Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: SRQ117703
 
Opdracht: Adviseur Inkoop en Contractmanagement
 
Sluitingsdatum: 2018-09-28 23:59
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Beton- en waterbouw, Riolering grond- en wegenbouw, Inkoop, Juridisch
 
Provincie: Noord-Holland
 
Beschrijving:
Startdatum: 1-9-2018
Einddatum: 1-9-2019
Optie tot verlenging: max. 2 x 1 jaar
Aantal uren per week: 16
 
 

Opdrachtomschrijving
 
De Nederlandse infrastructuur is continu in beweging.
Voor de aanleg en het onderhoud ervan moet budgetten efficiënt en verantwoord ingezet worden.
Dat vraagt, naast flinke investeringen, om menskracht en specifieke kennis.
Binnen de afdeling Inkoop- en Contractmanagement heb jij een unieke opdracht.
Je kunt namelijk twee opdrachten vervullen: die van inkoopadviseur en die van adviseur contractmanagement. 
 
In de praktijk zul je allebei de opdrachten een keer gaan vervullen.
In overleg bepalen we wanneer je welke opdracht op je neemt en hoe je precieze werkzaamheden eruit zien. 
 

Dit doe je in de opdracht van inkoopadviseur:
 
Binnen de opdracht inkoopadviseur stel je, samen met degene die de inkoopbehoefte heeft, het inkoopplan op.
Hierbij houd je rekening met inkoopstrategieën, actuele kaders en wet- en regelgeving ten behoeve van Europese aanbestedingen en (meervoudig) onderhandse uitvragen al dan niet onder raamovereenkomsten.
Jouw risicogestuurde inkoopplan stem je af op de mogelijkheden en ontwikkelingen in de markt en de marktbenadering.
Hoewel jouw focus ligt op inkoop, houd je je ook bezig met contracten.
Jij levert de inkoopinhoudelijke kant van een contract en ziet toe op de consistentie van het geheel.
Je ondersteunt bij en bent trekker van het aanbestedingsproces en adviseert bij gunning, de uitvoering over de naleving van het contract en contractwijzigingen.
Je legt bestellingen vast in SAP en draagt bij aan een actueel digitaal inkoopdossier.
Ook ondersteun je de contractmanager bij het VTWproces en ben je verantwoordelijk voor de (verplichte) uitvoering van meerwaardetoetsen en marktscans.
 
 

Dit doe je in de opdracht van adviseur contractmanagement:
 
Binnen deze opdracht ben je een belangrijke speler tijdens de contractvoorbereiding, -aanbesteding en – uitvoering.
In de voorbereidingsfase zorg je ervoor dat het opstellen van een contract correct gebeurt.
Tijdens de totstandkoming ondersteun en adviseer je de contractmanager als het gaat over de beheersbaarheid van het contract.
Je draagt bij aan het contractbeheersplan en houd de eisen die het contract stelt aan de opdrachtnemer goed in de gaten.
Ook tijdens de looptijd reik je passende beheersmaatregelen aan. Verder voer je controles en systeem- en procestaken uit.
Daarbij heb je een signalerende en adviserende rol.
 
In deze opdracht fungeer je als vraagbaak voor inkoop- en contractzaken en je zorgt voor duidelijke informatievoorzienining.
Ook heb je regelmatig contact met stakeholders en andere relevante disciplines om zaken af te stemmen en kennis uit te wisselen.
De nieuwste ontwikkelingen zet je om naar praktische verbeteringen van jouw vakgebied en het werkproces aanleg en onderhoud.
Verder lever je een aantoonbare bijdrage aan kwaliteits- en kennisborging.
 
 
 
Opdracht-eisen
 
Opleiding
  • Afgeronde HBO opleiding 
Kennis en ervaring
  • Je hebt hbo niveau en een basisopleiding op het gebied van inkoop en contracten (bijv NEVI). 
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring 
  • Je hebt kennis van het werkproces aanleg en onderhoud en affiniteit met de sector grond-weg- en waterbouw. Affiniteit met planstudie-activiteiten is een pre.
  • Je hebt kennis van relevante informatiesystemen (SAP), contractvormen (D&C ), voorwaarden (UAV-GC en ARVODI) en contractbeheersmethodieken (SCB).
  • Je hebt kennis van en ervaring met het inkoop- en contractmanagementproces en bent bekend met TenderNed.

 

 
Type opdrachtgever: Rijkswaterstaat
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden