde inhuurperiode wordt overschreden.
Ook wordt uw aanbieding niet geaccepteerd als u een dienstverband voor bepaalde/ onbepaalde tijd hebt gehad met UWV en u zich binnen 1 jaar na uitdiensttreding aanbiedt voor een opdracht.

 

 

Aanvraag gunningcriteria

Omschrijving

Knock-out

Belang (1 = minst, 10 = meest)

Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als bezwaararbeidsdeskundige opgedaan in de laatste 5 jaar

Niet ingeschakeld

10

Leverancier verklaart – evenals UWV – een actief duurzaamheidbeleid te voeren en streeft naar verminderde CO2-uitstoot. Kandidaat reist aantoonbaar per openbaar vervoer of ongemotoriseerd van woning naar werk voor ten minste 80% van de reisafstand.

Niet ingeschakeld

3

Geldige registratie blijkend uit SRA nummer, zoals horende bij de beroepsgroep voor arbeidsdeskundige. Dit nummer in uw CV vermelden.

Ingeschakeld

 

U dient één referentie van een relevante opdracht in. U vermeldt opdrachtgever, telefoonnummer, begin/einddatum (niet ouder dan 1 jaar), aantal uur per week, omschrijving werkzaamheden en resultaat.

Ingeschakeld

 

 

 

 
Type opdrachtgever: Overige
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden