Beschrijving: |
Circa 1400 medewerkers werken op diverse beleidsterreinen samen aan een beter en mooier Gelderland voor bijna twee miljoen inwoners. De grootste provincie van Nederland is als overheidsorganisatie en als werkgever sterk in ontwikkeling. Daarom zoeken we naar medewerkers die verantwoordelijkheid nemen voor doelen en resultaten in hun werk.
De afdeling Financiën bestaat uit een frontoffice, een backoffice en een secretariaat die nauw samenwerken om de provinciale organisatie te ondersteunen en te adviseren op het gebied van financiën en bedrijfsvoering.
De backoffice, het team Financiële Administratie en Beheer (FAB), zorgt voor de financieel administratieve processen en boekhoudkundige werkzaamheden voor de provinciale organisatie.
De frontoffice, bestaande uit een team Business Planning en Control (BPC) en een team Financieel Beleid (FIB), ondersteunen de afdelingsmanagers, managers prioritaire programma’s en directeuren bij de planning- en controlcyclus, de financiële beleidskaders en integrale managementverantwoordelijkheid. Daarnaast ondersteunt en adviseert het team Financieel Beleid het provinciebestuur en de directie op financieel gebied en bij specifieke financieel-economische vraagstukken.
Het team Business Planning en Control bestaat uit drie clusters van circa 8 adviseurs, die de managers ondersteunen en adviseren op het gebied van planning & control, financiën en bedrijfsvoering. Daarnaast kent het team BPC een cluster waar de centrale regie op de organisatie en totstandkoming van de planning- en controlcyclus vorm wordt gegeven (P&C-regie). De ontwikkeling inzake de consistentie van de middelenfuncties en de signaleringsfunctie naar nieuwe ontwikkelingen bij de afnemers is nog in volle gang.
Voor het team Business Planning en Control van de frontoffice van de afdeling Financiën zoeken wij een
Adviseur Financiën (Adviseur C Financieel)
36 uur per week (feitelijke werktijd is 40 uur)
Vooralsnog tijdelijk voor de periode tot 14 januari 2014 (met optie te verlengen met 2 x 6 maanden tot uiterlijk 14 januari 2015), met als primaire aandachtsvelden het bureau Regiotaxi en de sector Beheer en Onderhoud Wegen.
Functie-inhoud:
• het adviseren en ondersteunen van het management in de ontwikkeling en uitvoering van financieel-economische vraagstukken met daarbij oog voor zowel de advies- als controlrol;
• het adviseren en ondersteunen van het management in hun verantwoordelijkheid voor het uitvoering geven aan de verschillende onderdelen van de planning en control cyclus: zowel in voorbereidende (verzamelen en analyseren) als uitvoerende zin;
• het verzamelen, analyseren en toetsen van prognosegegevens:het beoordelen op (te verwachten) budgetoverschrijdingen en het adviseren aan de budgethouders over bijstelling van het beleid of tussentijds re-alloceren van financiële middelen;
• het zonodig leveren van bijdragen aan externe contacten (bijv. gemeenten en vervoerders) inzake financiële vragen en verantwoordingen gekoppeld aan de betreffende beleidsonderwerpen;
* Het leveren van financiële input voor de ambtelijke en bestuurlijke besluitvorming in de samenwerking met de 38 betrokken gemeenten;
• het beoordelen en verwerken beleidsinhoudelijke vraagstukken met financiële consequenties: toetst hierbij op financiële haalbaarheid (adviseur vs. controlrol);
• Voorbereiden relevante maandrapportages voor die afdeling(en) die tot de dienstverlening behoren.
• Ondersteuning bij de uitvoering van de P&C-cyclus en ondersteunt hierbij de andere adviseurs binnen het team, gericht op het produceren van de producten van de P&C-cylcus.
• Het voeren van overleg met budgethouders over de financiële stand van zaken m.b.t. de budgetten en het verder ontwikkelen van de financiële informatievoorziening t.b.v. de budgethouders.
• Vorenstaande taken richten zich in eerste instantie op het bureau Regiotaxi en de sector Beheer en Onderhoud Wegen en in breder verband op de sectoren Mobiliteit en Uitvoering Werken.
• Overige voorkomende werkzaamheden binnen het team BPC.
Kandidaat omschrijving
Competenties;
• In de aard een aantoonbare doener: kunnen schakelen tussen theorie en de vertaling naar de praktijk.
• Gericht op ontwikkeling samenwerking en invulling geven aan partnership;
• Pragmatische instelling en werkwijze;
• Teamspeler
• Over de grenzen van de eigen functies heen kunnen kijken (multidisciplinair).
Kandidaat is per direct beschikbaar. Het oordeel hierover berust bij de opdrachtgever.
I
Kwaliteit aangeleverd CV
Het CV dient - naast de invulling van de toelichtingen van de gevraagde wensen en eisen - in een aparte bijlage (maximaal 7 pagina's A4) te worden opgenomen. Het CV dient volledig in het Nederlands te zijn.
Het CV dient louter ter verificatie van de gegeven antwoorden.
Verwijzingen naar ALLEEN het CV bij de beantwoording / toelichtingen op de eisen en wensen kunnen leiden tot uitsluiting.
Er dienen twee (2) referenties van eerdere relevante projecten/opdrachten te worden toegevoegd, voorzien van naam en telefoonnummer van de contactpersonen. De referenties dienen in een separate bijlage te worden opgenomen bij de betreffende referentie eis.
Contactpersoon voor wat beftreft het aanbestedingsproces is de heer V.L. Brandt, provincie Gelderland (Team Inkoop), Tel. 026-3598757.
Inhoudelijke vragen omtrent deze offerteaanvraag kunnen UITSLUITEND via het systeem worden gesteld. De antwoorden op deze vragen zullen middels een nota van inlichtingen aan alle partijen in de marktplaats worden toegezonden. Deze nota van inlichtingen maakt integraal onderdeel uit van deze offerteaanvraag. Telefonische vragen zullen NIET worden beantwoord.
Technische vragen met betrekking tot het gebruik van de applicatie kunt u stellen via de 'Helpfunctie' rechtsboven in het menu.
Minimaal: |
€60, 00 |
Maximaal: |
€75, 00 |
Werkervaring cv eis
Aantoonbaar kennis van en ervaring met provinciale (danwel gemeentelijke) planning- en controlprocessen, financiele systemen (bijv. Oracle) en excel waarbij het essentieel is een goede verbinding te leggen tussen de beleidsinhoud en de vertaling naar de financiële functie.
Werkervaring cv eis
Het in de samenwerking met verschillende betrokken partijen op ambtelijk niveau goed kunnen schakelen tussen de verschillende abstractieniveau's (managers en collega adviseurs en administrateurs) in een provinciale organisatie (aantoonbaar kunnen samenwerken en teamplayer).
Werkervaring cv eis
Aantoonbaar communicatieve vaardigheden, zowel in woord als geschrift, zowel gericht op het bijdragen aan de resultaten als aan het verder vorm geven van samenwerking (binnen de afdeling, maar ook daarbuiten.
CV eis
Uw CV is volledig in het Nederlands gesteld en omvat maximaal 7 pagina's. U voegt uw CV als aparte bijlage bij deze eis toe.
Opleiding
De kandidaat beschikt tenminste over een afgeronde HBO-opleiding op financieel-economische gebied (bijv. HEAO/BE/EJ/MER). U geeft aan over welke afgeronde HBO-opleiding op het gevraagde gebied u beschikt.
Werkervaring
De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van een politiek-bestuurlijke organisatie, de werkwijze bij en in het politieke-bestuurlijke krachtenveld, en ervaring als gesprekspartner met het politieke bestuur (politiek-bestuurlijke sensitiviteit). Geef een voorbeeld waaruit dit blijkt.
Specifieke kennis / Ervaring
De kandidaat heeft aantoonbare ervaring op het gebied van de wegensector in relatie tot financiële wet- en regelgeving (financiële deskundigheid is daarbij een vereiste, zo beschikt u minimaal over kennis van BBV en het lasten- en batenstelsel), zoals beschreven bij functie-inhoud. U geeft aan op welke wijze de kandidaat deze aantoonbare ervaring heeft opgedaan.
Werkervaring
De kandidaat beschikt aantoonbaar over advies- en communicatievaardigheden, (zowel mondeling als schriftelijk in de Nederlandse taal) gericht op het analyseren van de informatiebehoeften van de afdelings-en teammanagers met inzet van zowel de advies- als controlrol. U bent daartoe een stevige gesprekspartner; met een rechte rug en met aantoonbaar omgevingsbewustzijn, voorzien van een antenne voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Geef met een voorbeeld aan, hoe u aan het gevraagde voldoet.
Specifieke kennis / ervaring
De kandidaat beschikt over een zeer gedegen, aantoonbare kennis van de P&C-cyclus, de samenhang tussen de verschillende onderdelen daarbinnen, en de wijze waarop deze verder kunnen worden ontwikkeld in het belang van de organisatie~en poltiek-bestuurlijke sturing en verantwoording.
Geef in ieder geval twee (2) voorbeelden op basis waarvan u aan gevraagde voldoet.
Beoordeling offertes (vanaf)
Verwachte terugkoppelingsdatum
|