Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 1353
 
Opdracht: Senior Jurist Grondzaken
 
Sluitingsdatum: 2017-08-24 09:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Juridisch
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:

Aanvraagnummer

1353

Aanvang

z.s.m.

Duur

3 maanden

Opleidingsniveau

WO

Optie tot verlenging

Mogelijk maar nog niet bekend.

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

24

Verloopt op

24-08-2017 09:00

 

 

Opdracht
De gemeente is voor de afdeling Ontwikkeling op zoek naar een senior jurist grondzaken. Je komt te werken in het cluster Taakeenheid Economie, Grondzaken en Planeconomie van de afdeling Ontwikkeling. De afdeling Ontwikkeling bestaat daarnaast uit de taakvelden Projectmanagement en Civieltechniek. De afdeling is verantwoordelijk voor de realisatie van woningbouwprojecten, bedrijvenparken, maatschappelijke voorzieningen, infra projecten en natuur- en recreatiegebieden.
 
 
Werkzaamheden
De werkzaamheden bestaan onder meer uit:
Het voeren van  onderhandelingen en verrichten van  werkzaamheden ter vastlegging van afspraken tussen partijen;
Het opstellen en toetsen van privaatrechtelijke overeenkomsten zoals  samenwerkings-, koop  en anterieure overeenkomsten;
Controle op naleving van de overeenkomsten;
Het bijstaan en  adviseren in procedures;
Het grondbeleid van “bepalend naar regisserend” verder uitwerken en uitdragen;
Het adviseren over wijzigingen van relevante wet- en regelgeving en het bevorderen van kennisontwikkeling op de afdeling.
Voor de realisering van de ruimtelijke ontwikkelingen werkt de Gemeente Pijnacker-Nootdorp met projectteams. Je behartigt in het projectteam de juridische en vastgoed belangen.
 
 
Kennis/Ervaring
Brede theoretische kennis op het vakgebied respectievelijk beleidsterrein;
Kennis van wet- en regelgeving op de beleidsterreinen;
Inzicht in bestuurlijke, organisatorische en functionele verhoudingen;
Inzicht in financieel-economische aspecten van het beleidsterrein;
Inzicht in (maatschappelijke) ontwikkelingen op de beleidsterreinen;
Inzicht in financiële, personele en organisatorische c.q. uitvoeringsgerichte aspecten van projecten;
Vaardigheid in het analyseren, ontwikkelen en formuleren van integrale beleidsadviezen;
Vaardigheid in het opstellen van bestuurs- en managementrapportages;
Vaardigheid in het inhoudelijk afstemmen van werkzaamheden;
Vaardigheid in het uitvoeren van projecten;
Vaardigheid in het toelichten van de gemeentelijke standpunten in rechte;
 
 
Communicatie en sociale vaardigheden;
Vaardigheid in het afstemmen van (beleids)adviezen en voorstellen en in het toelichten hiervan.
 
 
Gunningscriteria (weging)
Minimaal 5 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar als vastgoedjurist (30%)
Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente (20%)
Afgeronde WO opleiding rechten (20%)
Kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van grondbeleid, onteigening, Wvg en Wro blijkend uit relevante opleidingen / cursussen (20%)
Selectiegesprek in tweede beoordelingsfase (10%)
 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden