Van 5-2-2018 t/m 5-2-2019 | Optie verlenging: 3 x 3 maanden
€95 - €120 per uur | Automatisering/ICT | Uren: 32 per week | Aantal FTE:
Planning
Start publicatie 12-01-2018 11:20
Vragen stellen tot 17-01-2018 08:00
Beantwoording vragen 18-01-2018 12:00
Offerte indienen tot 26-01-2018 08:00
Start beoordeling 26-01-2018 08:00
Verwachte gunning 31-01-2018 09:00
Opdrachtomschrijving
ICT NML is een samenwerkingsverband van meerdere gemeenten op het gebied van ICT. Momenteel maken de gemeenten Venlo, Roermond, Weert en Nederweert deel uit maar de bedoeling is dat we groeien. Sinds 2014 voeren we het ICT-beheer en ICT-onderhoud uit voor onze deelnemers. Wij zijn een dienstverlenende organisatie die faciliteert in de invulling van automatiseringsvragen. Wij streven naar uniforme werkprocessen, eenduidige dienstverlening en de vorming van een regieorganisatie. We zijn continue bezig om te professionaliseren en de klantgerichte dienstverlening te optimaliseren. Tevens staan een aantal innovatieve projecten op de uitvoeringskalender die een bijdrage leveren aan de flexibiliteit en snelheid van de dienstverlening. ICT NML is een organisatie waar vernieuwing en verandering een constante factor is. Wij zijn een organisatie die acteert in een politieke omgeving met tegelijkertijd de mentaliteit van het bedrijfsleven. Dit doen wij zonder winstoogmerk. Voor meer info zie onze website www.ictnml.nl
Accountmanager / Programmamanager
ICT NML is op zoek naar een nieuwe medewerker die gaat werken als accountmanager en programmamanager. We willen deze 2 rollen laten uitvoeren door 1 persoon. De collega die we binnen ICT NML graag willen verwelkomen spreekt en verstaat de taal van de gemeenten en de bijbehorende informatisering en automatisering.
Als accountmanager ICT NML ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig vertegenwoordigen van ICT NML bij de klant/opdrachtgever. Je treedt op als aanspreekpunt met betrekking tot de ICT-dienstverlening, adviseert en ondersteunt klantopdrachtgevers en klantafnemers bij het optimaal gebruik van de ICT-dienstverlening, bouwt een zakelijke relatie met klanten op en onderhoudt deze relatie. ICT NML werkt met een vastgestelde SLA, PDC en DVO. De accountmanager houdt ICT NML op de hoogte van ideeën en behoeften van klanten en vertaalt klantvragen in offertes. Ook fungeert de accountmanager als het escalatiepunt bij het niet nakomen van de afgesproken dienstverlening, neemt initiatieven om de relatie met klanten te verbeteren en houdt de ontwikkelingen op het vakgebied bij. Verder is de accountmanager verantwoordelijk voor het uitvoeren van dienstenniveau-beheer, wat neerkomt op identificeren van behoeften bij klanten. De accountmanager is tevens verantwoordelijk voor de specifieke rapportages over de geleverde diensten en communiceert deze met de klant. Daarnaast behoort het acquireren van opdrachten bij bestaande klanten tot je takenpakket, alsmede het zoeken van nieuwe klanten.
Als programmamanager ben je verantwoordelijk voor het programma ICT NML 2.0 waaronder diverse ICT deelprojecten zijn gekoppeld (Microsoft, VMWare, Networking, Firewalls, Security, etc.). Je draagt zorg voor het succesvol verlopen van het programma en onderhoudt uitstekende relaties met je opdrachtgevers. Je bent verantwoordelijk voor het draagvlak van de projecten, van operationeel tot directie-niveau. Een complexe functie dus, waarbij je stevig in je schoenen staat. Je straalt vertrouwen uit en kunt binnen een paar dagen inschatten wat er speelt, wat er moet gebeuren en hoe je dit resultaat bereikt. Je hebt een pragmatische aanpak en een flexibele opstelling. Je weet wat er komt kijken bij het managen van complexe trajecten en grijpt waar nodig tijdig in. Je kennis en attitude passen bij de zwaarte van de opdracht. Je ervaring in verschillende omgevingen bij de overheid en in het bedrijfsleven maakt je breed inzetbaar. Je analyseert situaties snel en beweegt mee met veranderende eisen en omstandigheden. Voor het laten slagen van lastige projecten is samenwerking de sleutelfactor. Je hebt dan ook een coöperatieve instelling en kunt voor verschillende partijen fungeren als sparringpartner. Je spreekt mensen waar nodig aan op hun verantwoordelijkheden. Je kennis en expertise deel je met je collega’s. Bovendien ben je niet alleen thuis in ICT-trajecten, maar je begrijpt ook de impact ervan op de beleids- en uitvoeringsprocessen bij de gemeenten. Samen met de opdrachtgever sla je de brug tussen technologische mogelijkheden en de doelen van de organisatie.
In deze afwisselende functies geniet je een hoge mate van zelfstandigheid.
Kandidaatomschrijving
De ideale kandidaat staat communicatief, commercieel en analytisch stevig in zijn schoenen, is sterk probleemoplossend gericht, weet tegenstellingen te overbruggen en opereert flexibel in een dynamische omgeving.
Je hebt een HBO werk- en denkniveau en aantoonbare ervaring in een vergelijkbare positie. Bij voorkeur bij gemeenten / ICT samenwerkingsorganisatie.
Aantoonbare ervaring projectmanagement (Prince2).
Je hebt meer dan vijf jaar aantoonbare ervaring met het managen van complexe ICT-projecten.
Prince2 en ITIL gecertificeerd.
Gunningscriteria
Weging prijsdeel:
20 %
Werkervaring
Op CV aantoonbaar meer dan vijf jaar werkervaring met het managen van complexe ICT-projecten.
Weging:
20 %
Opleiding
Op CV aantoonbaar tenminste een afgeronde HBO opleiding.
Weging:
20 %
Werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring in een vergelijkbare positie binnen een gemeentelijke organisatie.
Weging:
15 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Passend binnen de organisatie 5% - gestelde eisen in de opdracht 10% - gestelde wensen in kandidaatsomschrijving 10%
Weging:
25 %
|