Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 2141
 
Opdracht: Interim Manager Huisvesting en Facilitaire Zaken
 
Sluitingsdatum: 2018-09-18 09:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: (Algemeen) management, Facilitair
 
Provincie: Drenthe
 
Beschrijving:
Startdatum 1-10-2018
Einddatum: 31-03-2018
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Uren per week: 32-36 uur
 
 
Cluster Bedrijfsvoering
 
De collega's die werkzaam zijn binnen dit cluster zorgen voor solide bedrijfsvoering.
Het cluster voorziet hiertoe in de informatiebehoefte, advisering, kaderstelling en ondersteuning van de andere clusters op alle taakvelden van bedrijfsvoering (personeel, financiën, informatievoorziening, automatisering, belastingen, juridische en facilitaire zaken). Met de klantvraag centraal werken zij aan integrale oplossingen.
 
Opdracht

In de gemeente zijn sinds het najaar 2 panden in gebruik genomen voor de huisvesting van de organisatie. Een publieks- en bestuurscentrum en een werkkantoor.
Het ontwerp, de bouw, de financiering, het onderhoud en een deel van de facilitaire diensten is voor 25 jaar in één keer in de markt gezet.
Dit is gebeurd in de vorm van een DBFMO-aanbesteding.

Nu de projectfase tot een afronding komt wordt het cluster Bedrijfsvoering verantwoordelijk voor het beheer van deze dienstverlening.
Er wordt toegewerkt naar een goed beheermodel waarin de resterende wensen en vraagstukken op het gebied van huisvesting en facilitaire zaken een plaats krijgen.
Een ander kleiner deel van de dienstverlening op het gebied van huisvesting en facilitaire zaken wordt verzorgd door andere gecontracteerde partijen en de interne organisatie.

Voor het geheel van deze dienstverlening moet een beheermodel worden ingericht
waarbij de diensten die door verschillende partijen worden geleverd voor de klanten en gebruikers als één geheel worden georganiseerd.

Terwijl dit proces loopt (naar verwachting tot begin 2019) is er in de organisatie tijdelijk behoefte aan een interimmanager
die gedurende de overgangsfase zorg draagt voor het managen van de huisvesting en facilitaire zaken en voor het ontwerpen en inrichten van het beheermodel.
Deze manager heeft een goed oog voor alle belangen en draagt zorg voor het contractmanagement, het servicemanagement
en voor een optimale voorbereiding van besluiten over wijzigingen door het management van de organisatie.
 
 
De voornaamste taken
 

Optreden als manager van de dienstverlening van het cluster Bedrijfsvoering op het gebied van de huisvesting en facilitaire zaken. Als zodanig:

  • Toezien op het goed functioneren van de operationele lijn inzake de huisvesting en facilitaire zaken zowel bij gecontracteerde partijen als bij de interne organisatie en waar nodig zorgdragen voor verbetering;
  • Het managen van escalaties op het gebied van huisvesting en facilitaire zaken;
  • Het adviseren van het management over wensen tot aanpassing van de overeenkomsten en dienstverlening en daarbij zorg dragen voor een goede afweging van alternatieve oplossingen;
  • Het managen van de uitvoering van besluiten tot aanpassing van de overeenkomsten en afspraken;
  • Het voeren van diverse overleggen op diverse niveaus in dit verband met interne en gecontracteerde partijen;

Het inrichten van het beheermodel voor het contractmanagement en het servicemanagement voor huisvesting en facilitaire zaken;

De ontwikkelingen in de organisatie volgen, vertalen naar de effecten op de service en daarover adviseren.


Eisen
 
  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • Beschikbaar vanaf 1 oktober 2018
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van contractmanagement en servicemanagement


Wensen
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als manager beheer huisvesting en facilitaire zaken in de afgelopen 5 jaar
  • Aantoonbare werkervaring in het relatie- en contractbeheer op gebied van huisvesting en facilitaire zaken in de afgelopen 3 jaar
  • Aantoonbare werkervaring in de non-profit sector in de afgelopen 5 jaar

Competenties
  • We zijn op zoek naar een kwaliteitsgerichte en communicatief sterke manager
  • Je beschikt over prima onderhandelingsvaardigheden en kunt goed schakelen met de gesprekspartners op de verschillende niveaus
  • Bij je advisering over operationele en tactische vraagstukken vertaal je interne en externe ontwikkelingen naar integrale advisering

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden