GEANNULEERD om administratieve redenen.
Functieomschrijving
-Je ondersteunt de Omgevingsmanager(s) en het projectteam in de voorbereidingsfase. In dat kader adviseer je het projectteam inzake omgevingsmanagement, lever je jouw omgevingsdeskundigheid en fungeer je als vraagbaak voor omgevingszaken. Je ondersteunt het projectteam en je borgt de kwaliteit van diverse omgevingsproducten.
-Als Adviseur OM (AO) leidt en ben je verantwoordelijk voor de realisatie van (deel)producten ten behoeve van omgeving. Je overlegt met de projectteamleden en deskundigen over omgevingsdisciplines. Je zoekt afstemming met externe (omgeving)partijen waar nodig.
-Tijdens de voorbereidingsfase verricht je werkzaamheden voor inventariseren van klanteisen, verkeersmanagement (Gebied Gericht Benutten), conditionering en de (publieks)communicatie. Binnen deze werkzaamheden ben je in staat om risico's in te schatten. Je kunt tijdig knelpunten onderkennen, oordelen en handelen.
-Je werkt nauw samen met de omgevingsmanager(s). Je overlegt met en rapporteert aan de omgevingsmanager(s) over je (uitbestede) producten, daarbij rekening houdend met de aspecten inhoud, proces en raakvlakken. Je overlegt en rapporteert aan de verantwoordelijk omgevingsmanager(s) ten behoeve van de terugkoppeling aan het projectteam in het kader van risicomanagement. Je bent mede verantwoordelijk voor de inhoud en tijdigheid van de (deel)producten ten behoeve van omgeving.
Indicatie van de werkzaamheden:
1. In algemene zin uitvoering geven aan de taken en activiteiten die binnen een voorbereidingstraject van Opdrachtgever dienen te worden uitgevoerd binnen het domein Omgevingsmanagement. Uitgangspunt hierbij is hetgeen is vastgelegd in de “Werkwijzer Aanleg”.
2. Activiteiten in het kader van de beheersing van het omgevingsmanagement.
- Deelnemen aan het interne omgevingsteam overleg met inhoudelijke specialisten en adviseurs
- Inhoudelijke en risicogestuurde input leveren aan de omgevingsmanager voor het overkoepelende projectteam overleg.
- actief en zelfstandig beheersen van tijd, geld en risico's binnen de eigen (te verantwoorden) deelproducten. Hiermee een bijdrage leveren aan de algehele projectbeheersing ism de Manager Projectbeheersing.
- actueel houden van het plan van aanpak voor omgevingsmanagement.
3. - Leveren van deelproducten binnen het domein van omgevingsmanagement. In overleg met de omgevingsmanager in hoofdlijn verantwoordelijk voor:
-kwaliteitsborging van het omgevingsmanagement binnen de contractvoorbereiding. Volledigheid op
klanteisen, dan wel ‘reguliere’ eisen en/of procesafspraken.-spil binnen de afstemming tussen techniek, contract en omgevingsmanagement als het gaat om de klanteisen.
-initieren, procesbewaking en/of afhandeling van overeenkomsten met derden.
-onderzoek en (laten) uitwerken van diverse raakvlakprocedures. Te denken valt aan zorgplicht, kader afstromend wegwater, monumentenwet, etc
- inventariseren van klanteisen intern en extern voor het Klanteissyssteem volgens system engineering.
- organiseren (uitbesteden) en begeleiden van Gebieds Gericht Benutten indien noodzakelijk
- identificeren en afwikkelen van conditionerings zaken, zoals vergunnigenscan (laten) uitvoeren, pre contractuele onderzoeken (laten) uitvoeren, etc.
Werk- en denk Niveau:
Bachelor - HBO
Gewenste werkervaring:
Algemene werkervaring minimaal 5 jaar, specifieke werkervaring minimaal 3 jaar.
Functie eisen
-je hebt kennis en ervaring met projectmanagement (inkoop- en contractmanagement, projectbeheersing; tijd, en geld, procesmanagement en omgevingsmanagement.
-Je hebt een HBO niveau op het gebied van civiele techniek of planvorming. Ook heb je enkele jaren
ervaring in een soortgelijke functie of ervaring in een projectomgeving. Je hebt inhoudelijke kennis van System Engineering, conditionering, vergunningen, systeem gerichte contractbeheersing en brede kennis van het vakgebied en inzicht in integrale samenhang met overige projectaspecten. Kennis/ervaring met Relatics is een pré
-Kennis en ervaring op het terrein van relevante wetgeving (Milieu, Ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer;
-Je hebt affiniteit met weg(water)bouwkundige werken en ervaring in infrastructurele projecten.
-Ervaring in het overleggen, samenwerken en communiceren met andere overheden, belangengroeperingen, burgers en marktpartijen;
-Kennis en ervaring met risico gestuurd werken en SE De adviseur omgeving dient inhoudelijke kennis te hebben van kabels en leidingen, vergunningen, inpassing/omgevingsaspecten, overeenkomsten, relatiebeheer, communicatie, veiligheid en(vaar) wegverkeermobiliteit/-management
-Je leidt en bent verantwoordelijk voor de realisatie van
deelprojecten/-producten ten behoeve van het aspect
omgeving.
Competenties
Communicatieve & netwerkvaardigheden
Organisatiesensitiviteit / Omgevingssensitiviteit
Plannen en organiseren / "Raakvlakgevoel"
Aanvraag gunningcriteria
Omschrijving
|
Knock-out
|
Belang (1 = minst, 10 = meest)
|
Opleidingsniveau zoals gevraagd in bijgevoegd functieprofiel
|
|
6
|
Jaren werkervaring zoals gevraagd in bijgevoegd functieprofiel
|
|
7
|
Ervaring in GWW sector (grond/weg/waterbouw)
|
|
6
|
Ervaring in publieke sector
|
|
1
|
Relevantie werkervaring zoals gevraagd in bijgevoegd functieprofiel
|
|
8
|
Ervaring met projectmatig werken
|
|
7
|
Opmerkingen / aanvullingen
Bij aanvang zal de inzet 24 uur per week zijn, uitlopend naar 32 uur per week.
De inhuurperiode is voor 1 jaar met de optie voor verlenging met 1 jaar.
|