Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 000072
 
Opdracht: Arbeidsdeskundige (2x), 24 uur per wk
 
Sluitingsdatum: 2014-02-11 10:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:

Startdatum 01-04-2014
01-04-2015
Ja
24 uur verdeeld over 3 dagen


Het Meldpunt PTSS Politie (hierna: het meldpunt) is opgericht om (ex-) politiemedewerkers te ondersteunen in hun aanvraag om de bij hen medisch vastgestelde PTSS erkend te krijgen als beroepsziekte. Behalve dat het meldpunt zorgt voor de behandeling van de aanvraag, ziet het meldpunt er ook op toe dat de noodzakelijke activiteiten worden ondernomen om onze (ex)collega’s in hun verwerking, herstel en re-integratie te helpen. Dit gebeurt onder meer door het organiseren van adequate zorg en het bieden van duidelijkheid in de te nemen stappen in de procedure.

Het meldpunt zorgt voor doorgeleiding van het verzoek tot erkenning naar de Adviescommissie PTSS Politie (hierna: de commissie) en het opstellen van het besluit nadat het advies is gegeven. Daarna zorgt het meldpunt ook voor begeleiding bij het verzoek tot vergoeding van gemaakte kosten en/of korting op de bezoldiging en de smartengeld regeling van art 54a Barp.

Ten behoeve van het meldpunt PTSS is de politie op zoek naar twee arbeidsdeskundigen.


Het coördineren van case managers in de politie eenheden, gericht op het ondernemen van in de tijd logische volgorde van activiteiten in de bevordering van herstel en re-integratie van de politiemedewerker.

Zorgen dat de casemanagers voor zover nodig qua vakkennis op peil worden gebracht en gehouden;
-Tot een realistisch en afgewogen oordeel komen, rekening houdend met diverse factoren en belangen van de bij de casus betrokken partijen.

Aangeven van de kaders aan de casemanagers in de eenheden waarbinnen de begeleiding naar herstel en re-integratie plaatsvindt;
-Optreden als vraagbaak van de casemanagers in de benadering van vraagstukken;
-Zorgen voor training in omgang met de doelgroep (medewerkers met PTSS of restklachten van PTSS die een verzoek indienen);
-Het begeleiden van de indieners van een verzoek tot erkenning beroepsziekte PTSS die uit dienst zijn en derhalve niet tot een eenheid horen;
-Inventariseren van benodigde zorg, in kaart brengen van de feitelijke situatie van de medewerker;
-Beoordelen van de belasting in arbeid en de belastbaarheid van de persoon laten beoordelen;
-Laten beoordelen van de actuele en de toekomstige arbeidsbelasting en belastbaarheid, alsmede de (rest)verdiencapaciteit én beoordelen van de eventuele schadelast;
-Het in samenspraak met de cliënt, bedrijfsarts en leidinggevende, opstellen van een re-integratieplan; inclusief de inzet van technische of andere voorzieningen als behandeling, scholing en/of training, en dergelijke, om weer tot eigen ofwel passende
arbeid te komen.

Je geeft geen leiding, je werkt nauw samen met diverse disciplines.


Intern. Onder andere met cliënten, casemanagers, arbo adviseur, jurist en bedrijfsmaatschappelijk werker.
-Extern. Onder andere met bedrijfsartsen en vakgenoten.


Project.
-HBO opleiding Arbeidsdeskundige.


Minimaal 5 jaar relevante werkervaring als arbeidsdeskundige danwel reïntegratiemanager opgedaan in de afgelopen 7 jaar is een eis.
-Kennis van de (sociale) verzekeringswetgeving en de daarop aanvullende regelingen en jurisprudentie om o.a. bij ziekte, gebrek of ongeval de schadelast van werknemers en zelfstandigen vast te stellen én te beperken is een eis.
-Aantoonbare kennis van de arbeidsvoorwaarden en rechtspositie van de politie is een pré.
-Aantoonbare ervaring in het begeleiden van zelfstandig functionerende vakgenoten in de afgelopen 5 jaar.
-Aantoonbare werkervaring als arbeidsdeskundige bij de overheid is een pré.


klantgericht
-samenwerkena
-nalytisch
-ethisch en integer handelen
-ondernemerschap
-besluitvaardig



Planning / Afspraken

De gesprekken met de top 3 kandidaten vinden naar verwachting plaats op donderdag 13 februari 2014. Uw kandidaat dient op deze dag beschikbaar te zijn voor een gesprek. Wij verwachten dat de eindselectie spoedig na het laatste gesprek plaats zal vinden.
14-02-2014


Tarief
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 april 2014 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 1 april 2015 voor 24 uur per week (verdeeld over 3 dagen). Het contract kan optioneel verlengd worden.


Inhoudelijke CV eisen
-U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
-Minimaal 5 jaar relevante werkervaring als arbeidsdeskundige in de afgelopen 7 jaar. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
 
-Aantoonbare kennis van de (sociale) verzekeringswetgeving. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
 
-Afgeronde HBO opleiding Arbeidsdeskundige. Er dient een duidelijk leesbaar afschrift van het diploma te worden bijgevoegd.


Inhoudelijke CV wensen
30 % Meer dan 5 jaar relevante werkervaring als arbeidsdeskundige danwel reïntegratiemanager in de afgelopen 7 jaar. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
10 % Aantoonbare kennis van de arbeidsvoorwaarden en rechtspositie van de politie vanuit de rol van verzuimcoördinator en/of arbeidsdeskundige. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
30 % Minimaal 2 jaar relevante aantoonbare ervaring in het begeleiden van zelfstandig functionerende vakgenoten in de afgelopen 5 jaar op het gebied van verzuim en reïntegratie. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
10 % Minimaal 1 jaar relevante aantoonbare werkervaring voor de opdracht, opgedaan binnen de overheid / semi-overheid in de afgelopen 5 jaar. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
5 % Een geldige SKO-certificering. Er dient een duidelijk leesbaar en geldig certificaat te worden toegevoegd.
5 % Registratie bij Stichting Register Arbeidsdeskundigen. Er dient middels een word- of pdf-document een registernummer opgegeven te worden.
10 % Verstrekt in Word of PDF-formaat een toelichting van 1 objectieve referentie (niet ouder dan 3 jaar).

Let hierbij expliciet op de volgende vermelding in de uitgewerkte toelichting: - geef in de toelichting duidelijk aan dat het om een gelijkwaardige opdracht gaat; - naam opdrachtgever of werkgever; - geef de periode (start- en einddatum) aan en het aantal uren per week; - de opdrachtformulering; - de taken en verantwoordelijkheden; - de behaalde resultaten; - naam referent van de leidinggevende, functie en telefoonnummer. De inschrijver gaat bij het meesturen van de referenties akkoord dat de referentie mag worden geverifieerd door een bevoegde medewerker van de politie.


Planning
04-02-2014 00:00
06-02-2014 10:00
07-02-2014 23:59
11-02-2014 10:00
12-02-2014 00:00
14-02-2014 23:59
 
Type opdrachtgever: ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden