Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 93126:1
 
Opdracht: Inhuur lifecoach
 
Sluitingsdatum: 2013-11-12 15:56
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:

LET OP: Als je een aanbieding wilt verrichten op deze opdracht moet je reeds gekwalificeerd zijn bij de betreffende opdrachtgever. Je kunt alleen aanbiedingen verrichten op opdrachten die zijn gepubliceerd na jouw registratie- en kwalificatiedatum.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Tenderplace op telefoonnummer: 020-5216207
 

Gewenste startdatum

1 december 2013

Einddatum

1 december 2014

Aantal voor te stellen kandidaten

1 tot 3

Geplande datum verificatiegesprek

19 november 2013

 

 

Curriculum vitae

U mag maximaal drie kandidaten voorstellen middels het overleggen van curriculum vitae.

Indien u meer dan drie kandidaten aanbiedt, wordt uw offerte ter zijde gelegd en verder niet inhoudelijk beoordeeld.

 


Doel

De gemeente wenst een Lifecoach in te zetten voor klanten die kampen met diverse problemen waardoor zij belemmerd worden om stappen te zetten richting participatie. Deze klanten komen uit de doelgroep uitkeringsgerechtigden, nuggers of jongeren waarvoor de klantmanager de inzet van de Lifecoach passend acht.


Het doel van deze opdracht is:
1. Wegnemen van belemmering bij klanten voor activering, re-integratie of participatie door inzet van een Lifecoach
2. Klanten gebruik leren maken van bestaande voorzieningen op het gebied van hulpverlening, zorg of het productenaanbod van de afdeling Werk, Zorg en Inkomen
3. Signaleren van knelpunten en voorstellen van verbeterpunten in de Zoetermeerse aanpak


Werkwijze
De Lifecoach ondersteunt klanten bij het oplossen van problematiek die direct of indirect invloed heeft op het functioneren van de klant in het dagelijks leven. De Lifecoach maakt, op basis van de overdracht van de klantmanager, een voorstel over de aard van de problematiek, de benodigde ondersteuning en de wijze van begeleiding. Dit betekent dat maatwerk voor iedere klant centraal staat. De begeleiding die de Lifecoach levert vindt gedurende 3 maanden plaats in de vertrouwde omgeving van de klant. De Lifecoach biedt hierin een flexibel en snel inzetbaar aanbod. Naast deze begeleiding leert de Lifecoach de klanten gebruik te maken van bestaande voorzieningen op het gebied van hulpverlening, zorg of het productenaanbod van de afdeling Werk, Zorg en Inkomen. Hierdoor blijft de inzet van de Lifecoach beperkt tot de benodigde extra ondersteuning in het dagelijks leven van klanten.


De klantmanager bepaalt dat de Lifecoach voor zijn klant ingezet wordt. De Lifecoach houdt de klantmanager op de hoogte van individueel gestelde doelen van de klant en de behaalde resultaten. Tevens meldt de Lifecoach verzuim direct en stemt hij met de klantmanager af als er belemmeringen zijn in het individuele traject. Daarnaast stemt de Lifecoach tussentijds af met de klantmanager over de voortgang, zodat waarnodig aanvullende afspraken gemaakt kunnen worden over verlening van het instrument. Indien het gewenst is om de Lifecoach vanwege de aanwezige problematiek van de klant langer dan 3 maanden in te zetten, dan zal hiervoor een aanvullend voorstel aan de klantmanager voorgelegd worden. Uit dit voorstel komt naar voren welke andere instrumenten op korte termijn ingezet kunnen worden en wat de aard van de begeleiding is.


Resultaten
Klanten ervaren na de inzet van de Lifecoach minder belemmeringen in hun dagelijks leven. Door deze vooruitgang kunnen er vervolgstappen gezet worden in de richting van activering, re-integratie of participatie
Omvang opdracht en startdatum
De opdracht loopt van 1 december 2013 tot 1 december 2014, met mogelijkheid van tussentijdse opzegging als resultaten uitblijven en met mogelijkheid tot verlenging voor maximaal 3 jaar.
Evaluatie Opdrachtnemer geeft aan de gemeente Zoetermeer een wekelijkse terugkoppeling van voortgang en resultaten. Daarnaast vindt er aan het einde van de opdracht een evaluatie plaats.


Kosten
Opdrachtnemer vraagt een prijs per traject met een diversiteit in opbouw van intake, begeleiding en nazorg.
Eisen ten aanzien van het aanbod
-U heeft aantoonbare ervaring met coaching
-Succescijfers die elders gerealiseerd zijn, zijn aantoonbaar
-U biedt maatwerk voor elke klant
-Vormvereiste: De inschrijver dient de maximaal drie CV¡¦s en motivatiebrief van de kandidaat aan te leveren en toe te voegen in de map ¡¥mijn documenten¡¦ op het aanbestedingsplatform.
-De kandidaten hebben aantoonbare ervaring als Lifecoach
-U maakt uw methodiek in uw eigen woorden inzichtelijk.

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden