Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 2466
 
Opdracht: Projectleider Ruimtelijke Initiatieven
 
Sluitingsdatum: 2018-12-24 09:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Bouw en utiliteitsbouw, Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie: Utrecht
 
Beschrijving:
Startdatum: z.s.m.
Duur: 3 maanden
Optie tot verlenging: ja, 1 x 3 maanden
Uren per week: 24
 
Positie in de organisatie
Het cluster Ontwikkeling levert inzet leveren voor een leefbare, duurzame en veilige gemeente.
In het cluster is expertise aanwezig op zeer uiteenlopende gebieden: ruimtelijke ordening, economische zaken, verkeer, wonen, duurzaamheid & milieu, landschap & ecologie, recreatie en cultuurhistorie & archeologie en gebiedsmanagement.
Rode draad is het ruimtelijke werkveld.
Het cluster is beleidsmatig georiënteerd, met een duidelijke link naar de praktijk.
Het cluster geeft daarbij zo goed mogelijk invulling aan organisatiebrede principes, waarvan belangrijke zijn:
  • “van buiten naar binnen werken” (gebruik maken van de kracht van de samenleving, ondersteunen van ruimtelijke initiatieven die aansluiten bij gemeentelijke doelstellingen, uitnodigingsplanologie)
  • werken vanuit de gedachte van een netwerksamenleving

Opdracht
 
Als projectleider ruimtelijke initiatieven houd je je bezig met:
  • Het afwikkelen en verder brengen van velerlei kleine en grotere ruimtelijke initiatieven die uit de samenleving naar voren zijn gekomen
  • Hierbij is het van belang om resultaten te boeken door de principes van projectmatig werken toe te passen en door eigen, stevige kennis van ruimtelijke regelgeving in te kunnen zetten
  • Het onderzoeken en adviseren of de initiatieven haalbaar zijn / hoe ze mogelijk kunnen worden gemaakt
  • In deze werkzaamheden is ook van belang te bekijken waar en hoe win-win-situaties kunnen worden gecreëerd door de wensen van de initiatiefnemer te verbinden met maatschappelijke doelstellingen van de gemeente
  • Het verbinden van partijen in een gebied om de gemeentelijke doelstelling in het gebied te realiseren (met name agrarische structuurversterking)
Deze taken hebben betrekking op buitengebied, pilotgebied voor de uitnodigingsplanologie.
In de lijst met initiatieven moet er overigens ook aandacht zijn voor een prioriteitsstelling (deels is dit al gebeurd),
maar van primair belang is om daadwerkelijk cases af te wikkelen en hierbij de principes van projectmatig werken toe te passen.
In deze functie heb je zowel contacten met externe initiatiefnemers als collega’s intern.
Naast het bovenstaande kunnen ook andere taken tot jouw werkpakket behoren (flexibele inzetbaarheid).
Welke taken dit precies zijn wordt nader bepaald op basis van jouw competenties.
Het zal in de regel gaan om werkzaamheden in het ruimtelijke werkveld.

 
Profiel

Je beschikt over:
  • Een afgeronde opleiding op HBO- of academisch niveau met de bijbehorende analytische vaardigheden
  • In werkervaring of opleiding een substantiële component ruimtelijke regelgeving/R.O.-procedures (bijvoorbeeld ruimtelijke ordening/planologie)
  • Tenminste 5 jaar werkervaring in het ruimtelijk werkveld (bijv. ruimtelijke ordening, projectleiding of vergunningverlening)
  • Werkervaring met tenminste 2 projecten waarbij verplaatsing van agrarische bedrijven in het kader van gebiedsontwikkeling of ruilverkaveling aan de orde was
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met projectmatig werken
 
Verder:
  • Ben je erop gefocust hoe dingen mogelijk gemaakt kunnen worden en resultaten kunnen worden geboekt;
  • Ben je een integraal denker en werker, die goed belangen in kaart kan brengen en kan afwegen;
  • Kan je goed overzicht kan houden over het eigen werkpakket met velerlei dossiers, waarin zich doorlopend nieuwe wendingen kunnen voordoen;
  • Ben je omgevingsbewust en heb je gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Ben je gericht op samenwerking, en goed in communicatie, het leggen van (nieuwe) contacten, netwerken, onderhandelen en verbinden;
  • Ben je enthousiast om kennis te delen op het gebied van projectmatig werken.

Gunningscriteria (weging)
1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting Bouwkunde
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider Ruimtelijke Ordening in de afgelopen 8  jaar bij een gemeente
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente kleiner dan 50.000 inwoners in de afgelopen 5 jaar
4. Ervaring met tenminste 2 bedrijfsverplaatsingen in het kader van gebiedsontwikkeling of ruilverkaveling
6. Beschikbaar per 1 januari 2019
7. Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase
 
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je aan de genoemde criteria voldoet.
Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
 
Resultaat- en samenwerkingsgericht;
Kwaliteitsgericht;
Analytisch vermogen;
Communicatief sterk en sociaal vaardig;
Leidinggevende capaciteiten;
Flexibele instelling en zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken.
 
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 28 december 2018. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 27 december 2018 bericht.

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden