Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 001941
 
Opdracht: Adviseur Verandertrajecten, 20 uur per wk
 
Sluitingsdatum: 2014-02-17 23:59
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: (Algemeen) management, Facilitair
 
Provincie: Gelderland
 
Beschrijving:

Startdatum 03-03-2014
31-05-2014
20
8
2
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden? 6
De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.



De afdelingen Informatie en Automatisering, Communicatie, Facilitaire Dienstverlening, Financiën, Juridische Zaken en Personeel en Organisatie van de provincie, werken samen als D&B afdelingen ten behoeve van dienstverlening en bedrijfsvoering, en trekken ten behoeve daarvan ook op in het zogenoemde D&B beraad.

Elk van deze afdelingen is de afgelopen jaren bezig geweest met organisatieontwikkelingen van de eigen afdeling, waarbij gestuurd werd vanuit proces, mens en structuur. Daarnaast is de verbinding tussen de individuele afdelingen versterkt, door ook op die manier aanpassingen te verrichten in afdeling overstijgende processen en het intensiveren van de samenwerking in het D&B beraad.

De organisatie en de buitenwereld zijn constant in ontwikkeling. Dit vraagt ook van de D&B afdelingen permanent een focus op de manier waarop de ondersteuning maximaal rendabel aan de organisatie geboden kan worden. Om vanuit de individuele veranderplannen van de ondersteunende afdelingen gezamenlijk richting te bepalen, heeft het D&B beraad behoefte aan een masterplan, wat de kaders gaat opleveren en kan gaan werken als een soort van routemap richting de toekomst.



Het management van de D&B afdelingen wil dit masterplan zelf maken, maar zoekt daarvoor ook een adviseur die in de maanden maart tot en met mei van 2014 het proces om te komen tot dit masterplan kan organiseren, ondersteunen en uitwerking kan geven aan de opstelling van dit plan.

Profiel
1Je hebt ervaring met verandertrajecten van ondersteunende en faciliterende organisatieonderdelen, inclusief de borging van de verandering, bij voorkeur bij de lokale overheden zoals andere provincies, waterschappen of gemeentelijke organisaties van soortgelijke of grotere omvang.
2Je hebt bij voorkeur kennisv an de organisatiecontext van opdrachtgever.
3Je bent een stevige adviseur die een kritische sparring partner kan zijn op managementniveau.
4Je hebt het vermogen te schakelen tussen het belang om te sturen op de totstandkoming van het afdelingsoverstijgend masterplan en de ontwikkel- en veranderplannen op afdelingsniveau.
5Je bent in staat om het het proces te faciliteren in een snel veranderende organisatie met oog voor de complexiteit daarbinnen.
6Je beschikt over de vaardigheid om beknopte maar volledige en duidelijke voor het besluitvormingsproces benodigde rapportages te schrijven.


Tarief
Minimaal: € 80,00
Maximaal: € 100,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.

 
De kandidaat beschikt tenminste over een afgeronde HBO-opleiding in de richting Bedrijfskunde of Bestuurskunde. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.
 
De kandidaat beschikt over tenminste 5 jaar relevante werkervaring als adviseur van verandertrajecten van ondersteunende en faciliterende organisatieonderdelen (staf afdelingen), inclusief de borging van de verandering, bij een vergelijkbare provincie, grote gemeente of waterschap. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting een recente vergelijkbare opdracht waarmee u denkt aan de gevraagde ervaring in deze eis te voldoen.
 
De kandidaat beschikt over goede schriftelijke communicatieve vaardigheden en tenminste 3 jaar relevante ervaring met het analyseren van gegevens en het opstellen/schrijven van beknopte maar volledige en duidelijke periodieke (voortgangs-)rapportages en overzichten ten behoeve van het besluitvormingsproces. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting hoe u denkt aan de gevraagde ervaring in deze eis te kunnen voldoen.


Inhoudelijke CV wensen
30 % De kandidaat beschikt over een diploma/certificaat in de richting van verandermanagement of organisatieontwikkeling. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, plaats en het afstudeerjaar.
20 % Je hebt het vermogen en de mondelinge vaardigheden te schakelen tussen het belang om te sturen op de totstandkoming van het afdelingsoverstijgend masterplan en de ontwikkel- en veranderplannen op afdelingsniveau Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting hoe u denkt aan de gevraagde ervaringen in deze wens te kunnen voldoen.
20 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over kennis van en ervaring met de politiek en besluitvormingsprocessen, gecombineerd met politieke sensitiviteit. Geef in uw antwoord met twee (2) concrete voorbeelden aan hoe u denkt aan deze wens te kunnen voldoen.
15 % De kandidaat is resultaat- en oplossingsgericht. Beschrijf door middel van een voorbeeld uit de praktijk hoe u denkt aan deze wens te kunnen voldoen. Geef daarbij een referentie waar (onder andere) gevraagde competenties goed naar voren kwamen, met naam van de organisatie en de contactpersoon van deze organisatie (contact gegevens).
15 % De kandidaat beschikt over een visie op verandertrajecten. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting waaruit blijkt dat u aan deze wens voldoet. Geef daarbij een referentie waar (onder andere) gevraagde competentie goed naar voren kwam, met naam van de organisatie en de contactpersoon van deze organisatie (contact gegevens).


Planning
06-02-2014 00:00 
11-02-2014 23:59
12-02-2014 23:59
17-02-2014 23:59
18-02-2014 00:00
28-02-2014 23:59
 
Type opdrachtgever: Provincie
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden