Van 12-2-2018 t/m 31-12-2018 | Optie verlenging: 2 x 3 maanden
€0 - €60 per uur | Sociale zaken & Werkgelegenheid | Uren: 36 per week | Aantal FTE:
Planning
Start publicatie 16-01-2018 00:00
Vragen stellen tot 18-01-2018 08:00
Beantwoording vragen 18-01-2018 17:00
Offerte indienen tot 26-01-2018 08:00
Start beoordeling 26-01-2018 08:00
Verwachte gunning 08-02-2018 00:00
Opdrachtomschrijving
Vakgebied Sociale Domein (SD)
Het vakgebied Sociaal Domein is recentelijk ontstaan door samenvoeging van afdelingen Maatschappelijke Ontwikkeling en de afdeling Sociale zaken, waarmee zowel beleid als uitvoering van diverse taken in het Sociaal Domein zijn samengegaan. Bij het vakgebied Sociale Domein werken circa 100 medewerkers die samen verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van diverse wetten zoals onder meer de Jeugdwet, de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en de Participatiewet. Het Sociale Domein is een zeer dynamisch vakgebied die door haar nauwe relatie met de samenleving en wijzigingen in de wetgeving snel moet inspringen op veranderingen. Het werken binnen dit vakgebied is hierdoor leuk en uitdagend.
De functie bestaat uit twee onderdelen
Voor de Handhaving rechtmatigheid zijn wij op zoek naar een bedreven handhaver, met ruime ervaring en kennis van de Participatiewet. De werkzaamheden bestaan uit afdoening van oudere en nieuwe handhavingszaken, maar ook om handhaving aan de Poort. Je werkt daarbij samen met je directe collega’s die van belang zijn voor de afdoening van de zaak. Je onderzoekt de rechtmatigheid van bijstandsuitkeringen op basis van onderzoek, gesprekken, waarnemingen en huisbezoeken. Naast enthousiasme en ervaring zijn wij op zoek naar een collega die zaken snel doorgrondt, weet op welke wijze een zaak succesvol opgebouwd wordt en zorgvuldigheid combineert met snelheid van handelen. Je bent in staat om naar de brede context van een zaak te kijken en dit vraagt om nauwe samenwerking met de interne en directe collega’s. Ook vraagt dit om goede afstemming met de Belastingdienst, politie, lokale woningbouw, hulpverleningsinstanties en/of maatschappelijke organisaties. Handhaving en fraude-onderzoek vindt vanuit de gemeente vooral plaats vanuit bestuursrechtelijk onderzoek.
Een andere van belang zijnde taak zal bestaan uit het waar nodig oppakken van werkzaamheden als consulent inkomen. Ook als inkomensconsulent moet je zelfstandig een caseload kunnen draaien en beheren. We verwachten van je dat je de aanvragen conform gemeentelijk beleid en Participatiewet onderbouwt en administratief verwerkt, rapporteert, beschikt en registreert. Het takenpakket bestaat uit :
• Beoordelen aanvragen levensonderhoud Participatiewet en IOAW;
• Intrekkingen of beëindigingen;
• Herziening- en/of terugvordering;
• Herberekeningen;
• Uitvoeren van tussentijdse onderzoeken;
• Handhaving en huisbezoek;
• Het opleggen van boetes en maatregelen;
• Voorlichten van de klant over mogelijkheden, rechten en plichten;
Als inkomensconsulent ben je verantwoordelijk voor rechtmatigheid van de uitkeringen in brede zin.
Wij zoeken een collega die in staat is te schakelen tussen de beide onderdelen van deze functie. De werkzaamheden liggen sterk in elkaars verlengde en wij willen naar gelang de capaciteiten van de kandidaat en de drukte op de werkvloer in overleg met medewerkers en kandidaat een keuze maken hoe de werkzaamheden moeten worden ingevuld.
Medewerkers handhaving zitten met inkomensconsulenten, medewerkers minimabeleid en consulenten re-integratie (werk) in één team. Binnen het vakgebied werk je nauw samen met andere teams, zoals Zorg, Wmo en jeugdwet om gezamenlijk de inwoner van de gemeente Dronten het beste te kunnen faciliteren.
!Let op:
De inschrijver dient te beschikken over een G-rekening waarop de gemeente kan betalen.
Als de inschrijver staat geregistreerd bij SNA wordt 25% van het factuurbedrag (inclusief btw) op de G-rekening van de uitlener betaald.
Als de inschrijver niet staat geregistreerd bij SNA wordt 50% van het factuurbedrag (inclusief btw) op de G-rekening van de uitlener betaald.
Kandidaatomschrijving
• Je hebt een HBO kennis- en denkniveau;
• Je hebt bij voorkeur een relevante juridische HBO-opleiding gevolgd en beschikt over actuele kennis van de Participatiewet en andere sociale wetten;
• Je hebt bij voorkeur recente werkervaring als handhaver en inkomensconsulent;
• Je hebt kennis van en ervaring met (GWS) Suite4all, Word en Excel;
• Je hebt kennis van zaakgericht en digitaal werken, bij voorkeur met zaaksysteem Mozard;
• Je bent flexibel, klantgericht en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden;
• Je bent resultaatgericht en analytisch ingesteld;
• Je beschikt over een probleemoplossend vermogen en bent stressbestendig;
• Je communiceert duidelijk en bent gericht op samenwerking;
• Je beschikt over een goede rekenvaardigheid.
De competenties zoals verwoord in de opdracht- en kandidaatomschrijving worden in de motivatiebrief en/of tijdens het gesprek getoetst door de gemeente.
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van Handhaver Rechtmatigheid wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Handhaver Rechtmatigheid is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA.
Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.
Eisen
Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO-opleiding
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring als Handhaver Rechtmatigheid en 1 jaar werkervaring als Inkomensconsulent, waarvan minimaal één van beide functies is uitgeoefend in de afgelopen 3 jaar bij een gemeente.
Referentie vereist
Motivatiebrief
Motivatiebrief, door de kandidaat zélf geschreven, (max 1 A-4) dient door de inschrijver bijgevoegd te zijn
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van Handhaver Rechtmatigheid wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Handhaver Rechtmatigheid is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
De aanbieder dient een schriftelijke bevestiging ondertekend bij te voegen, waarin de aanbieder aangeeft over een G-rekening te beschikken
Gunningscriteria
Weging prijsdeel:
20 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De brief dient door de kandidaat zélf geschreven te worden. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
Weging:
25 %
Meerjarige werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 6 jaar als Handhaver Rechtmatigheid bij een gemeente.
2 of 3 jaar werkervaring (5 %)
4 of meer jaren werkervaring (10 %)
Weging:
10 %
Vakgerichte opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde juridische HBO-opleiding.
Weging:
10 %
Afgeronde training/cursus
Op CV aantoonbaar een afgeronde training en/of cursus Handhaving Rechtmatigheid en Participatiewet, afgerond in de afgelopen 5 jaar.
Een afgeronde training en/of cursus Handhaving Rechtmatigheid of Participatiewet (5 %)
Een afgeronde training en/of cursus Handhaving Rechtmatigheid én Participatiewet (10 %)
Weging:
10 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de opdracht en kandidaatsomschrijving. Tevens wordt gekeken of er een klik met de kandidaat aanwezig is. De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 25% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek
Weging:
25 %
|