Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 2197
 
Opdracht: Juridisch Adviseur Handhaving
 
Sluitingsdatum: 2018-10-04 09:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Juridisch
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:
Startdatum: z.s.m.
Duur: 6 maanden
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Uren per week: 32-36

 
Opdracht
 
Als juridisch adviseur Handhaving geef je samen met collega’s juridisch advies aan het management, het bestuur en betrokken afdelingen.
Je bent verantwoordelijk voor het afhandelen van de handhavingsprocedures op het gebied van bouwen, ruimtelijke ordening, APV, bijzondere wetten en openbare orde en veiligheid.
Je schrijft onder meer vooraankondigingen, voert zienswijzegesprekken en maakt handhavingsbeschikkingen (last onder dwangsom, last onder bestuursdwang, invorderingsbeschikkingen en afwijzing handhavingsverzoeken). Je behandelt bezwaar- en beroepszaken en vertegenwoordigt de gemeente in bezwaar, beroep en hoger beroep. Je beantwoordt vragen vanuit de gemeenteraad en geeft input en ondersteuning bij beleidsvorming en implementatie van nieuwe wetgeving. Je bewaakt de juridische kwaliteit van de afdelingsproducten. Daarnaast geef je juridische ondersteuning op het gebied van handhaving aan het bestuur, management en betrokken afdelingen (Ruimte, Omgeving en Veiligheid en Inrichting en Beheer Openbare Ruimte). In de behandeling van zaakdossiers wordt integraal samengewerkt met collega´s van andere teams binnen de afdeling en andere afdelingen.
 
 
Vereisten / knock-outcriteria
  • Uurtarief maximaal € 74,17
  • Minimaal afgeronde HBO Bachelor opleiding in een juridische richting

 
Gunningscriteria
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als juridisch adviseur met aandachtsgebied handhaving;
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente met glastuinbouw in de afgelopen 3 jaar als juridisch adviseur met aandachtsgebied handhaving;
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met de Wabo, de Awb, Wet ruimtelijke ordening, de Drank en Horecawet, Opiumwet en de APV;
  • Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase.

 
Competenties
 
  • Je bent communicatief sterk en sociaal vaardig;
  • Je bent een overtuigend pleiter en je hebt een vlotte pen;
  • Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit en goede adviesvaardigheden;
  • je hebt ruime ervaring in het toepassen van mediationvaardigheden;
  • Je gaat voor kwaliteit;
  • Je kunt prima integraal werken om te komen tot oplossingen en het afronden van zaken.

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden