Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: GE373
 
Opdracht: Beleidsmedewerker MO, 8 tot 24 u per wk
 
Sluitingsdatum: 2013-10-18 16:44
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie: Gelderland
 
Beschrijving:

 

 

Organisatie   Publicatiedatum 18-10-2013
Dienstverband 8 tot 24 uur per week Aanvraagnummer  
Werk/denkniveau HBO Verloopdatum 23-10-2013 23:59
Aanvang z.s.m.  
Duur ongeveer 3 maanden

 

 

 

 

Organisatie
De stad is in ontwikkeling! In de gemeente staat er de komende jaren veel te gebeuren op het maatschappelijk terrein. De decentralisatie van de AWBZ begeleiding, de jeugdzorg en de invoering van de Participatiewet, maar ook het eigen kracht denken om binnen de krappere financiële kaders toch een optimaal resultaat te behalen zijn een aantal voorbeelden hiervan. We willen blijvend zorgen voor een kwalitatief hoog woon- en leefmilieu voor de inwoners van de gemeente.

 

 

Onze organisatie is ingericht volgens het directiemodel. Dat betekent een platte structuur met de gemeentesecretaris als ‘directeur’ aan het hoofd van de organisatie. De organisatie bestaat uit de eenheden: Ontwikkeling & Advies, Publiek & Service, Realisatie en Beheer en Bedrijfsvoering. De vier eenheidsmanagers geven integraal leiding aan hun eenheid. Deze vacature valt onder de eenheid Ontwikkeling & Advies. 

 

 

Werken in onze gemeente zorgt voor dynamiek en ontwikkeling. We zijn trots op onze medewerkers en het enthousiasme, de loyaliteit en betrokkenheid waarmee zij werken. Enkele kernwoorden voor onze organisatie zijn: enthousiast en ambitieus management, korte lijnen met bestuur en leuke collega’s. Genoeg afwisselende onderwerpen waarbij je het gemeentelijke werkterrein goed leert kennen. Werken binnen onze organisatie zorgt in ieder geval voor een leuke werkomgeving waarin je je snel thuis zult voelen.

 

 

Functie
De eenheid Ontwikkeling en Advies ontwikkelt in intensieve samenwerking en interactie met partners uit onze omgeving (naast bestuur veelal instellingen en maatschappelijke organisaties) voornamelijk richtinggevend beleid op zowel het brede maatschappelijke als het ruimtelijke terrein.

In de functie van beleidsmedewerker Maatschappelijke Ontwikkeling ben je verantwoordelijk voor het terrein Werk en Inkomen. De invoering van de Participatiewet doen wij samen met Heerde en Oldebroek. Jij participeert in deze projectgroep om voor Hattem de Participatiewet in te voeren. Ook voor de andere terreinen binnen Werk en Inkomen ben je verantwoordelijk. Dit betreft beleid op het gebied van de Wet werk en bijstand (en aanverwante regelingen), waaronder minimabeleid, terugvorderingbeleid en handhavingsbeleid.

 

 

Het is dus een brede en integrale functie waarbinnen veel ontwikkelingen spelen. Deze ontwikkelingen worden steeds meer ‘bovenlokaal’. Hierin heb je een rol als trekker en sparringpartner om het Hattems belang goed op tafel te krijgen, maar ook om het regionale belang mee te wegen. Van jou wordt verwacht dat je je kennis over de huidige en toekomstige ontwikkelingen op een proactieve manier kunt inzetten. Samenhang met andere beleidsterreinen wordt steeds belangrijker en daarom zien we graag dat je je kunt bewegen in het spanningsveld tussen deze verschillende beleidsterreinen en de lokale en regionale belangen.

 

 

Opdracht
Wegens ziekte van onze huidige medewerker zijn wij op zoek naar een collega die de volgende zaken kan oppakken:

1. Vervanging van de huidige medewerker. Inzet op het gehele gebied van Werk en Inkomen: zijnde met name werkzaamheden behorende bij de nieuwe participatiewet en de sociale werkvoorziening. Maar ook andere voorkomende werkzaamheden op het gebied van Werk en Inkomen kunnen er zijn. Dit speelt voor de duur van de ziekte van de huidige medewerker. Inschatting is dat dit qua uren in de loop van enkele maanden terugloopt.

 

 

2. De oplevering van een Nota re-integratiebeleid. De verwachting is dat dit ongeveer 8 uur per week in beslag neemt, totdat deze nota is opgeleverd (circa 3 maanden). De Nota re-integratiebeleid dient sowieso opgeleverd te worden, ongeacht de terugkeer van de zieke medewerker.

 

 

Gunningscriteria (weging)
- Minimaal HBO-opleiding afgerond (15%)
- Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar met het werken bij een gemeente (20%)
- Recente werkervaring in de participatiewet (15%)
- Ervaring met beleid op sociale werkvoorzieningen (25%)
- Ervaring met het opstellen van re-integratiebeleid (25%)

 

 

Geef in het cv duidelijk aan of en waarom u / de door u aangeboden kandidaat aan bovenstaande criteria voldoet.

 

 

Competenties
De gemeente heeft drie competenties benoemd waarvan zij wil dat iedere medewerker in de organisatie ze bezit, dit zijn klantgerichtheid, resultaatgerichtheid en samenwerken.

 

 

Daarnaast verwachten wij voor deze specifieke vacature dat je beschikt over een groot analytisch vermogen en denkkracht, bestuurssensitiviteit, netwerkvaardigheid, oordeelsvorming en initiatief. Je weet de landelijke, regionale en lokale ontwikkelingen te vertalen naar concrete acties.

 

 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

 

 

Benodigd aantal professionals
1.

 

 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

 

 

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

 

 

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 44. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden