Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: REQ01013
 
Opdracht: Senior Business Analist (16 uur per week)
 
Sluitingsdatum: 2013-08-16 16:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie: Noord-Holland
 
Beschrijving:

Startdatum                   : 1 september 2013

Einddatum                    : 1 juli 2014

Optie tot verlenging      : maximaal 12 mnd

Maximum tarief            : € 71,43 inclusief reiskosten woon-werk-woon verkeer

                                    exclusief BTW

 

 Het betreft een vacature voor 16 uur per week; de werkdagen zijn woensdag en vrijdag.

 

 

 1. Doel van de eenheid

De missie van IM is het zorgdragen voor een informatievoorziening die de gebruikersorganisatie optimaal ondersteunt bij het besturen en uitvoeren van haar werkzaamheden en daarmee een bijdrage levert aan het behalen van de beoogde bedrijfsdoelstellingen

 

 

2. Plaats van de functie in de organisatorische eenheid

De functie wordt uitgeoefend in een Informatiemanagement eenheid die onder leiding staat van een hoofd van de eenheid. De IM eenheid kan qua grootte variëren.

 

 

3. Doel van de functie

Het analyseren van complexe bedrijfsprocessen op basis waarvan het betreffende bedrijfsproces kan worden vernieuwd of verbeterd.

 

 

4. Bijdrage van de functie

De functie draagt indirect bij aan de productie, waarbij het resultaat gerelateerd is aan ondersteuning van het lijnmanagement dan wel de functionele lijn.

 

 

5. Hoofdtaken

 Naast de taken van de businessanalist voert de senior businessanalist de volgende specifieke taken uit:

-Bijdragen aan het opstellen van integraal Business Ontwerp en Project Start architectuur bij complexe verandertrajecten.

-In voorkomende gevallen optreden als coördinator/deelprojectleider van deelprojectteams en als zodanig opstellen van het plan van aanpak van het betreffende (deel)project;

-Zorgdragen binnen het projectteam voor het opstellen van delen van het Integraal Business -Ontwerp, zoals Beslisnotities, Impactanalyses, Project Start architectuur, na accorderen van de verbeter- en of wijzigingsvoorstellen.

-Zorgdragen voor structurering en systematische documentatie van de uitgevoerde analyses.

-Coachen van businessanalisten op het betreffende vakgebied.

-Kan optreden als projectleider op zijn vakgebied.

 

 

 6. Functiegebieden

Advies, ontwikkeling, productie en service.

 

 

7. Bedrijfscompetenties

7.1.1 Inhoudelijke competenties

Op het gebied van de organisatie kent de medewerker:

§ De missie en bedrijfsdoelstellingen van UWV,

§ Globaal de wetgeving en organisatie van de Sociale Zekerheid en specifiek de plaats van UWV in de keten,

§ Op hoofdlijnen de organisatie van UWV.

 

 

7.1.2 Gedragscompetenties UWV à niveaus worden later bepaald.

Samenwerken: Levert een actieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is.

Gedragsindicatie: Stimuleert anderen in de directe werkomgeving om samen te werken, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag.

Klantgerichtheid: Onderzoekt wensen en behoeften van de klant en handelt hiernaar. Anticipeert op behoeften van klanten. Geeft hoge prioriteit aan servicebereidheid en klanttevredenheid.

 

Gedragsindictie: Stimuleert anderen in de directe werkomgeving om de dienstverlening aan klanten te optimaliseren, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag.

Resultaatgerichtheid: Is actief gericht op het behalen van resultaten en doelstellingen en heeft de bereidheid om in te grijpen bij tegenvallende resultaten.

 

Gedragsindicatie: Stimuleert anderen in de directe werkomgeving om ambitieuze doelen te stellen en te realiseren, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag.

 

 

7.2. Functiecompetenties

7.2.1. Vakinhoudelijke competenties

-Minimaal HBO-diploma “Bedrijfsinformatica” of “Bestuurskunde”.

-Bekend met BA (Business Architect) technieken, technieken gericht op modelleren en bekijken van de businessoperatie. (Bv Functionele business modellen)

-Kent tools en technieken (geautomatiseerde of handmatige)die gebruikt kunnen die gebruikt kunnen orden om de structuur, de verbanden en het gebruik van informatie binnen de organisatie vast te leggen en te begrijpen (simulatietool).

-Bekend met organisatie en professionele standaards.

-Bekend met fact finding technieken (bijv. statistische analysemethoden).

-Kennis van het ICT vakgebied in het bijzonder op aan de functie gerelateerde aspecten.

 

Ervaring

Minimaal 4 jaar ervaring als informatie analist.

Ervaring met het inrichten van bedrijfsprocessen.

 

7.2.2. Gedragscompetenties

-Probleemanalyse: Signaleren van problemen; herkennen van belangrijke informatie; verbanden leggen tussen gegevens. Opsporen van mogelijke oorzaken van problemen; zoeken naar ter zake doende gegevens. Gedragsindicatie: Stimuleert anderen in de directe werkomgeving tot probleemanalyse. Vertoont voorbeeldgedrag door op basis van ordening van informatie trends, effecten en risico’s te benoemen.

 

-Creativiteit: Met oorspronkelijke oplossingen komen voor problemen die met de functie verband houden. Nieuwe werkwijzen bedenken ter vervanging van bestaande. Gedragsindicatie: Stimuleert anderen in de directe werkomgeving met nieuwe ideeën te komen, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag.

 

-Kwaliteitsgerichtheid: Hoge eisen stellen aan kwaliteit van producten en diensten en daarnaar handelen.

Gedragsindicatie: Stimuleert anderen in de directe werkomgeving om kwalitatief hoogwaardige producten en/of diensten te leveren en de kwaliteit hiervan te verhogen, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag.

 

-Initiatief: Kansen signaleren en ernaar handelen. Liever uit zichzelf beginnen dan passief afwachten.

 

Gedragsindicatie: Stimuleert anderen in de directe werkomgeving zelfstandig acties te ondernemen. Vertoont voorbeeldgedrag door acties te ondernemen die in eigen organisatieonderdeel zichtbaar zijn.

 

Luisteren: Tonen belangrijke informatie op te pikken uit mondelinge mededelingen. Doorvragen; ingaan op reacties. Gedragsindicatie: Stimuleert anderen in de directe werkomgeving om te luisteren alvorens te reageren, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag.

 

 

Bijzonderheden

In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt verwacht dat voor woon-werkverkeer en eventuele dienstreizen gebruik gemaakt wordt van het openbaar vervoer.

 

 

CV eisen

CV volledig in het Nederlands (maximaal 7 pagina's).

 

 

De maximale individuele inhuurperiode is vastgesteld op 4 jaar. Onderbrekingen tussen contracten worden hierin eveneens meegeteld, tenzij de onderbreking minimaal 12 aaneengesloten maanden heeft geduurd. Na een onderbreking van minimaal 12 aaneengesloten maanden kan opnieuw aangeboden worden voor opdrachten en begint de telling van de maximale inhuurperiode opnieuw.


Uw aanbieding wordt niet geaccepteerd indien de maximaal hierboven bedoelde inhuurperiode wordt overschreden.


Ook wordt uw aanbieding niet geaccepteerd als u een dienstverband voor bepaalde/ onbepaalde tijd hebt gehad met UWV en u zich binnen 1 jaar na uitdiensttreding aanbiedt voor een opdracht.

 

 

Aanvraag gunningscriteria

 

Omschrijving

Knock-out

Belang (1 = minst, 10 = meest)

U dient één referentie van een relevante opdracht in. Deze moet u opnemen in uw cv en als één document uploaden. U vermeldt opdrachtgever, telefoonnummer, begin/einddatum (niet ouder dan 1 jaar), uur per week, omschrijving werkzaamheden en resultaat.

Ingeschakeld

 

Leverancier verklaart – evenals wij – houden een actief duurzaamheidbeleid te voeren en streeft naar verminderde CO2-uitstoot. Kandidaat reist aantoonbaar per openbaar vervoer of ongemotoriseerd van woning naar werk voor ten minste 80% van de reisafstand.

Niet ingeschakeld

3

Een afgeronde academische opleiding Organisatie en Beleid of Bedrijfskunde.

Ingeschakeld

 

Afgeronde opleiding en ervaring BIZZdesigner.

Ingeschakeld

 

4 jaar ervaring en kennis met DSDM methodiek opgedaan in de laatste 8 jaar.

Niet ingeschakeld

9

Minimaal 5 jaar aantoonbare kennis van - en ervaring in grootschalige digitaliseringstrajecten in de afgelopen 10 jaar.

Niet ingeschakeld

10

Ervaring in en kennis van sociale zekerheid, overheid en administratieve organisaties.

Niet ingeschakeld

8

Opleiding Document Management systematiek gegeven door bijvoorbeeld het Internationaal Management Forum.

Niet ingeschakeld

8

Inhoudelijke kennis van en minimaal 8 jaar ervaring met Elektronische Archiefsystemen.

Niet ingeschakeld

8

Minimaal 8 jaar aantoonbare ervaring in implementatietrajecten rondom digitalisering.

Niet ingeschakeld

7

 

 

 

 
Type opdrachtgever: Overige
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden